Nowości w aplikacji Yubi Home 1.15
- Pierwsza konfiguracja centrali - teraz pierwszą konfigurację centrali i jej połączenie z siecią Wi-Fi można łatwo wykonać korzystając z aplikacji – wystarczy zeskanować kod QR znajdujący się na obudowie centrali.
- Zarządzanie kontem FIBARO ID - swoje konto FIBARO ID również możesz wygodnie założyć lub usunąć z poziomu aplikacji, bez konieczności korzystania z komputera.
- Podstawowe wsparcie urządzeń Elero - w nowej wersji aplikacji możesz także sterować roletami i żaluzjami od Elero. Dzięki temu, wszystkie Twoje inteligentne produkty także tej marki możesz mieć w zasięgu ręki.
- Kamery IMOU - korzystasz z kamer IMOU? Kontroluj swój dom w czasie rzeczywistym korzystając ze strumienia audio i wideo.
Aplikacja wspiera wszystkie centrale FIBARO – Home Center 2, Home Center 3, Home Center 3 Lite oraz Yubii Home.
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące aplikacji Yubi Home
Pyt.: Jaką nową funkcjonalność oferują aplikacja?
Odp.: Najważniejszą funkcjonalnością wprowadzoną do aplikacji jest możliwość przeprowadzenia wstępnej konfiguracji centrali bezpośrednio z poziomu aplikacji.
Pyt.: Czy przed uruchomieniem aplikacji należy ręcznie połączyć Smartfon z siecią WiFi rozgłaszaną przez centralę FIBARO?
Odp.: Nie, nie ma takiej potrzeby jeśli na etykiecie informacyjnej centrali znajduje się kod QR z danymi dostępowymi sieci WiFI. Jednym z etapów konfiguracji centrali przez aplikację jest możliwość zeskanowania kodu QR. Po wybraniu tej opcji i zeskanowaniu kodu aplikacja automatycznie połączy się z siecią Wifi, którą rozgłasza centrala FIBARO.
Pyt.: Czy będę mógł nadal przeprowadzić wstępną konfigurację z wykorzystaniem przeglądarki internetowej na komputerze?
Odp.: Tak, nadal jest to możliwe.
Pyt.: Czy po zakończeniu procedury wstępnej konfiguracji centrala automatycznie połączy się z docelową siecią WiFi?
Odp.: Tak, aplikacja automatycznie połączy centrale z docelową siecią WiFi jeżeli użytkownik skonfiguruje dostęp do sieci w trakcie konfiguracji.
Pyt.: Czy należy ręcznie ponownie uruchomić centralę po wprowadzaniu w aplikacji SSID i hasła docelowej sieci WiFi?
Odp.: Nie, nie ma takie potrzeby. Aplikacja wykona tę procedurę automatycznie.
Pyt.: Gdzie znajdę adres IP centrali po zakończeniu procedury?
Odp.: Adres IP można znaleźć w opcji ustawienia centrali w aplikacji.
Pyt.: Mam już inną centralkę przypisaną do mojej aplikacji. W jaki sposób dodać kolejną?
Odp.: Użytkownik zalogowany przez FIBARO ID – z poziomu listy centralek. Użytkownik nie zalogowany przez FIBARO ID – wystarczy wylogować się z aplikacji i po ponownym uruchomieniu dostępna będzie opcja dodawania nowej centrali.
Pyt.: Czy przed uruchomieniem aplikacji muszę posiadać aktywne FIBARO ID?
Odp.: Nie, nie ma takie potrzeby. W trakcie procedury wstępnej konfiguracji aplikacja umożliwi utworzenie takiego konta.
Pyt.: Co w przypadku gdy mam podłączony przewód Ethernet do centrali HC3? Czy muszę go odłączać?
Odp.: Nie ma takiej potrzeby. Aplikacja umożliwi podłączenie do sieci WiFi.
Pyt.: Czy procedura wstępnej konfiguracji wymusza podłączenie do sieci LAN?
Odp.: Można pominąć ten krok w aplikacji ale wiąże się to z brakiem możliwości korzystania z dostępu zdalnego.
źródło i zdjęcia: Fibar Group sp. z o.o.
Komentarze