Z nowych opakowań zniknęły charakterystyczne dwukolorowe szarfy. Zastąpił je znak wodny - delikatne, transparentne, przenikające się nazwy produktów (rozwiązanie niestosowane do tej pory na opakowaniach wyrobów budowlanych). Kolorystyka szarf (będąca swoistym oznaczeniem produktu) została zaś przeniesiona na prostokąty sąsiadujące bezpośrednio z główną nazwą materiału.
Opakowanie zyskało na lekkości przekazu - najważniejsze dla klienta (wykonawcy i inwestora) informacje wraz z nazwą, umieszczone w poziomie, są bardziej czytelne. Klarowne piktogramy informują np. o łatwości aplikacji lub miejscu zastosowania. Innowacją jest kod QR - po zeskanowaniu telefonem, aplikacja do odczytywania kodów 2D przenosi na stronę produktową danego materiału. Dzięki temu będzie można "od ręki" zapoznać się z informacjami technicznymi.
Nowa szata to bardziej ewolucja niż rewolucja, mówi Oskar Solecki, Dyrektor Marketingu w firmie ATLAS. Zmieniając szatę graficzną chcieliśmy odświeżyć wizerunek naszych produktów i marki jako nowoczesnych, idących z technologicznym i wizualnym duchem czasu. Wcześniejsze zmiany w szacie graficznej opakowań były bardzo subtelne, więc tegoroczna zmiana w porównaniu z poprzednimi jest znacząca, ale zachowaliśmy rdzeń projektów, które towarzyszyły nam przez ponad 20 lat.
Niezmienione pozostały elementy najważniejsze w identyfikacji marki i produktu. Logo ATLAS znajduje się w tym samym miejscu, jak w przypadku dotychczasowych opakowań, będąc nadal elementem dominującym (w porównaniu do poprzedniego projektu, zostało ono powiększone). Nie zmieniły się także charakterystyczne kolory zastosowane na poszczególnych opakowaniach oraz umiejscowienie informacji o punktach w "Programie Fachowiec".
Ważna była dla nas ciągłość budowanej przez lata komunikacji i wizerunku znanego naszym klientom, dodaje Dariusz Matysik, Dyrektor ds. Zastosowań i Wprowadzania Wyrobów w firmie ATLAS. Zachowujemy kolorystyczną identyfikację poszczególnych produktów, gdyż zależało nam na tym, by nasi klienci mogli nadal łatwo i szybko dokonywać wyboru produktów z naszej oferty w punkcie handlowym.
ATLAS wykorzystał nowe moce technologiczne swojej drukarki opakowań, gwarantującej nie tylko większą wydajność, ale również zdecydowanie wyższą jakość druku, dzięki czemu design widoczny na ekranie monitora projektanta (a w szczególności wspomniane znaki wodne) został wiernie oddany na opakowaniach.
W pierwszej kolejności zmianie ulegną opakowania topowych klejów do montażu płytek ceramicznych: Plusa, Elastyka i Zaprawy Klejowej Uelastycznionej, klejów do systemów ociepleń: Grawisa S (przeznaczonego do montażu styropianu), Grawisa U (polecanego do montażu styropianu i zatapiania siatki).
Produkty w nowych opakowaniach dostępne są w punktach sprzedaży od marca 2014 . ATLAS będzie sukcesywnie wprowadzał zmiany na kolejnych swoich produktach. Nowa grafika pojawi się m.in. na wszystkich nowościach 2014.
źródło i zdjęcia: ATLAS
Komentarze