W szóstej edycji przedsięwzięcia nagrody i wyróżnienia otrzymały 54 firmy w 20-tu kategoriach produktowych marek budowlanych oraz w dwóch kategoriach dystrybutorów budowlanych. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 15 czerwca w Teatrze Kamienica w Warszawie. Tegorocznym triumfatorem rankingu Budowlana Marka Roku - tak jak w czterech poprzednich latach - została marka Atlas. Oznacza to, że spośród wszystkich marek budowlanych w Polsce, marka Atlas jest najbardziej popularna i ceniona.
Badanie ankietowe marek budowlanych zostało przeprowadzone w kwietniu 2010 roku na próbie 1993 wykonawców, w dwudziestu grupach asortymentowych materiałów budowlanych. Wykonawcy wskazywali te marki, które charakteryzują się przede wszystkim najwyższą jakością, najlepszą relacją ceny do jakości oraz są najchętniej wybierane przez klientów. Główną nagrodę Budowlanej Marki Roku 2009 otrzymały firmy, które według ankietowanych są marką najbardziej znaną i oferującą najlepszą jakość w porównaniu do konkurencji.
W konkursie nagrodzono także najlepsze marki budowlane w 20 kategoriach asortymentowych. Oto zwycięzcy w poszczególnych 20 grupach asortymentowych: drzwi wewnętrzne - Porta, farby wewnętrzne i zewnętrzne - Dekoral, kleje i fugi - Mapei, grzejniki - Purmo, kostka brukowa - Polbruk, kotły grzewcze - Viessmann, produkty gipsowe do wyrównywania i gładzenia ścian - Cekol, materiały wznoszeniowe - Porotherm, okna dachowe - Velux, okna elewacyjne - Oknoplast, piany i silikony - Tytan, płytki ceramiczne - Opoczno, płyty gipsowo-kartonowe - Nida Lafarge, podłogi drewniane i laminowane - Kronopol, pokrycia dachowe - Rőben, profile okienne z PVC - Veka, styropian - Termo Organika, systemy rynnowe - Marley, tynki dekoracyjne - Atlas, wełna mineralna i skalna - Rockwool.
Równolegle z klasyfikacją na najlepsze marki budowlane, przeprowadzony został ranking na Dystrybutora Roku 2009. W kategorii sieć hurtowni budowlanych najlepsze okazały się Polskie Składy Budowlane, natomiast w kategorii market budowlany zwyciężyła Castorama. Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest firma ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, która od czternastu lat monitoruje rynek budowlany w Polsce. Specjalizuje się w badaniach sektora inwestycyjno-budowlanego.
źródło i zdjęcie: inzynierbudownictwa.pl
Komentarze