ZADANIA NOWEGO CENTRUM USŁUG GRUPY BOSCH
Głównym celem nowego centrum usług (nearshoring) jest wsparcie globalnej działalności Grupy Bosch w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, a także rozwój oferty usług w takich obszarach, jak testy oprogramowania czy budowa maszyn.
– Dzięki powstaniu nowego centrum, dział RBEI będzie miał przedstawicielstwo w Europie Środkowej i Wschodniej, a także zyska dostęp do lokalnej bazy talentów – powiedział Sandeep Mulbagal Gururaj, szef centrum.
– Warszawa dysponuje specjalistami o szerokich kompetencjach w dziedzinie IT, jest także ważnym hubem technologicznym w obszarach, takich jak sztuczna inteligencja, analityka danych czy robotyka, co będziemy mogli wykorzystać w rozwoju naszego biznesu – dodał Gururaj.
Zadaniem warszawskiego centrum jest stworzenie kluczowych ról i kompetencji, takich jak Functional Consultant oraz Solution Architect, przy wsparciu ze strony zespołu RBEI w Indiach.
RBEI jest silnie związany z regionami, w których prowadzi działalność i z tego względu planuje zatrudnić głównie pracowników z lokalnego rynku. Ponadto w globalnej działalności biznesowej klienci wymagają zwykle bliskości kulturowej i geograficznej, a Warszawa świetnie odpowiada na te potrzeby.
– Polska lokalizacja okazała się najbardziej atrakcyjna i najlepiej spełniała wysokie wymagania kolegów z Indii dotyczące rozwoju IT i usług digitalnych. Cieszymy się, że to właśnie w Warszawie zaczęło funkcjonować centrum pracujące nad rozwiązaniami dla IoT i smart living i że będziemy mogli aktywnie wspierać jego rozwój w obszarach dedykowanych klientom w Europie – powiedziała Krystyna Boczkowska, prezes zarządu spółki Robert Bosch w Polsce.
Robert Bosch Engineering and Business Solutions z siedzibą w Indiach jest spółką należącą w całości do koncernu Robert Bosch GmbH. Oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu inżynierii, IT oraz biznesu.
Zatrudnia ponad 19 000 pracowników i jest największym centrum rozwoju oprogramowania Bosch poza granicami Niemiec.
Swoją działalność prowadzi za pośrednictwem centrów w Indiach, Meksyku, Wietnamie oraz Polsce i obejmuje zasięgiem USA, Europę oraz region Azji i Pacyfiku.
CENTRUM KOMPETENCYJNE IT W WARSZAWIE
Od kilku lat Grupa Bosch intensywnie rozwija w Warszawie swoje Centrum Kompetencyjne IT. Zatrudnienie w centrum zwiększyło się w ciągu ostatnich 12 miesięcy dwukrotnie: ponad 200 osób pracuje tutaj nad nowymi technologiami, które mają kluczowe znaczenie dla działalności biznesowej i produkcyjnej oddziałów Bosch na całym świecie.
Obejmują one takie obszary jak Przemysł 4.0, handel elektroniczny, zarządzanie cyklem życia produktów i systemy Enterprise Resource Planning (SAP).
Otwarcie centrum RBEI jest kolejnym, bardzo ważnym krokiem w rozwoju kompetencji Grupy Bosch w Warszawie w obszarach, takich jak inżynieria oraz IT.
Źródło i fot.: BOSCH
Komentarze