Pierwsze prace ruszyły 15 lipca, a ostatni gotowy dach odebrano 23 października 2013 r. Jako pierwsze wymienione zostało stare pokrycie na dachu Rodzinnego Domu Dziecka "Ala" w Strzelinie. W drugiej kolejności został ukończony dach Rodzinnego Domu Dziecka w Ząbrowie, a ostatni - domu Specjalistycznej Rodziny Zastępczej z Zabierzowa Bocheńskiego. Każdy z nich zyskał nowe czekoladowobrązowe pokrycie.
Zazwyczaj przy remontach dachów wykorzystuje się blachę. Wybór jej modelu nie był jednak przypadkowy. Firma Ruukki Polska ufundowała pokrycie z oryginalnej blachodachówki Finnera wraz z montażem. Nowy materiał jest na tyle lekki, że nie jest dużym obciążeniem dla nadwyrężonej upływem czasu więźby dachowej. Dzięki temu nie było konieczne jej wzmacnianie, a niewielki format blachy sprawił, że układanie nowego pokrycia przebiegało szybko i sprawnie. Prace prowadzone były pod czujnym nadzorem nie tylko fachowców, ale także zaciekawionych dzieci, które cieszyły się z ich postępu.
Nie było to łatwe przedsięwzięcie - nie tylko ze względu na stan starych dachów i potrzeby zachowania specjalnej ostrożności przy usuwaniu zniszczonego pokrycia, ale także z powodu obecności dzieci.
Każda taka inwestycja wymaga odpowiedniego zaplanowania. Najpierw trzeba przygotować się do montażu, zorganizować budowę tak, żeby przede wszystkim zachować bezpieczeństwo dla domowników, szczególnie gdy w domu mieszka mnóstwo małych dzieci. To było naszym priorytetem, opowiada Pan Grzegorz Pucek, dyrektor sprzedaży w firmie Ruukki Polska. Jednak nie potrzeba dużo miejsca, aby przechowywać tę blachodachówkę. Łatwo się ją transportuje na górę i właściwie wystarczą dwie osoby do montowania dachu. Przy innych pokryciach blaszanych potrzebne są minimum cztery osoby, tłumaczy.
Nowe dachy nie tylko dobrze się prezentują, ale przede wszystkim są solidne i trwałe. Z pewnością posłużą wybranym placówkom długie lata i kolejne dzieci znajdą w nich schronienie. W ciągu najbliższego roku w dwóch domach zaplanowane jest wykończenie poddaszy. Dla dzieci ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ pod ciepłymi i suchymi dachami powstaną dla nich nowe, wymarzone pokoje oraz miejsca do zabaw i rehabilitacji. Dzięki firmie Ruukki Polska motto akcji "Lepszy dach nad głową" nabrało więc konkretnych kształtów.
Więcej informacji o akcji "Lepszy dach nad głową" można znaleźć na stronie www.ruukkidachy.pl i www.radiozet.pl.
źródło i zdjęcia: Ruukki
Komentarze