PRODUCENCI
Ferro
ul.Przemysłowa 7  Skawina
tel. +48 12 25 62 100 , +48 12 27 67 606

Grupa jest jednym z liderów sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. W 2008 r. zajmowała 3. miejsce w Polsce z udziałem w rynku przekraczającym 13% pod względem liczby sprzedanych baterii.

Grupa oferuje armaturę sanitarną i instalacyjną pod własną marką FERRO oraz elementy instalacji grzewczych pod własną marką Weberman. Sprzedaż produktów pod markami własnymi FERRO i Weberman stanowiła w 2008 roku około 80-90% całkowitej sprzedaży Grupy. Grupa dostarcza również produkty pod markami własnymi swoich klientów oraz jest przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich producentów Caleffi i Cimm.


Grupa działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne, m.in. rumuński, francuski, ukraiński, białoruski, bułgarski i rosyjski. W 2008 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł 11,7%. Sprzedaż krajowa prowadzona jest poprzez sieć dystrybutorów do krajowych hurtowni, sieci hurtowni, a także sieci marketów budowlanych.

Produkcja Grupy realizowana jest głównie w Chinach, poprzez spółkę Yuhuan AMG Just Valve Co Ltd., w której Ferro SA posiada 50% udziałów, oraz dodatkowo przez innych producentów w Chinach, Turcji, oraz Polsce. W Skawinie, gdzie mieści się siedziba Grupy, znajduje się centrum magazynowe i logistyczne.

Grupa FERRO prowadzi działalność głównie na rynku polskim, gdzie w 2008 r. zrealizowała ponad 88% przychodów. Grupa eksportuje tylko marki własne - produkty FERRO oraz Weberman, a udział eksportu w przychodach Grupy w 2008 r. stanowił 11,7%, co oznacza wzrost w porównaniu z latami poprzednimi (7,4% w 2007 oraz 4,1% w 2006 r.). Krajami które mają największy udział w eksporcie są: Rumunia, Ukraina, Francja, Białoruś, Bułgaria i Rosja.

Na rynku polskim Grupa FERRO prowadzi dystrybucję swoich produktów za pośrednictwem dwóch kanałów - tradycyjnego oraz sieci sklepów z wyposażeniem typu „dom i ogród”.

Tradycyjny kanał dystrybucji, obecnie najbardziej rozpowszechniony w Polsce, bazuje na współpracy z punktami sprzedaży hurtowej, sieciami hurtowni (m.in.: z Saint Gobain Dystrybucja, Onninen), grupami zakupowymi (m.in. z SBS, ABG, Sangroup) oraz hurtowniami na terenie całego kraju. Duzi odbiorcy hurtowi stanowią w tym modelu źródło zaopatrzenia dla mniejszych hurtowni, instalatorów oraz sklepów detalicznych. Obok kanału tradycyjnego, Grupa FERRO sprzedaje swojaą ofertę za pośrednictwem specjalistycznych sklepów wielkopowierzchniowych (m.in. Leroy Merlin, Castorama).

ROZWIŃ OPIS