Nie można dziś rozmawiać o nowoczesnym designie bez dyskusji na temat rozwoju mediów, zarówno tych tradycyjnych jak i elektronicznych, a w szczególności blogosfery oraz social mediów. Dlatego coroczny Meetblogin w Łodzi jest wydarzeniem wyjątkowym, podczas którego spotykają się i dyskutują zarówno blogerzy, vlogerzy, dziennikarze, jak i przedstawiciele marek, które wpisują się w nowoczesne trendy.
W tym roku Meetblogin odbędzie się po już raz piaty w siedzibie Centrum Festiwalowego Łódź Design Festival. W sobotę 7 października o godz. 11.00 zaplanowana jest pierwsza dyskusja panelowa, w której wezmą udział zaproszeni goście reprezentujący markę Purmo (producenta grzejników i ogrzewania płaszczyznowego), magazyn Elle Decoration, portal Homebook.pl, grupę FB "Wyzwanie: urządzam swoje mieszkanie!" oraz autorki blogów GreenCanoe i FORelements. Punktem wyjścia do rozmowy o współczesnej roli mediów będzie pytanie: kto kształtuje współczesne trendy? Czy marki pracując nad nowym designem i funkcjonalnością swoich produktów odpowiadają na potrzeby klientów? Czy media pełnią rolę obserwatorów, czy kreatorów naszych gustów? Jaki wpływ na wybory użytkowników internetu maja blogerzy i influencerzy? Podczas tej dyskusji ciekawy będzie europejski kontekst, wynikający z międzynarodowych doświadczeń prelegentów.
Niedziela, drugi dzień Meetblogin, zakończy się wykładem (godz. 16.00-17.00) blogerki i vlogerki, historyka sztuki Dagmary Jakubczak, nt. "Dobrze widzi się tylko designem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu", którego patronem jest marka Purmo. Zobaczymy, jak bardzo zorganizowany jest świat przez to, czego nie widać; jak duży wpływ na codzienne funkcjonowanie i nastrój użytkownika mają rozwiązania ukryte wśród rzeczy na pozór najważniejszych, bo najbardziej osobistych. Odkrywanie struktury powierzchniowej i głębokiej wzornictwa może być fascynujące i wieść w daleką podróż niczym Tony Halik w głąb amazońskiej dżungli - we wprowadzeniu swój wykład zapowiada Dagmara Jakubczak.
źródło i zdjęcie: Purmo
Komentarze