De Dietrich Technika Grzewcza jest jedną z najstarszych marek w branży grzewczej na świecie. Jej początki sięgają 1684 r., a logo De Dietrich, symbol jakości używany od 1778 r. jest najstarszym znanym znakiem przemysłowym. W 1998 roku firma rozpoczęła swoją działalność w Polsce. W pierwszym etapie przedsiębiorstwa głównym celem było stworzenie sieci serwisowej. Od tego czasu jednak wiele się zmieniło. Wprowadzono do oferty wiele nowoczesnych urządzeń, m.in. wiszący kocioł kondensacyjny MCR, który stał się flagowym produktem w technice domowej i do dzisiaj został sprzedany w liczbie ponad 70 000 sztuk.
Jubileusz De Dietrich pełen sukcesów
W tym roku przypada 20-lecie obecności firmy na polskim rynku, co było doskonałą okazją do spotkania z partnerami spółki oraz podsumowania 20 lat działalności przedsiębiorstwa. Z tej okazji, w położonym pod Wrocławiem Zamku Topacz, odbył się jubileuszowy bankiet, w którym wzięło udział ponad 120 osób, m.in. pracownicy firmy, kontrahenci, partnerzy handlowi, dostawcy i przedstawiciele mediów. Podczas gali uhonorowano też ponad 20 firm i osób, dziękując za udaną i niezwykle owocną współpracę na przestrzeni dwóch dekad. Wśród nagrodzonych znalazły się, m.in. firmy współpracujące oraz pracownicy z najdłuższym stażem. Jubileuszową galę uświetnił występ znanych artystów - Leszka Możdżera i Hirka Wrony.
Wkroczyliśmy w rok 2018 z dużymi sukcesami odnotowanymi w roku ubiegłym, w którym wartość sprzedaży i liczba sprzedanych urządzeń po raz kolejny przekroczyły zakładane cele. W roku 2017 De Dietrich Technika Grzewcza osiągnęła 3-cie miejsce pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży w Grupie BDR Thermea za spółkami z Turcji i Chin, mówi Grzegorz Szukiel, Dyrektor Zarządzający De Dietrich Technika Grzewcza.
Rok 2018 jest dla De Dietrich Technika Grzewcza rokiem szczególnym. Jubileusz 20-lecia obecności na polskim rynku, to okazja do podkreślenia jej dokonań. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat spółka odnotowała wzrost wartości sprzedaży o 63%, a ilości sprzedanych produktów o 76%. Firma w 2017 roku sprzedała ponad 24 000 kotłów i pomp ciepła, co ma bezpośrednie przełożenie na rekordowy obrót, który przekroczył 120 milionów złotych. Jest to źródłem finansowej stabilności spółki i dobrym prognostykiem dalszego rozwoju.
Dopasowując się do dynamicznego rozwoju rynku spółka inicjuje też liczne programy szkoleniowe nastawione na rozwój pracowników, poszerzanie wiedzy produktowej i wzrost jakości obsługi klientów. Szkolenia mają miejsce zarówno w siedzibie, jak i na corocznych wyjazdach integracyjnych. Ponadto prowadzone są także kursy dla instalatorów w stacjonarnym ośrodku szkoleniowym oraz mobilnym laboratorium. Łączna liczba przeszkolonych sięga 1 500 osób rocznie.
Cele De Dietrich
Rosnąca świadomość antysmogowa w Polsce sprzyja strategii Grupy BDR Thermea, która stawia na odnawialne źródła energii. Pompy ciepła, systemy solarne i fotowoltaika cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Dlatego też De Dietrich szeroko korzysta z doświadczenia Grupy oraz międzynarodowej wymiany doświadczeń. Pomóc ma w tym zmiana struktury i podział organizacji produktów na Odnawialne i Nieodnawialne Źródła Energii.
Wprowadzone ustawy wymuszają poprawę jakości i obniżenie emisyjności kotłów na paliwa stałe, a liczne inicjatywy lokalne wspomagają instalację nowoczesnych urządzeń do produkcji ciepła i ciepłej wody użytkowej, często w oparciu o odnawialne źródła energii. Potencjał rynku wciąż jest ogromny. Warto wspomnieć tu chociażby o 1,7 mln kotłów stałopalnych czekających na wymianę. Dopasowując się do tych zmian i wzrostu popytu zwiększyliśmy liczebność działu sprzedaży w ostatnich latach oraz rozbudowaliśmy laboratorium produktów OZE we Wrocławiu, dodaje Szukiel.
źródło i zdjęcie: De Dietrich
Komentarze