Firma ABL-Polska, której siedziba znajduje się w podwarszawskich Łomiankach, powstała w 1996 roku. Firma jest przedstawicielem niemieckiego producenta osprzętu elektroinstalacyjnego ABL-Sursum GmbH.
Oferta firmy ABL-Polska na polskim rynku obejmuje, oprócz osprzętu elektroinstalacyjnego, elektryczne stacje ładowania pojazdów.
W 2011 roku ABL wypuściła na rynek swoją najmniejszą na świecie ładowarkę naścienną (ang. wallbox) – eMH1. Dzisiaj firma ABL oferuje całościowy program, włącznie z ładowarkami naściennymi i słupkami doładowującymi, na co dzień współpracuje z firmami Volkswagen Audi, Mercedes Benz i Smart.
Niezależnie od tego czy chodzi o prywatny garaż, parking przy hotelu, flotę korporacyjną czy sektor publiczny, ABL zawsze dostarczy odpowiednie rozwiązanie.
Przegląd stacji ładowania samochodów elektrycznych produkcji niemieckiej firmy ABL-Sursum GmbH.
- eMH1 Electric Mobility Home 1 - stacja domowa i pół-publiczna
Najmniejsza stacja ładowania samochodów elektrycznych na świecie, która współpracuje ze wszystkimi markami samochodów elektrycznych. Idealnie nadaje się do zastosowania w przydomowych garażach. Kompaktowa obudowa pozwala ograniczyć potrzebne do instalacji miejsce do minimum.
Dzięki obudowie wykonanej z bardzo wytrzymałego mechanicznie i odpornego na warunki atmosferyczne tworzywa stacja nadaje się do instalacji na zewnątrz, również w zewnętrznych parkach ładowania samochodów elektrycznych i „pół-publicznych” obszarach takich jak: hotele, parkingi firmowe, parkingi w centrach handlowych itp.
Stacja eMH1 Electric Mobility Home 1 jest skonfigurowana fabrycznie i gotowa do użycia, a konieczne jest tylko przyłączenie przez uprawnionego elektryka do wydzielonej linii elektrycznej.
Prąd ładowania jest ustawiany indywidualnie, zależnie od możliwości lokalnej sieci elektrycznej i przydzielonych przez zakłady energetyczne mocy. Samochód elektryczny ładowany jest delikatnie i wydajnie przez co wydłużane jest życie baterii.
Różnorodność wariantów pozwala optymalnie dobrać urządzenie do możliwości energetycznych miejsca ładowania samochodu elektrycznego.
Stacje ładowania eMH1 Electric Mobility Home 1 dostępne są w wersjach 1 fazowe: 16A (3,6 kW), 32A (7,2 KW) i trójfazowe 16A, (11 kW), 32A (22 kW). Złącze ładowania może być tablicowe lub na przewodzie (zwykłym lub spiralnym) w obu typach: Type 1 i Type 2.
- eMH3 Electric Mobility Home 3 - stacja domowa i „pół-publiczna”
eMH3, jako rozwinięcie modelu eMH1, to szybka i bardzo elegancka stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Do wyboru jest tutaj wersja jednostanowiskowa SINGLE lub dwustanowiskowa TWIN. Stacje ładowania eMH3 dostępne są w wersji 1 fazowej - 16A (3,6 kW) i trójfazowej - 16A, (11 kW), 32A (22 kW), 63A (44 kW).
Złącze ładowania Type 2 może być tablicowe lub na przewodzie. Każda stacja jest wyposażona w system detekcji stałych prądów różnicowych. Opcjonalnie istnieje możliwość współpracy z systemem monitoringu zużycia energii i systemami fotowoltaicznymi.
- eMC2 Electric Mobility City 2 - stacja doładowująca dla sektora publicznego
Atrakcyjny wizualnie słupek doładowujący eMC2 idealnie dostosowuje się do otoczenia. Nieoślepiające wskaźniki LED informują o statusie operacyjnym słupka, nawet z dużej odległości.
Dostęp do stacji jest możliwy za pomocą interfejsu RFID, SMS lub dedykowanej aplikacji. Podwójnie malowana proszkowo obudowa jest odporna na kurz i wodę, która z łatwością spływa po odpowiednio wyprofilowanej ściance.
Dwa rodzaje cokołów montażowych pozwalają na łatwe przytwierdzenie do każdej powierzchni tak, aby sprawić wrażenie, że urządzenie unosi się w powietrzu. Potrójnie zabezpieczony składany uchwyt do otwierania dużych drzwi frontowych jest umieszczony z boku obudowy.
- eMC3 Electric Mobility City 3 - najnowsza stacja doładowująca dla sektora publicznego
Stacja eMC3 jest zgodna z wymaganiami standardu VDEAR-N4101, który obowiązuje od 01.09.2016. Bez problemu spełnia standardy ochronne klasy II, która jest konieczna dla słupków doładowujących w obszarze publicznym.
Co więcej, wymagany bezpiecznik do licznika oraz adapter do elektronicznych liczników domowych są zintegrowane z nową obudową. eMC3 posiada także odpowiedni interfejs do komunikacji z serwerem. Dla ułatwienia montażu zastosowano rozwiązania analogiczne jak w stacjach eMC2.