Wyraźny wzrost OKNOPLAST
W 18. już edycji zestawienia Lista2000 Grupa OKNOPLAST awansowała z 675 na 634 miejsce, z 480 ml zł przychodów w 2014 r. Potwierdza to nie tylko silną pozycję przedsiębiorstwa, ale wskazuje również na coraz większe znaczenie marki OKNOPLAST na zagranicznych rynkach. Rosnąca pozycja marki OKNOPLAST w Europie
Wartość eksportu Grupy OKNOPLAST to obecnie około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Tym samym w ramach Listy2000 marka OKNOPLAST, jako jedyny producent okien i drzwi została wyróżniona wśród 45 firm o największej zmianie udziału eksportu w przychodach, notując wzrost z 51% w 2011 r. do 70% w 2014 r. Czyni to z podkrakowskiego przedsiębiorstwa największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC.
O dynamice rozwoju eksportu w strukturze sprzedaży firmy najlepiej świadczy fakt, że za sprawą konsekwentnych działań rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa wynosi obecnie 25 proc. Poza Włochami, kluczowe rynki zagraniczne to w przypadku Grupy OKNOPLAST Francja i Niemcy. Grupa partnerów handlowych spółki rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Poza tym, marka znana jest także w Austrii i Szwajcarii.
Plany Grupy OKNOPLAST na 2015 r. to utrzymanie udziału sprzedaży eksportowej na poziomie 70%.
źródło i zdjęcie: OKNOPLAST
Komentarze