Lider ze złotym sercem
Bycie liderem na rynku europejskim to ogromne wyróżnienie, ale również wielka odpowiedzialność. Jakie mają Państwo plany na dalszy rozwój, na najbliższe 10 lat?
Emilia Dudek: Objęcie pozycji lidera to zarówno wielki zaszczyt, ale też i wyzwanie. Nie od dziś wiadomo, że o wiele łatwiej jest gonić niż uciekać stawce. Dlaczego? Ponieważ nie mamy punktu odniesienia, który wyznacza drogę jaką musi przebyć organizacja, by zrealizować swój cel. Nie bylibyśmy w tym miejscu, gdzie jesteśmy, gdyby nie ludzie, ponieważ to oni tworzą organizację i odpowiadają za jej sukcesy.
Dlatego właśnie to na nich chcemy się skupić w najbliższym czasie. W jaki sposób? Rozwijając ich kompetencje, wspierając ich indywidualność i budując zgrany zespół specjalistów. Jednocześnie będziemy wciąż rozwijać nasze produkty by spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających odbiorców. Dla wielu z nich, Purmo znaczy jakość, a opinia i zadowolenie naszych klientów to nasza największa motywacja do działania.
PURMO stał się już synonimem grzejnika - jaką drogę pokonała firma, żeby tak mocno zakorzenić się w pamięci odbiorców?
Emilia Dudek: Firma Rettig Heating pojawiła się w Polsce ponad ćwierć wieku temu, kiedy koncern Rettig ICC postanowił wykupić jedynego ówczesnego importera fińskich grzejników Purmo w Polsce - prywatną firmę TKM. W wyniku tej transakcji powstała firma Rettig Polska, dziś nosząca nazwę Purmo Group Poland. Dzięki znakomitej jakości, grzejniki Purmo szybko zyskały uznanie zarówno wśród inwestorów indywidualnych, jak i instalatorów. Sukces handlowy przyczynił się do podjęcia strategicznej decyzji o rozpoczęciu produkcji w Polsce.
W 1993 roku zakupiono część Huty Silesia w Rybniku, a po roku na rynku zaczęły się pojawiać pierwsze polskie grzejniki Purmo. Wielu konsumentów mówiąc Purmo - myśli grzejnik. Nazwa naszego brandu szybko weszła do języka potocznego. To dla nas wielkie wyróżnienie i naprawdę wąskie grono marek może się pochwalić taką rozpoznawalnością, jesteśmy w gronie takich marek jak np. Adidas, czy Xerox które są symbolami dla swojej kategorii produktowej.
Marka jest laureatem wielu wyróżnień i nagród, z których są Państwo najbardziej dumni?
Emilia Dudek: Każde wyróżnienie jest dla nas równie ważne i stanowi powód do dumy. Cała organizacja ciężko pracuje na to by w naszej centrali, na honorowym miejscu, pojawiały się kolejne prestiżowe trofea. Nie są one jednak celem samym w sobie, a taktujemy je jako ukoronowanie wysiłku wielu osób. Każda nagroda to efekt tytanicznej pracy. Wyróżnienia, które szczególnie zapadły nam w pamięć to: Bim Object 2018, Dobry Design 2019 i Firma przyjazna Klientowi.
Te nagrody otrzymaliśmy w konkursach branżowych. Jednak od zawsze najważniejsze dla nas były, jest i pozostanie zadowolenie klientów. To wyróżnienia przyznawane przez kupujących jest dla marki zawsze najważniejsze. Brzmi to trywialnie, ale każdy zadowolony klient jest dla nas nagrodą.
Widać, że klienci Państwa doceniają, w lutym 2019 otrzymali Państwo bowiem godło „Firma przyjazna klientowi” - co w Państwa przypadku, odpowiada za sukces w oczach odbiorcy?
Emilia Dudek: To jedno z najcenniejszych wyróżnień jakie otrzymaliśmy, począwszy od samego rozpoczęcia funkcjonowania na polskim rynku. To podsumowanie naszej wieloletniej strategii skoncentrowanej na jakości i komunikacji z odbiorcami – zarówno instalatorami, jak i klientami indywidualnymi.
Jest to tym cenniejsze, gdyż ta nagroda jest poparta badaniami, które zostały wykonane przez niezależny instytut analityczny, który sprawdził, czy rzeczywiście to dobro odbiorcy jest dla nas najwyższą wartością. Z dumą możemy zakomunikować, że we wszystkich testach osiągnęliśmy wynik satysfakcji powyżej 91 %!
To co napawa nas dumą, to fakt, że zgodnie z wynikami badań – aż 96 na 100 zapytanych klientów rekomenduje zakup naszych produktów swoim bliskim, a przecież bliskim nam osobom polecamy produkty sprawdzone i najwyższej jakości. Tytuł „Firma Przyjazna Klientowi”, jest dla nas szczególnym wyróżnieniem, tym bardziej, że udało nam się przekroczyć wyśrubowaną granicę uprawniającą do przyznania wyróżnienia.
Osiągniecie tak wysokich wyników we wszystkich kategoriach było możliwe dzięki wytrwałej - od wielu już lat - pracy całego Zespołu Purmo. Zdobycie tej nagrody na podstawie niezależnego badania satysfakcji klientów jest dla nas ogromnym zaszczytem.
Konkursy "Zmontuj wakacje z Purmo" , „Purmo CLEVER PROJEKT” oraz „Sztuka wyboru” , które Państwo zorganizowali, to doskonały zabieg marketingowy. Czy spotkały się one z dużym odzewem?
Emilia Dudek: Jako lider branży grzewczej w Polsce, staramy się wyznaczać trendy nie tylko w zakresie designu czy jakości, ale również w wymiarze współpracy z naszymi odbiorcami. Dlatego spędzamy wiele czasu nad przygotowaniem i realizacją naszej strategii promocyjnej. Robimy co w naszej mocy, by maksymalnie uatrakcyjnić współpracę z naszą marką.
Pamiętamy o tym, by na etapie projektowania każdej kampanii oferować przemyślane i atrakcyjne rozwiązania. Ostatnie kampanie cieszyły się bardzo dużą popularnością, biorąc pod uwagę zarówno ilość zgłoszeń, jak i ruch generowany na naszych witrynach. Dawno nie obserwowaliśmy takiego „poruszenia” i cieszymy się, że to właśnie nasza marka postrzegana jest jako innowator, który wprowadza nowoczesne rozwiązania do modelu komunikacji marki z odbiorcami
Czy jako tak ogromna i rozpoznawalna marka, udzielają się Państwo również charytatywnie?
Emilia Dudek: Marka Purmo od wielu lat wspiera fundację „Fabryki Marzeń”, której celem jest niesienie pomocy potrzebującym, poprawy ich warunków mieszkaniowych. W ramach tego programu wielokrotnie pomagaliśmy i nadal będziemy pomagać przy realizacji różnorodnych inicjatyw dobroczynnych. Wielokrotnie też wspomagaliśmy wiele instytucji na własną rękę, na przykład szpitale czy domy dziecka. Jednak nie chwalimy się tą informacją w mediach, ponieważ uważamy, że tego typu działalność powinna być bezinteresowna – nie oczekujemy niczego w zamian, oprócz ludzkiego uśmiechu.
Opracowanie: Klaudia Tomaszewska, redakcja budownictwob2b
Zdjęcia: Purmo Group Poland
Komentarze