Warto zapoznać się z możliwościami otrzymywania dofinansowania w ramach tego programu. W tym artykule przedstawimy trzy ścieżki, którymi można pójść w celu złożenia wniosku o dofinansowanie z Programu Czyste Powietrze.
Złożenie e-wniosku przez Internet
Poniżej skupimy się na podstawowych krokach składania wniosku przez Internet w programie dofinansowań Czyste Powietrze. Cały proces można opisać w następujących krokach:
- Aby ubiegać się o dofinansowanie, należy wejść na rządowy portal gov.pl w zakładce „Nieruchomości i środowisko” a następnie wybrać opcję „Skorzystaj z programu Czyste Powietrze”.
- Następnie trzeba kliknąć przycisk „ZŁÓŻ WNIOSEK”, co przeniesie użytkownika na https://gwd.nfosigw.gov.pl.
- Następnie użytkownik musi zalogować się lub zarejestrować za pomocą login.gov.pl, co przeniesie go na stronę login.gov.pl.
- Następnie trzeba wybrać sposób logowania, który najbardziej odpowiada użytkownikowi.
- Kolejnym krokiem jest utworzenie i wypełnienie wniosku o dofinansowanie.
- Następnie należy sprawdzić wypełniony wniosek.
- Po wypełnieniu wniosku i jego sprawdzeniu, należy dołączyć wymagane załączniki w formie skanów lub dokumentów elektronicznych.
- Kolejnym krokiem jest podpisanie wniosku elektronicznie za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
- Ostatnim krokiem jest wysłanie dokumentu, czyli wniosku z załącznikami. Po wysłaniu wniosku otrzyma się potwierdzenie jego złożenia na e-mail.
Złożenie papierowego wniosku w urzędzie
Można również skorzystać z programu Czyste Powietrze i otrzymać dofinansowanie na wymianę starego kopciucha na nowoczesne, ekologiczne źródło ciepła, poprzez wypełnienie wniosku i złożenie go w urzędzie. W tym podrozdziale znajdziesz informacje na temat tego, jak złożyć papierowy wniosek w urzędzie. Procedurę można opisać w krokach:
- Zalogować się do systemu Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) za pomocą linku https://gwd.nfosigw.gov.pl.
- Wypełnić wniosek o dofinansowanie lub dofinansowanie z prefinansowaniem zgodnie z zawartymi w nim wskazówkami.
- Sprawdzić wypełniony wniosek oraz go zatwierdzić.
- Kliknąć ikonę „przygotuj do podpisu” (nie wybierając opcji podpisu elektronicznego).
- Wydrukować wniosek.
- Dołączyć wymagane załączniki.
- Podpisać wniosek.
- Złożyć go osobiście lub drogą pocztową bądź kurierem do właściwego WFOŚiGW lub jego oddziału lub gminy, która zawarła porozumienie o realizacji programu.
Złożenie wniosku w banku i skorzystanie z kredytu
W tym rozdziale przybliżamy proces składania wniosku o dofinansowanie z Programu Czyste Powietrze oraz jak skorzystać z Kredytu Czyste Powietrze. Cały proces można opisać w następujących krokach:
- Przyjdź do oddziały banku (lub partnera banku), który przystąpił do programu „Czyste Powietrze”.
- Złożyć wniosek o Kredyt Czyste Powietrze (bank poinformuje o możliwości objęcia go gwarancją BGK).
- Skompletować i złożyć wymagane załączniki.
- Po przyznaniu kredytu, bank wypełni wniosek o dofinansowanie z programu „Czyste Powietrze”.
- Sprawdzić i podpisać wypełniony wniosek o dofinansowanie.
- Bank wyśle wniosek do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
źródło i zdjęcia: Metal-Fach
Komentarze