Jak zauważyła, otwierając konferencję, Joanna Wróbel-Lipa, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlowych:
- Zarządzanie firmą w czasach tak dużej zmienności otoczenia to wyzwanie i odpowiedzialność, a współpraca oparta na wymianie doświadczeń, dzieleniu się wiedzą o konsumentach, trendach, wyzwaniach rynku to najlepszy sposób na wspólne kreowanie przyszłości i sukces.
Nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy - także dystrybutora artykułów budowlanych, remontowych i wykończeniowych - jest nie tylko optymalne zarządzanie asortymentem i zwiększanie efektywności sprzedażowej sklepu, ale także zarządzanie doświadczeniami klienta w punkcie handlowym.
Temat ten zobrazował uczestnikom Krzysztof Pytel, ekspert z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu handlowym, zarówno po stronie producenta, jak i detalisty.
O roli umiejętnego odpowiadania na bieżące potrzeby klientów opowiedział także Tomasz Kosiński, dyrektor Marketingu Strategicznego FFiL Śnieżka SA, który gruntowną wiedzę o zachowaniach konsumentów przekłada na strategie marketingowe marek znajdujących się w portfolio Śnieżki.
Ekspert nakreślił obecne trendy w zakresie decyzji zakupowych konsumentów oraz wymaganiach, jakie muszą spełniać współczesne placówki handlowe, aby zapewnić klientowi pozytywne doświadczenia zakupowe.
- Z badań wynika, że aż 75% polskich konsumentów przedkłada jakość nad cenę. Coraz większego znaczenia nabiera też zdrowie i ekologia.
- Szacuje się, że w Polsce tzw. syndrom „chorych budynków” dotyczy aż 30% nieruchomości i klienci są coraz bardziej wrażliwi na te zagadnienie, wybierając produkty spełniające surowsze normy, pozbawione szkodliwych substancji – powiedział Tomasz Kosiński, dyrektor Marketingu Strategicznego FFiL Śnieżka SA.
Cecha, która determinuje powodzenie współczesnego biznesu to także zaangażowanie. Bez niego trudno o rynkowy sukces. Od praktycznej strony pokazał to Mateusz Kusznierewicz.
Utytułowany żeglarz sportowy, mający na swoim koncie tytuł mistrza świata i mistrza olimpijskiego, przedstawił uczestnikom mechanizmy motywacji, strategii i konsekwencji w realizacji planów oraz podzielił się wskazówkami, jak szybko podejmować trafne decyzje.
„Chcemy być dumni z miejsca, w którym pracujemy, zarówno jako pracodawcy, jak i pracownicy” - od tej pozornie oczywistej, ale często pomijanej w codziennym życiu firmy prawdy, swoje wystąpienie rozpoczęła Zyta Machnicka - CEO i główny strateg w Lightness, ekspertka w zakresie Employer Brandingu.
Z przekonaniem, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą, prelegentka omówiła temat budowania marki pracodawcy w praktyce, podkreślając, że warto mówić prawdę o sobie, swoim biznesie i o tym, co robi się na co dzień.
Podczas konferencji swoją premierę miał również Program Wsparcia Biznesu „LIDER” skierowany do partnerów biznesowych Śnieżki, którego szczegóły zaprezentowali regionalni dyrektorzy sprzedaży w FFiL Śnieżka SA - Daniel Brelak i Jarosław Czarnecki.
Konferencja „Wyzwania współczesnego biznesu” odbyła się 20 listopada 2018 roku w Hotelu Arche w Warszawie. Wydarzenie miało formę zamkniętą i było adresowane do partnerów biznesowych spółki.
Źródło i zdjęcia: Śnieżka
Komentarze