Termo Organika po stronie ekologii

Termo Organika to niewątpliwy lider specjalizujący się w systemach ociepleń budynków. Wyznaczają nowe trendy w budownictwie pasywny, ale również pokazują jak duże przedsiębiorstwa mogą służyć przykładem i zarażać właściwą ekologiczną postawą. Krzysztof Krzemień dyrektor ds. Informacji o Produktach i Komunikacji Internetowej, wie najlepiej co zrobić, aby firma znalazła się na samym szczycie.  

Termo Organika po stronie ekologii

Ekologicznie i funkcjonalnie - Termo Organika 

Firma Termo Organika jest laureatem wielu nagród – z której są Państwo najbardziej dumni?

Krzysztof Krzemień: W czerwcu odebraliśmy Złotą Nagrodę Budowlanej Marki Roku 2019 w kategorii materiały termoizolacyjne – styropian. W tym rankingu liczy się opinia ekspertów, czyli samych wykonawcy, którzy na co dzień pracują na różnego rodzaju materiałach, a więc to dla nas bardzo cenne wyróżnienie. Ponadto w tym roku po raz ósmy z rzędu otrzymaliśmy złote godło, czyli najwyższy laur w kategorii "Producenci styropianu" w programie Konsumencki Lider Jakości. Mamy również tytuł: „Konsumencki Lider Jakości 5-lecia 2011 – 2016”. Wszystkie te wyróżnienia są dla nas szczególnie ważne, ponieważ oznaczają, że doceniają nas sami konsumenci.

Dzięki tego typu dowodom uznania wiemy, że warto inwestować w nowe technologie oraz, że klienci stawiają na najwyższą jakość, co bardzo nas cieszy i motywuje do dalszego rozwoju. I choć od ponad dekady jesteśmy laureatem wielu innych, równie prestiżowych nagród i wyróżnień, to każda nagroda jest dla nas cenna. Ponadto jakość naszych materiałów została potwierdzona szesnastoma kontrolami Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (GUNB) oraz Wojewódzkich Inspektoratów Nadzoru Budowlanego (WINB), a to wciąż precedens na naszym rynku materiałów budowlanych.

Działalność charytatywna pokazuje Państwa ogromne serce, czy jest akcja, która szczególnie Państwa wzruszyła?

Krzysztof Krzemień: Już w 2004 roku wypracowaliśmy własną metodę, dzięki której co roku z każdego metra sześciennego styropianu przekazujemy stałą kwotę na pomoc potrzebującym dzieciom. Sprzedaż kilku milionów paczek naszego styropianu zapewnia zebranie znaczącej kwoty, którą wykorzystujemy na pomoc charytatywną. Dzięki temu możemy lokalnie wspierać trzy ośrodki społeczne znajdujące się w pobliżu naszych fabryk w Mielcu, Stoku Lackim i Krakowie. Od 2016 roku wspieramy także projekt naszej ambasadorki Omeny Mensah, która wraz z Omenaa Foundation buduje szkołę dla dzieci ulicy w Ghanie, a my z przyjemnością dokładamy do tego projektu swoje „cegiełki”.

Jeśli chodzi o najbardziej poruszającą akcję w jakiej mogliśmy brać udział, to dla mnie był to projekt prowadzony w 2017 roku przez Tomka Kozłowskiego, wybitnego psychologa i skoczka spadochronowego. Pomysłodawca projektu nie tylko ustanowił rekord wykonując 50 skoków ze spadochronem w ciągu jednego dnia, ale przede wszystkim zebrał niemal 200 tysięcy złotych, które trafiły do osób niepełnosprawnych i chorych. Trzynasty skok, który Tomek wykonał w towarzystwie komandosa Jednostki Specjalnej GROM, był dla nas wyjątkowy. Fundusze, które przekazaliśmy na ten skok trafiły do dwojga niepełnosprawnych dzieci zmarłego niedawno komandosa tej elitarnej jednostki.

Funkcjonują Państwo na rynku już od przeszło 20 lat – czy z perspektywy czasu, zmieniliby Państwo coś w strategii firmy?

Krzysztof Krzemień: Mogę śmiało powiedzieć, że osiągamy zakładane cele strategiczne. Zaufanie jakim darzą nas inwestorzy oraz fachowcy, które przejawia się m.in. w otrzymanych tytułach i nagrodach, jest potwierdzeniem, że nasze materiały do termoizolacji wyróżniają się najwyższą jakością. Jesteśmy liderem materiałów do termoizolacji na naszym rynku, a mimo to nie poprzestajemy na laurach. Cały czas bazujemy na wprowadzeniu innowacji oraz poszukiwaniu wartościowych rozwiązań, które będą satysfakcjonować naszych klientów oraz wykonawców.

Budownictwo energooszczędne i pasywne to temat bardzo na czasie – jakie innowacyjne rozwiązania ma zamiar jeszcze wprowadzić Termo Organika?

Krzysztof Krzemień: Od 2002 roku, dzięki ścisłej współpracy z inżynierami z firmy BASF, dostarczamy na rynek styropian grafitowy. Obecnie nasz najcieplejszy styropian to TERMONIUM PLUS fasada, którego lambda wynosi 0,031 W/mK. W swojej ofercie posiadamy także produkty pozwalające na ocieplenie budynków energooszczędnych i pasywnych od fundamentów aż po dach.

Naszymi płytami styropianowymi z dodatkiem grafitu ocieplone zostały: budynek Polskiego Instytutu Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej w Gdańsku, pierwsza w Polsce sportowa hala pasywna w Słomnikach pod Krakowem, pierwszy na świecie kościół pasywny w Nowym Targu, modelowy dom pasywny w Smolcu pod Wrocławiem, który jako pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej otrzymał certyfikat Instytutu Passiv Haus z Darmstadt czy też budynek pierwszej w Polsce pasywnej szkoły w Budzowie na Dolnym Śląsku. Nasz zespół naukowców nieustannie i intensywnie pracuje nad rozwiązaniami poprawiającymi jakość wyrobów, wprowadza modyfikacje, zmienia technologie poszukując idealnych produktów dla klienta XXI wieku, ponieważ satysfakcja naszych klientów jest dla nas najważniejsza.

Czy ekologiczna produkcja oraz recykling odpadów poprodukcyjnych, to sprawa dużej czy małej wagi dla Państwa firmy?

Krzysztof Krzemień: Działania proekologiczne zawsze były dla nas ważne. Z tego względu już kilka lat temu w naszym zakładzie w Siedlcach zainstalowano nowoczesny katalityczny system oczyszczający gazy emitowane przy produkcji. Natomiast w zakładzie w Głogowie zainstalowano nowoczesną linię do recyklingu  pozostałości z płyt styropianowych firmy odbieranych z placów budowy. Obecnie takie linie do recyklingu są rozmieszczone w innych naszych zakładach produkcyjnych.

Warto również pamiętać, że nieocieplone lub słabo ocieplone budynki są jednymi z największych trucicieli atmosfery, ponieważ zużywają zdecydowanie za dużo energii potrzebnej do ogrzewania, która powstaje najczęściej w wyniku spalania miernej jakości paliwa w niewydajnych kotłach. Dlatego też kompleksowa termomodernizacja jest kluczowa w walce o czyste powietrze i właśnie o tym mówimy przy okazji kampanii społecznej „Termomodernizacja najlepszy sposób na ograniczenie smogu”.

Zbliża się koniec III kwartału roku 2019, jak Państwo oceniają wzrost przychodów względem roku ubiegłego?

Krzysztof Krzemień: Przede wszystkim znaczny wzrost świadomości społeczeństwa w zakresie termomodernizacji i jej (można powiedzieć) popularność to bardzo dobra wiadomość. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie płyną z ocieplenia domu. Ponadto wzrost ten świadczy także o tym, że coraz więcej inwestorów stawia na wysoką jakość naszych materiałów.

Najprawdopodobniej mają oni świadomość, że tylko wysokie parametry jakościowe styropianu, w połączeniu z rzetelnym wykonawstwem, dają gwarancję trwałości i stabilności systemu ocieplenia przynoszącego oczekiwane oszczędności energii. Dlatego ta rosnąca świadomość wśród klientów oraz gotowość do podejmowania racjonalnych decyzji zakupowych opartych na wyborze pełnowartościowych oraz wysokiej jakości materiałów bardzo nas cieszy.

Właściwe ocieplenie to podstawa energooszczędności, co może się w znaczący sposób przełożyć na aktywną walkę ze smogiem. Jak firma Termo Organika walczy ze smogiem?

Krzysztof Krzemień: Wspólnie z Wydziałem Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz naszą ambasadorką od 3 lat prowadzimy aktywne działania na rzecz budowania świadomości wśród społeczeństwa na temat tego czym jest smog oraz jak z nim walczyć. Niewiele osób wie, że kompleksowa termomodernizacja pozwala na największą redukcję emisji niebezpiecznych substancji aż o 95% dla pyłów, 98% rakotwórczego benzo(a)pirenu, 80% dwutlenku siarki, 43% dla tlenków azotu, czy w końcu o 72% dwutlenku węgla. W ramach działań na rzecz czystego powietrza nieustannie zachęcamy do zapoznania się z raportem przygotowanym przez Politechnikę Warszawską, który znajduje się na naszej stronie internetowej. Dodatkowo przygotowujemy i dystrybuujemy komunikaty, w których radzimy jak doraźnie walczyć ze smogiem.

W zeszłym roku razem z Politechniką Warszawską oraz Zarządem Zieleni m.st. Warszawy zaprosiliśmy mieszkańców stolicy, studentów oraz młodzież z warszawskich szkół i przedszkoli do wspólnej akcji sadzenia drzew. Natomiast w tym roku ruszyliśmy z wakacyjnym konkursem artystycznym. Jesteśmy ciekawi, co się wydarzy kiedy połączymy wątek korzyści wynikających z termomodernizacji z formą dzieła dowolnej dziedziny sztuki. Liczymy na oryginalne, unikalne prace, które poza artystycznymi walorami przyczynią się do walki ze smogiem. Konkurs trwa do końca wakacji, a łączna pula nagród wynosi 10.000 zł. W planach mamy już kolejne akcje, o których będziemy informować na bieżąco.

Otrzymali Państwo tytuł „Konsumencki Lider Jakości 2019”, to ogromne wyróżnienie, bowiem pochodzi od bezstronnych konsumentów. Jakie rady, w zakresie dbałości o klienta, mogłaby od Państwa otrzymać firma, która dopiero wchodzi na rynek?

Krzysztof Krzemień: Każdej firmie, która dopiero wchodzi na rynek budowlany mogę poradzić, aby stawiali poprzeczkę wysoko, ponieważ to co każdy klient ceni najbardziej, to wysokiej jakości materiały. Należy więc nieustannie inwestować w nowe technologie, przeprowadzać badania, unowocześniać swoje produkty, jak i prowadzić wewnętrzne kontrole oraz poddawać się dobrowolnym kontrolą z zewnątrz. Dla nas jakość jest od zawsze na pierwszym miejscu i właśnie dlatego, jako jedyny producent materiałów do izolacji, możemy się pochwalić, aż szesnastoma wyłącznie pozytywnymi wynikami kontroli państwowego urzędu nadzoru budowlanego.

Wywiad przeprowadziła Klaudia Tomaszewska, redaktor budownictwob2b.pl 

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE