Bramy garażowe z napędem – jaki rodzaj wybrać?

Bramy garażowe wyróżniają się różnorodnością konstrukcji oraz mechanizmów otwierania. Nowoczesne rozwiązania to bramy segmentowe i rolowane, podczas gdy tradycyjne to bramy rozwieralne i uchylne. Użytkowanie na co dzień upraszcza automatyczny napęd, który jest niezwykle praktyczny, szczególnie w chłodniejszych i deszczowych okresach.

Bramy garażowe z napędem – jaki rodzaj wybrać?

Bramy segmentowe

Chociaż w sprzedaży znajdują się, wyżej wymienione, cztery rodzaje bram garażowych, obecnie największe zainteresowanie wzbudzają modele segmentowe górne. Mają nowoczesną konstrukcję o pożądanych parametrach termoizolacyjności, spełniają wymogi bezpieczeństwa, ochrony przed włamaniem i łatwo można je sprzęgnąć z napędem.

Wyróżnia je świetna izolacja termiczna i akustyczna, wiatroszczelność, łatwość uruchomienia, bezpieczeństwo użytkowników, oszczędność miejsca w garażu i na podjeździe, bogate wzornictwo. Ponadto można je zamontować w otworze wjazdowym o dowolnym kształcie, m.in. z nadprożem w formie łuku.

Uszczelnione segmenty dobrze trzymają ciepło i izolują od wiatru, więc nadają się do obiektów ogrzewanych. Wysoka ciepłochronność bram segmentowych wynika m.in. z ich budowy. Płaszcz składa się z 3–6 segmentów, połączonych zawiasami i zabezpieczonych uszczelkami przed wiatrem, chłodem, gorącem.

Segmenty, na ogół wykonane ze stali ocynkowanej, wykańcza się tworzywem sztucznym (np. imitującym drewno), farbą proszkową, albo okładziną z drewna lub sklejki.

Ich wnętrze wypełnia się materiałem izolującym cieplnie i akustycznie, najczęściej pianką poliuretanową. Szczelność wrót zapewniają odpowiednie elastyczne uszczelki. Newralgiczne miejsca to styk pancerza i ścian oraz pancerza i posadzki (na spodzie dolnego segmentu stosuje się specjalną uszczelkę progową).

Ten rodzaj skrzydeł występuje w dwóch wariantach – jako otwierane do góry (płaszcz porusza się wzdłuż prowadnic od posadzki i zachodzi całkowicie pod sufit) lub na bok (płaszcz zachodzi na ścianę garażu).

Jaki rodzaj bramy garażowej wybrać?

Bramy roletowe (inaczej rolowane) działają jak okienne rolety zewnętrzne. Płaszcz – złożony z drobnych lameli z aluminium bądź stali, które są połączone przegubowo – nawija się na wał w kasecie, zamontowanej wewnątrz obiektu albo na zewnętrznej ścianie.

Bramy rolowane zajmują jeszcze mniej miejsca, niż segmentowe górne, ponieważ nie mają prowadnic pod sufitem garażu. Wrota cechuje odporność na korozję, bezpieczeństwo i wygodna obsługa. Jako jedyne są fabrycznie wyposażone w napęd.

Bramy uchylne (płytowe) to niełamane duże skrzydła, unoszące się do góry na prowadnicach. Mechanizm otwierania bramy uchylnej jest następujący – najpierw płyta wysuwa się nad podjazd, potem chowa się pod sufitem.

Potrzeba zatem zapewnić jej swobodę ruchu na podjeździe, około 1,5 m. Ponadto należy uwzględnić to, że jeśli zostanie zamontowana w świetle otworu wjazdowego, ograniczy wysokość garażu o 20 cm, a gdy za otworem – o 10 cm.

Wrota można otwierać ręcznie, albo mechanicznie przy użyciu napędu elektrycznego. Przeznacza się je zwykle do obiektów nieogrzewanych lub wolnostojących, gdyż ich częstym mankamentem jest niedostateczna ciepłochronność. Mimo to ciągle cieszą się popularnością, gdyż są tanie i nadają się do garaży bez nadproża.

Bramy rozwierane nie należą do wygodnych z punktu widzenia użytkownika. Na skrzydła, nawet jeśli zostały wyposażone w siłowniki, potrzeba sporo przestrzeni przed garażem, a w zimie – śnieg w obrębie ich zasięgu powinno się uprzątać.

Przy dzisiejszych standardach użytkowych, najlepsze miejsce na ten rodzaj wrót to składzik gospodarczy, który otwiera się rzadziej niż garaż.


Źródło i zdjęcia: Fart Produkt

Komentarze

FILMY PRZESŁANE PRZEZ FIRMĘ
FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT