Esencją komunikacji zielonej marki jest model Energy3, opisujący samowystarczalne budynki przyszłości, nie tylko oszczędzające energię, lecz również zdolne same ją pozyskiwać ze słońca i racjonalnie nią zarządzać. Energia jest podstawową kategorią w polityce rozwojowej firmy, która lokuje kapitał własny w badania i rozwój innowacyjnych rozwiązań już dziś odpowiadających wymaganiom zrównoważonego budownictwa przyszłości.
"Zaimponowało nam to, że firma bazująca na technologii, taka jak Schüco, potrafiła zorientować wszystkie swoje działania na rynek, partnerów i klientów ostatecznych. Marketing znajduje się w sercu jej strategii, kierunkując rozwój innowacyjnych rozwiązań dla czystego środowiska. Schüco jest wzorem firmy, która poczuwa się do społecznej odpowiedzialności i jednocześnie wykorzystuje swoją technologiczną przewagę, by osiągnąć zrównoważony sukces komercyjny" powiedział Karl Georg Musiol, przewodniczący jury konkursu i prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Marketingu.
"Zielony" wizerunek marki Schüco pozwala jej na komunikowanie się z szerokim wachlarzem odbiorców, zainteresowanych zrównoważonym budownictwem i ochroną środowiska. W tym celu firma skutecznie zaadaptowała narzędzia typowe dla branży towarów konsumpcyjnych.
Zdobywca German Marketing Prize 2011 promuje zrównoważony rozwój również na polskim rynku. Jej misją jest podnoszenie świadomości na temat możliwości, jakie dają energooszczędne rozwiązania powłok budynków pod kątem oszczędzania energii i ograniczania emisji CO2 do atmosfery. Zrównoważony model Energy3 odzwierciedla chociażby nowa siedziba w Siestrzeni, o rocznym zapotrzebowaniu na energię pierwotną zaledwie 80 kWh/m2, która wzbudziła duże zainteresowanie mediów i branży.
"Polskie budownictwo posiada ogromny potencjał rozwojowy, dlatego promocję energooszczędności i zrównoważonego rozwoju branży uważamy za bardzo ważną część naszej działalności. Jako firma funkcjonująca w bardzo zróżnicowanym otoczeniu, złożonym z architektów, inżynierów, projektantów i w końcu użytkowników ostatecznych, posiadamy niezbędne zaplecze i doświadczenie, które nam to umożliwiają" mówi Andrzej Polijaniuk, Marketing & Product Manager w firmie Schüco Polska.
Firma Schüco Polska aktywnie propaguje program Energy3 uczestnicząc w licznych konferencjach i seminariach tematycznych oraz prowadząc szkolenia dla architektów w polskich ośrodkach uczelnianych.
źródło i zdjęcie: schueco.pl
Komentarze