PRODUCENCI
Ferro
ul.Przemysłowa 7, 32-050  Skawina
tel. 12 256 21 00

Struktura i profil działalności firmy

Grupa FERRO, której podmiotem dominującym jest FERRO S.A, należy do liderów branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Zajmuje czołową pozycję w sprzedaży zaworów oraz jest drugim z najważniejszych rynkowych graczy w zakresie sprzedaży baterii z udziałem 17,49%. Obecnie w skład Grupy wchodzą: FERRO S.A., FERRO INTERNATIONAL Sp. z o. o., AMG Just Valve Co. Ltd.

Firma oferuje swoje produkty pod markami własnymi Ferro i Weberman, a także pod markami klientów Grupy. Spółka jest również przedstawicielem na Polskę uznanych włoskich producentów Caleffi i Cimm. Ta stosunkowo niedawno powstała firma, działa nieprzerwanie od 1992 roku. W tym czasie przeszła ewolucję od niewielkiego zakładu montażowo - produkcyjnego po nowoczesne przedsiębiorstwo z własną fabryką wytwarzającą ponad 9,5 miliona sztuk armatury rocznie.

Spółka giełdowa

Naturalnym krokiem w rozwoju FERRO było podjęcie decyzji o pozyskaniu dodatkowych środków na cele inwestycyjne z rynku kapitałowego. Po trwającym prawie 2 lata okresie przygotowawczym, w którym to firma przekształciła się w spółkę akcyjną, zdywersyfikowała swoją ofertę produktową, rozwinęła sieć dystrybucji i rozbudowała centrum biurowo - magazynowe w Skawinie koło Krakowa, 14 kwietnia 2010 roku Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych.

FERRO na rynkach europejskich

Firma znana przede wszystkim w Polsce, obecna jest także na rynkach zagranicznych, między innymi: ukraińskim, rumuńskim, francuskim, białoruskim, bułgarskim i rosyjskim odnosząc na nich coraz większe sukcesy. Spółka odnotowuje rosnący udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem - w 2009 roku udział ten wyniósł 12,5 procent i wzrósł w pierwszym kwartale 2010 roku do 15,1 procent.

Umacnianie pozycji FERRO S.A. na rynkach eksportowych należy do celów strategicznych FERRO INTERNATIONAL Sp. z o. o. Handel produktami Ferro i Weberman w krajach Europy Wschodniej to główne zadanie Spółki. Dzięki nawiązaniu bardzo dobrej współpracy z partnerami z Ukrainy, Rosji, Białorusi, Rumunii następuje dynamiczny rozwój sieci sprzedaży zagranicznej firmy w tym tak ważnym regionie Europy.

Asortyment

Oferta produktowa FERRO S.A. jest bardzo dobrze zdywersyfikowana i stale rozszerzana o nowe linie i wyroby. Pod markami własnymi Ferro i Weberman firma oferuje około 3 000 wysokiej jakości produktów: linie baterii o różnorodnej stylistyce, ciekawym wzornictwie i innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, natryski, akcesoria łazienkowe i armaturę instalacyjną, a także wysokiej klasy komponenty instalacji grzewczych.

Asortyment można podzielić na 2 gałęzie:

  • Technika Sanitarna i Instalacyjna to produkty marki Ferro: baterie łazienkowe i kuchenne, natryski i panele natryskowe, akcesoria łazienkowe, armatura przepływowa: zawory kulowe wodne i zawory kulowe gazowe, zawory grzejnikowe, głowice termostatyczne, łączniki, wyposażenia instalacji innego typu, przyłącza elastyczne.
  • Technika Grzewcza to przede wszystkim produkty marki Weberman: grzejniki stalowe, głowice termostatyczne do grzejników, piece c.o., akcesoria do grzejników, a także produkty firm: Caleffi - armatura zabezpieczająca i sterująca oraz instalacyjna; firmy Cimm - naczynia wzbiorcze do wody użytkowej, centralnego ogrzewania, instalacji solarnych i kotłów; firmy Cewal - armatura pomiarowa; firmy Midea - klimatyzatory splitowe, kasetonowe i przenośne.

Marka Ferro

O sile marki decyduje przede wszystkim oferta produktowa. Oferta FERRO jest ciągle jedną z najbogatszych na rynku polskim. A dzięki temu, iż firma niezmiennie stawia na jakość, funkcjonalność, nowoczesne wzornictwo i różnorodność asortymentową, produkty FERRO cieszą się nie tylko niesłabnącym zainteresowaniem Klientów, ale także wysoką oceną fachowców, co znajduje potwierdzenie w przyznanych firmie nagrodach takich jak Medium Lider Instalacji 2010, Grand Prix Laur Konsumenta 2009, Złoty Instalator 2009, Gazele Biznesu 2009, Nagroda Rdzenia w plebiscycie Machina Design Awards 2009, Jakość Roku 2008.

O sukcesie

Kluczowe czynniki sukcesu, takie jak: stale rozbudowywany asortyment produktowy, szeroka skala prowadzonej działalności, własna produkcja, wysoka jakość produktów, renoma marki Ferro oraz doświadczona załoga i kadra zarządzająca sprawiają, iż firma postrzegana jest jako wiarygodna, przewidywalna i skonsolidowana Spółka. Ogromna dynamika rozwojowa i obrany model biznesowy są z pewnością pomyślną prognozą dla FERRO na najbliższe lata.

ROZWIŃ OPIS