W tym roku naukowcy z Polskiej Akademii Nauk docenili Digital Customer Service - jedyną w swoim rodzaju kompilację nowoczesnych technologii, która umożliwia interaktywną i wielokanałową komunikację firmy z otoczeniem biznesowym.
Gaspol został zdobywcą nagrody "Innowacja 2011" za system, który łączy możliwości Internetu, technologii informacyjnych, technik sztucznej inteligencji z nowoczesnymi urządzeniami.
"Cieszę się, z tak prestiżowej nagrody i bardzo za nią dziękuję. Dla mnie jest ona potwierdzeniem spójności tego, co robimy na co dzień i tego, jak jesteśmy postrzegani. W Gaspolu innowacyjność jest motorem wzrostu. Wspieramy ją procesami zarządczymi, wszystkimi dostępnymi narzędziami i kulturą organizacyjną. Wychodzę z założenia, że nawet w trudnych czasach, gdy zaciskamy pasa, istnieje możliwość rozwoju, wprowadzania nowych rozwiązań, które spodobają się Klientom i odpowiedzą na ich rosnące potrzeby" mówi Sylwester Śmigiel, prezes zarządu Gaspol.
Składniki systemu Digital Customer Service, za który Gaspol został zdobywcą nagrody "Innowacja 2011":
- AXAPTA - aplikacja ERP firmy Microsoft obsługująca ponad 90 proc. procesów firmy. W przypadku Gaspolu ponad 40 % to moduły dedykowane, niedostępne w innych systemach ERP.
- TELEMETRIA - pozwala na automatyczne dokonanie odczytu zużycia gazu i przesłanie go do Gaspolu za pomocą SMS-a, na tej podstawie wystawiana jest faktura. Klient płaci tylko za taką ilość paliwa, jaką zużył w rozliczeniu miesięcznym, bez konieczności pamiętania o zamawianiu gazu i wnoszenia jednorazowej płatności za napełnienie zbiornika.
- Portal Klienta - część Axapty, pozwala klientowi na pozyskiwanie informacji o bieżącym saldzie finansowym, zużyciu gazu, fakturach, umożliwia złożenie zamówienia z podaniem dogodnej daty i godziny dostawy, ustawienie powiadamiania (SMS) o zaplanowanych dostawach gazu. W portalu klienta udostępnione są też aplikacje na urządzenia mobilne.
- Wirtualny Doradca Energetyczny - dostępny w serwisie internetowym program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiające rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Posiada niezbędne dane na temat firmy, oferty, specyfiki działalności i potrafi dobrać rozwiązanie energetyczne do potrzeb pytającego.
- Digitalizacja teczek Klientów - zdigitalizowano ponad 20 tys. teczek klientów i wprowadzono ich automatyczną archiwizację.
- D-pen - (digital pen) - innowacyjne rozwiązanie, które przenosi dane z umowy papierowej do systemu AXAPTA (wysyła ją jako plik PDF) w czasie rzeczywistym, w trakcie wypełniania umowy u klienta, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych do systemu. W ten sposób dokument zostaje od razu wysłany na skrzynkę mailową klienta.
Gaspol podejmuje liczne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczności lokalnych, zwiększenia efektywności energetycznej oraz zmniejszenia wpływu efektu cieplarnianego na środowisko naturalne. Flagowym przedsięwzięciem firmy jest Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE) o zasięgu paneuropejskim.
W ofercie firmy Gaspol znajdują się także gazowe pompy ciepła, kotły na gaz oraz zestawy solarne wyposażone w kolektory płaske.
źródło i zdjęcie:
Komentarze