Bazą wyróżnienia Superbrands są wyniki szeroko zakrojonych konsumenckich badań rynku, które pozawalają poznać i zrozumieć układ sił w poszczególnych kategoriach. Badania na zlecenie organizacji The Superbrands realizuje Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Jest ono przeprowadzane na próbie ponad 15 000 respondentów. W badaniu co roku analizowana jest pozycja ponad 2 300 marek konsumenckich. Obok konsumentów, w procesie oceny siły brandu na danym rynku uczestniczy ponad 40 ekspertów branżowych.
Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły sukces.
Powołana do życia w Wielkiej Brytanii w 1994 r., wzięła swój początek od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Na fali sukcesu programu powstała koncepcja publikacji, honorującej najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach - Albumu Superbrands.
Marki zapraszane do Albumu wybierane są w drodze niezależnych badań oraz w ramach restrykcyjnego procesu oceny dokonywanej przez Rady Marek, w skład których wchodzą krajowi eksperci z dziedziny marketingu, reklamy, PR i brandingu. Do klubu nie można się zgłosić - tylko marki, które przejdą przez proces selekcji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki mogą uzyskać status Superbrands.
Organizacja Superbrands jest znana w 80 krajach na całym świecie. Opublikowała ponad 12,5 tys. studiów przypadku w ponad 250 albumach, sprzedanych w milionie egzemplarzy. W ciągu 20 lat tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki.
źródło i zdjęcie: Bosch
Komentarze