W minionym roku pozytywna koniunktura gospodarcza sprawiła, że segment budownictwa w Europie wzrósł o 3,5%, a segment nowego budownictwa mieszkaniowego, jako ważny element napędzający działalność firmy Schöck, wzrósł nawet o 8,9%
- Był to główny wyznacznik naszych osiągnięć i rozwoju Grupy Schöck. - potwierdził Nikolaus Wild, przewodniczący Rady Nadzorczej.
Na polskim rynku firma Schöck odnotowała w roku 2017 wzrost sprzedaży na poziomie 27,4% w stosunku do roku 2016. Zeszłoroczny obrót wyniósł ponad 7,5 mln EUR. Flagowe rozwiązania firmy, takie jak Isokorb oraz Tronsole zostały wykorzystane w wielu prestiżowych obiektach w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Gdańsku czy Krakowie.
Schöck stawia na niezawodność i rozwój
Aby zapewnić niezawodne dostawy na dynamicznie rozwijających się rynkach, Schöck zainwestował 12,8 mln EUR w optymalizację produkcji i logistyki w miejscowościach Baden-Baden, Essen oraz Halle (Saale). Działania te jednocześnie przyczyniły się do wzrostu zapotrzebowania kadrowego, co pozwoliło na zwiększenie zatrudnienia. Obecnie firma Schöck zatrudnia ponad 800 pracowników. Zauważalny rozwój rynku mieszkaniowego sprawił, że przedstawiciele firmy rozpoczęli również intensywne działania handlowe - zainwestowano między innymi w utworzenie sieci sprzedaży w USA oraz Kanadzie.
Schöck współpracuje z Najlepszymi
Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku, Schöck zauważył ogromny potencjał w rozwiązaniach produktowych z wykorzystaniem kompozytu z włókna szklanego. Tym samym, rozwiązania marki Combar stały się uzupełnieniem oferty produktowej firmy. Integracja prętów z włókna szklanego Combar w nowym Schöck Isokorb XT-Combar, która została zaprezentowana na targach BAU 2017 w Monachium, była kamieniem milowym dla rozwoju międzynarodowej Grupy Schöck.
„Chcemy nadal utrzymać czołową pozycję firmy Schöck, łącząc sukcesy krajowe i międzynarodowe.“ - mówi Alfons Hörmann, Prezes Zarządu.
Schöck działa dla dobra Innych
Schöck AG obchodził w tym roku 25. rocznicę działalności.
„Chciałbym zagwarantować dalsze istnienie spółek grupy, niezależnie od tego, czy członkowie mojej rodziny przejmują obowiązki zarządcze.“ - tak 28 maja 1993 r. Eberhard Schöck komentował swój pomysł założenia Schöck AG.
Zainteresowanie potencjałem produktowym, jak i ludzkim sprawiło, że firma Schöck od początku swojego istnienia angażowała się w sprawy społeczne i gospodarcze. W tym samym czasie, gdy Eberhard Schöck KG został przekształcony w spółkę akcyjną, twórca firmy założył fundację non-profit Eberhard-Schöck, która wykorzystuje część udziałów założyciela.
Od ponad dwudziestu lat firma wspiera rozwój handlu w Europie Wschodniej, przyznając różnego rodzaju nagrody i wyróżnienia. W tym czasie, z inicjatywy Sabine Schöck, powstała również Fundacja Rodziny Schöck, której działalność pod hasłem "Przyszłość przez Edukację" koncentruje się na projektach edukacyjnych i zawodowych w ojczystej Badenii, a także w Indiach, Nepalu i niektórych krajach afrykańskich
„Dzięki naszym fundacjom chcemy wykorzystać sukces firmy i przekuć go w pomoc ludziom oraz zapewnienie świadczeń socjalnych.“ - powiedziała Sabine Schöck o działalności obu fundacji założonych przez nią oraz jej męża.
źródło i zdjęcia: Schöck Sp. z o.o.
Komentarze