Projektując i budując duże konstrukcje dachowe, takie jak pokrycia hali lotnisk, architekci oraz wykonawcy muszą w szczególności zadbać o odpowiednie zabezpieczenie budynków przed działaniem niszczycielskiej siły wiatru.
Dotyczy to zwłaszcza tych budynków, których dachy wykonane są z lekkiej blachy, i które usytuowane są w pobliżu morza, gdzie podmuchy wiatru bywają wyjątkowo silne. Do takich budynków zalicza się Port lotniczy Faro.
Dach portugalskiego lotniska zawalił się 24 października 2011 r. w godzinach porannych, dzięki czemu udało się uniknąć ofiar śmiertelnych. Rannych zostało jednak pięciu pasażerów. Jak poinformowali przedstawiciele lotniska, uszkodzona została stalowa więźba wraz z poszyciem nad halą przylotów i odlotów. Zniszczenia objęły również wieżę kontroli lotów. Szacunkowy czas remontu dachu lotniska wyniesie minimum kilkanaście tygodni.
źródła: ana.pt, algarveresident.com
zdjęcie: algarveresident.com
Komentarze