ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku to istniejący od 1996 r. instytut, który jest liderem badań marketingowych dla przedsiębiorstw z sektora budowlanego. Projekt Budowlanej Marki Roku realizowany jest od 2005 r.
Klasyfikacja, która pozwala wyłonić marki materiałów budowlanych cieszące się największym zaufaniem użytkowników, tworzona jest w oparciu o analizę wyników ogólnopolskich badań ankietowych. Realizowane są one techniką telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo - CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Preferencje fachowców zostają precyzyjnie określone dzięki reprezentatywnej próbie badawczej sprofilowanej dla każdej z kilkudziesięciu kategorii produktowych. Pozwala to wyłonić marki, które w danym segmencie cieszą się największą renomą i popularnością. Podczas rozmów z profesjonalnie przeszkolonymi ankieterami fachowcy wskazują najczęściej stosowane przez nich w danym roku marki materiałów budowlanych, marki wyróżniające się ich zdaniem jakością w porównaniu do konkurencji, oraz produkty o najlepszej relacji ceny do jakości. Respondenci wskazują marki produktów w sposób spontaniczny (bez podpowiedzi zawartych w kafeterii), zatem Ranking Budowlana Marka Roku ma charakter unikalny, niezależny i jest najbardziej miarodajną klasyfikacją w Polsce.
Wskazane przez fachowców marki uhonorowane zostają tytułami Złotej, Srebrnej i Brązowej Budowlanej Marki Roku oraz Wyróżnieniami w poszczególnych kategoriach. Marki, które od lat utrzymują wysoką pozycję na rynku i cieszą się wieloletnim uznaniem fachowców zostają uhonorowane tytułami Złotych, Srebrnych i Brązowych Championów Roku. Oprócz zwycięzców w poszczególnych segmentach produktowych wyłaniani są laureaci Budowlanej Marki Roku w klasyfikacji ogólnej - to marki cieszące się uznaniem wszystkich fachowców i wskazywane przez nich najczęściej.
W rankingu Budowlana Marka Roku biorą udział producenci materiałów budowlanych działający na polskim rynku. Wyniki komunikowane są do szeroko rozumianych odbiorców. Znajomość trendów rynkowych przyda się zarówno wykonawcom, jak i inwestorom gdyż ranking udziela informacji, które marki cieszą się największą renomą wśród użytkowników. A dla producentów jest to nieoceniona pomoc w kreowaniu wizerunku i pozycji marki. Wszyscy laureaci Rankingu Rankingu otrzymują wyczerpujący raport obejmujący segment rynku, na którym funkcjonuje dana marka na tle konkurencji.
Patronem medialnym Rankingu jest Miesięcznik Budujemy Dom.
Zapraszamy do śledzenia szczegółowych informacji o projekcie na stronie: www.rankingmarekbudowlanych.pl.
źródło i zdjęcie: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Komentarze