Niezawodność i prosta obsługa jest kluczowa przy budownictwie morskim, gdyż o ile w budownictwie lądowych do ewentualnej awarii zawsze można zgłosić się do serwisu, to na morzu jest to praktycznie niemożliwe. Pracownicy jednostki morskiej muszą być w stanie szybko i sprawnie naprawić awarię, w przeciwnym razie zagrożone może być zdrowie lub życie załogi statku. Ponieważ jednym z najgroźniejszych sytuacji na jednostce morskiej jest wybuch pożaru, cała instalacja wentylacyjny powinna być tak zaprojektowana i wykonana aby w przypadku pożaru ogień i dym się nie rozprzestrzeniały.
Zgodnie z normami kanały wentylacyjne powinny być stalowe lub wykonane z materiału niepalnego. Instalacja wentylacyjna przestrzeni ładowni z reguły powinna być oddzielona od innych pomieszczeń, chyba, że są spełnione szczególne warunki (patrz. Dz.U.UE.L.2016.141.51 ) m.in. „kanały wentylacyjne są wykonane ze stali o grubości co najmniej 3 mm w przypadku kanałów o wolnej powierzchni przekroju poprzecznego mniejszej niż 0,075 m2, co najmniej 4 mm w przypadku kanałów o wolnej powierzchni przekroju poprzecznego od 0,075 m2do 0,45 m2i co najmniej 5 mm w przypadku kanałów o wolnej powierzchni przekroju poprzecznego większej niż 0,45 m2 (..)”, „(…) izolowane zgodnie z normą klasy »A-60« we wszystkich pomieszczeniach, przez które przechodzą;”.
Wymogi dotyczące statków pasażerskich przywożących więcej niż 36 pasażerów określają również m.in. rozmieszczenie klap przeciwpożarowych, wentylatorów i klap rewizyjnych (przeglądów i czyszczenia).
W naszej ofercie mamy 6 systemów kanałów i kształtek wentylacyjnych do budowy statków pasażerskich itd.:
- Kanały i kształtki wentylacyjne z izolacją grubości 16 mm
- Kanały i kształtki wentylacyjne z izolacją grubości 10 mm
- IZOL safe – z uszczelką na wew. I zew. płaszczu kształtek
- Ocynkowane elementy okrągłe klasy szczelności D
- Aluminiowe kanały i kształtki wentylacyjne
- Kwasoodporne kanały i kształtki wentylacyjne 1.4301 / 1.4404