Smart home wciąż zagadką? Ponad połowa Polaków nie wie, co to jest!

Z danych portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl, zaprezentowanych 3 października podczas Kongresu Deweloperskiego w Krakowie wynika, że 48% osób poszukujących mieszkania lub domu ma ograniczoną lub zerową wiedzę na temat smart home, czyli tzw. inteligentnego domu.

Smart home wciąż zagadką? Ponad połowa Polaków nie wie, co to jest!

Ogólnopolskie badanie świadomości technologicznej, przeprowadzone na grupie 2,5 tys. aktywnych poszukiwaczy nieruchomości, dotyczyło m.in. znajomości pojęcia „smart home”.

Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, odpowiadali na pytanie: „Jak dobrze rozumiesz określenie smart home (inteligentny dom)?”.

Wyniki pokazują, że 29% oceniło swoją wiedzę jako „bardzo dobrą”, 23% jako „dobrą”, 28% jako „średnią”, 8% jako „minimalną”, a 12% przyznało się do braku wiedzy w tym zakresie.

Możemy tutaj widzieć szklankę do połowy pełną, ale i do połowy pustą. Z jednej strony 52% ankietowanych twierdzi, że dobrze lub bardzo dobrze wie, co kryje się pod określeniem smart home. To niezły wynik, ale z drugiej strony wciąż mamy niemałe grono osób niedoinformowanych lub o zerowej świadomości w tej kwestii. To ważna informacja dla deweloperów, którzy w swoich inwestycjach oferują właśnie takie nowoczesne rozwiązania technologiczne wpływające na bezpieczeństwo, wygodę czy oszczędność energii. Zarówno w samych mieszkaniach i domach, jak i w częściach wspólnych” - mówił podczas Kongresu Deweloperskiego w Krakowie Rafał Bieńkowski z portalu Nieruchomosci-online.pl.

Zdaniem Bartosza Gussa, dyrektora generalnego Polskiego Związku Firm Deweloperskich, wciąż pozostaje więc przestrzeń do dalszej edukacji klientów.

To może zaskakiwać, że aż 48% osób poszukujących nieruchomości ma zdawkową wiedzę na ten temat. To dla deweloperów sygnał, że warto inwestować nie tylko w technologie, ale także w informowanie klientów o korzyściach, jakie te technologie przynoszą – mówi.

Z badania przeprowadzonego przez Nieruchomosci-online.pl wynika, że najwyższa świadomość pojęcia smart home występuje wśród mieszkańców miast liczących powyżej 500 tys. osób.

Badacze sprawdzili także, jak inteligentne technologie oceniają osoby, które miały już doświadczenie z rozwiązaniami smart home. Według ankietowanych, najbardziej przydatne okazały się urządzenia podnoszące wygodę, oszczędzające czas oraz pomagające zmniejszyć koszty domowe.

W badaniu zapytano również użytkowników smart home, czy napotkali trudności w obsłudze inteligentnych urządzeń. Aż 64% respondentów stwierdziło, że nie miało żadnych problemów, 23% wskazało na drobne trudności, a 13% zmagało się z poważniejszymi problemami.

Zainteresowanie smart home rośnie, co widzimy na rynku. Coraz więcej inwestycji deweloperskich wprowadza te rozwiązania, także w projektach o bardziej przystępnych cenach. Młode pokolenie, bardziej otwarte na innowacje, może być impulsem do dalszego rozwoju inteligentnych technologii, które wkrótce staną się standardem, a nie wyjątkiem – dodaje Bartosz Guss, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Źródło: Nieruchomosci-online.pl, PAP MediaRoom

Opracowanie: BudownictwoB2B.pl

Fot. otwierająca: Adobe Stock

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT