Ekologiczne spojrzenie na biznes
Firma działa na rynku już przeszło 20 lat – jak podsumowaliby Państwo ten okres?
Piotr Ćwikilewicz: Dwadzieścia lat temu wprowadzaliśmy ideę wentylacji okiennej na polski rynek. W tym czasie pojawiły się w budownictwie technologie, które w trosce o oszczędność energii prowadziły do uszczelnienia „skorupy” zewnętrznej budynku. Powstała potrzeba wprowadzenia urządzeń wentylacyjnych dostarczających powietrze do wnętrza. Zauważyliśmy duży potencjał wśród dynamicznie rozwijających się producentów okien i tam koncentrowaliśmy swoje działania. To były w pewnym sensie pionierskie czasy. Proste wymagania, proste produkty, duży wysiłek włożony w edukację i promocję idei i w zasadzie jeden konkurent. Przez te 20 lat rynek zmienił się diametralnie. Bardzo wzrosła świadomość klienta, pojawiły się nowe potrzeby jak tłumienie hałasu, filtracja powietrza. Powstała potrzeba stworzenia nowych, bardziej zaawansowanych technicznie produktów. Na szczęście istotną rolę zaczęła odgrywać także estetyka produktów.
Faktycznie, klienci są zdecydowanie bardziej świadomi, szczególnie jeśli w grę wchodzi ekologia. Właściwa wentylacja to obecnie podstawa, jakie nowe rozwiązania Państwa firma przygotowała dla szczególnie wymagających?
Piotr Ćwikilewicz: W odpowiedzi na zmieniające się wymagania rynku wprowadziliśmy do naszej oferty nawiewniki powietrza Insolio, montowane bez frezowania szczelin. Nawiewniki Insolio nie ingerują w konstrukcję okna, dzięki czemu okno zachowuje deklarowane parametry termiczne i akustyczne. Elastyczny kanał przelotowy umożliwia również zastosowanie urządzenia w nowoczesnych oknach podnoszono-przesuwnych typu HS i oknach z roletą zewnętrzną. Co więcej, jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy do nawiewników filtry powietrza o parametrach filtracji aż do 80% pyłów zawieszonych PM2.5 i do 99% pyłów zawieszonych PM10, a także ponad 99% alergenów o najczęstszej wielkości. Nie pozostajemy w tyle również jeśli chodzi o akustykę. Nasze nawiewniki Ventair TRDn Akustik i Urbino TRDn wyróżniają się rekordowym tłumieniem akustycznym, aż do 48 dB.
Czy poza wprowadzeniem filtrów do nawiewników, firma Brevis jest otwarta na dbanie o planetę?
Piotr Ćwikilewicz: Dbałość o ekosystem, w którym żyjemy jest elementem misji naszej firmy. Przyjmujemy, że człowiek jest częścią tego ekosystemu wobec tego jemu powinniśmy stworzyć jak najlepsze, najbardziej korzystne dla zdrowia warunki życia. Robimy to poprzez promocję urządzeń wentylacyjnych dostarczających świeże, filtrowane powietrze i dodatkowo tłumiące hałas ulicy. Z drugiej strony nasze urządzenia są energooszczędne co oznacza mniejsze zużycie energii oraz mniejszą emisję CO2. Dodatkowo proces produkcji jest zoptymalizowany pod względem zużycia energii i materiałów, których część pochodzi z recyklingu.
Firma Brevis stawia na produkty „spersonalizowane” - co się pod tym kryje?
Piotr Ćwikilewicz: Każdy inwestor ma indywidualne potrzeby. Jedni docenią wysokie parametry izolacyjności akustycznej, inni filtrację powietrza. Dlatego opracowaliśmy produkty, które w różnym stopniu umożliwiają modyfikację swoich funkcji. Inwestor zainteresowany nawiewnikiem Insolio może wybrać spośród modułowych kaset funkcyjnych: standardowej, z filtrem antysmogowym i antyalergicznym, akustycznej oraz filtrowo-akustycznej, a jeśli po jakimś czasie zmieni zdanie, może z łatwością wymienić kasetę na inną. Nasi klienci mogą również wybrać dowolny z 3 rodzajów filtrów o różnych parametrach filtracji, w tym filtr węglowy, który dodatkowo pochłania zapachy. Na koniec, dzięki aluminiowej konstrukcji nasze nawiewniki dostępne są w pełnej palecie kolorów RAL.
Doradztwo przy projektach i profesjonalny montaż nawiewników – jakie udogodnienia oferują Państwo klientom biznesowym?
Piotr Ćwikilewicz: Doradztwo techniczne i projektowe to nasz główny kanał wsparcia inwestorów. Pomagamy przy doborze nawiewników i ich rozplanowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymaganiami dla danej inwestycji. Czasami taki proces trwa nawet kilkanaście miesięcy, dlatego kładziemy duży nacisk na jakość obsługi klienta biznesowego przez cały czas trwania współpracy. Podczas realizacji zamówienia gwarantujemy szybką i sprawną wysyłkę w dowolne miejsce na ziemi, a inwestorów zainteresowanych usługą z montażem kierujemy do naszych autoryzowanych montażystów.
Jako firma z ugruntowaną pozycją na rynku, otrzymali Państwo szereg wyróżnień – które było dla Państwa najcenniejsze?
Piotr Ćwikilewicz: Jesteśmy firmą, która w swoim DNA ma innowacje, dlatego większość otrzymanych przez nas wyróżnień to wyróżnienia za rozwiązania techniczne. Strona wizualna naszych rozwiązań jest dla nas niemal tak ważna jak technologia wewnątrz. Chcemy „odczarować” rynek urządzeń wentylacyjnych, które postrzegane są przez architektów i inwestorów jako „zło konieczne” na elewacjach i we wnętrzach nowoczesnych budynków. Właśnie dlatego, z tych ostatnio otrzymanych, najbardziej cenimy wyróżnienie w konkursie „Dobry Wzór”, które Warszawski Instytut Wzornictwa Przemysłowego przyznał nam za szczególne walory wzornicze nawiewnika Insolio.
Opracowanie: Klaudia Tomaszewska, redakcja budownictwob2b
zdjęcia: Brevis
Komentarze