Andrzej Koniusz: Rok 2017 należał do bardzo owocnych, ale i niezwykle wymagających. Do naszej oferty dołączyło wiele profesjonalnych i innowacyjnych produktów, które stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku chemii budowlanej. Ale to nie jedyna płaszczyzna, na której się rozwijamy - rok 2017 to wiele nowych inwestycji, udział w niezwykłych projektach budowlanych, a także dynamiczny rozwój wewnętrzny firmy. Dodatkowo, kilka dni temu zakończyliśmy kolejną edycję Akademii Profesjonalisty, do której, w ciągu tego roku, zaprosiliśmy znakomitych Partnerów - producentów płytek Cerrad i Ceramikę Paradyż, producenta odpływów liniowych Kessel, producenta maszyn Collomix oraz producenta narzędzi Rubi. A rok 2018 zapowiada się równie intensywnie.
Początek listopada przyniósł również reorganizację struktury Działu Technicznego Sopro. Z czego wynikają te zmiany i jak wpłyną na dalsze działania firmy?
Andrzej Koniusz: To nasza odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku, która będzie prowadzić do coraz lepszego serwisu wykonawców, obsługi inwestycji, doradztwa na budowach, a także pozwoli w jeszcze większym stopniu propagować wysoką jakość pracy i kulturę budowlaną, zwłaszcza z wykorzystaniem systemów i rozwiązań Sopro.
Aby sprostać tym założeniom, w wyniku reorganizacji Działu Technicznego, powstała nowa komórka organizacyjna pod nazwą Dział ds. Obsługi Inwestycji. To zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w branży budowlanej. Doradcy Inwestycyjni to fachowcy, którzy przez wiele lat zdobywali wiedzę i umiejętności na licznych szkoleniach, seminariach, a przede wszystkim w terenie - na budowach w kraju i za granicą. Wieloletnia współpraca z inwestorami, kierownikami, firmami wykonawczymi, a zwłaszcza z glazurnikami, którzy bezpośrednio pracują z naszymi produktami, dała im ogromną wiedzę, którą mogą wykorzystać do promowania wysokiej jakości produktów Sopro. Zmiana organizacyjna w strukturze Działu Technicznego pozwoli jeszcze efektywniej korzystać z tych zasobów.
Z drugiej strony, zmiany w Dziale Technicznym stwarzają możliwość dynamicznego rozwoju produktowego, poszukiwania nowych rozwiązań i rozszerzania oferty o innowacyjne systemy w nowych, dotąd nieeksploatowanych przez Sopro obszarach.
Jakie zadania i oczekiwania stawiane są przed nowymi działami? Jakie korzyści dla Państwa klientów niesie za sobą taka zmiana?
Andrzej Koniusz: Nowe działy to ogromny potencjał. Konsekwentnie dążymy do tego, aby się rozwijać i wciąż być postrzegani jako specjaliści w tym, czym się zajmujemy. Nowe zadania to wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy oczekują pewnych i skutecznych rozwiązań - a my je posiadamy.
Nieustannie pogłębiamy wiedzę wśród inwestorów i wykonawców, dzieląc się doświadczeniami Sopro z rynków całego świata. Zainteresowanie naszymi produktami z roku na rok rośnie - tym bardziej cieszy nas, że przybywa klientów, szukających profesjonalnych systemów, dla których na każdym etapie budowy najważniejsza jest jakość. Dlatego, każdego dnia dążymy do tego, aby nasza obsługa i serwis były na jak najwyższym poziomie. Efektem takiego działania jest coraz większa liczba klientów darzących nas zaufaniem.
To również duże wyzwanie dla nowego Szefa działu. Co jest dla Pana ważne w pracy zawodowej? Jakie cele stawia Pan przed sobą w nadchodzącym roku?
Andrzej Koniusz: Najważniejsi są ludzie - ich zaangażowanie, motywacja i rozwój zawodowy są dla mnie priorytetem. Zrobię wszystko żeby mogli spełniać się w swojej pracy, a przy okazji dawali Sopro to, czego od nich oczekujemy - zaangażowania na 110%. Nie mniej ważna jest również atmosfera, wspólne osiąganie celów, realizowanie zadań. Cenię odpowiedzialność, zaufanie, elastyczność, konsekwencję, optymizm i wszystko, co dobrze wpływa na codzienną współpracę.
W nadchodzącym roku chcemy zwiększyć naszą aktywność, aby marka Sopro była jeszcze bardziej rozpoznawalna. Chcemy dotrzeć tam, gdzie nas jeszcze nie było - zwłaszcza do wykonawców, którzy chcą budować własną renomę na rynku.
Które z obszarów współpracy z Klientami uważa Pan za kluczowe? Jakie wartości decydują według Pana o udanej współpracy z tak charakterystyczną branżą?
Andrzej Koniusz: Zaufanie do nas, jako specjalistów. Rozwiązań w Polsce w budownictwie jest bardzo dużo, ale już dzisiaj, 28 lat od transformacji, widzimy, które rozwiązania się sprawdzają, a które nie. Budowa nieruchomości, czy jej remont, to nie proces impulsywny, przypadkowy, do którego używa się najtańszych produktów. Tak pracowano w latach 90-tych i efekty tych praktyk widzimy dzisiaj, gdy inwestor prosi nas o wsparcie. Kompetencja Sopro to nie tylko wiedza teoretyczna, ale przede wszystkim wieloletnia praktyka, a stare powiedzenie mówi "praktyka czyni mistrza".
Specjaliści Sopro od lat chętnie służą radą na budowach, inwestycjach i topowych realizacjach. Jak w praktyce wygląda współpraca z Sopro w ramach doradztwa produktowego i inwestycyjnego?
Andrzej Koniusz: Wychodzimy naprzeciw inwestorom i wykonawcom. Istotne są dla nas kontakty bezpośrednie - na budowach albo w czasie szkoleń, na których spotykamy się z niemal 10 000 osobami rocznie. Od wielu lat prowadzimy w całym kraju szkolenia z cyklu Akademia Profesjonalisty, na których szczegółowo prezentujemy nasze systemy w oparciu o nowe trendy na rynku budowlanym. W sposób praktyczny pokazujemy, jak stosować nasze produkty zgodnie ze sztuką budowlaną, omawiamy trudne przypadki, niestandardowe rozwiązania, mówimy o często popełnianych błędach na budowie, oraz organizujemy swoisty „poligon” przy fabryce Sopro pod Kielcami. Tworzymy poradniki, informatory, filmy instruktażowe i wiele innych. To tylko nieliczne z naszych codziennych aktywności. Wiele firm wykonawczych, kierownicy, glazurnicy często zwracają się do nas o poradę. Szerokie spektrum zastosowań naszych produktów i ich wysoka jakość sprawiają, że znajdujemy rozwiązania w najtrudniejszych przypadkach. W końcu, dzięki naszym produktom, płytki można przyklejać nawet pod wodą.
Czy uchyli Pan rąbka tajemnicy i zdradzi, jakie realizacje dołączą do portfolio Sopro w przyszłym roku?
Andrzej Koniusz: Gdybym to zrobił, odebrałbym możliwość śledzenia z zaciekawieniem naszych działań. Jestem przekonany, że kiedy ujrzą światło dzienne, utwierdzą wszystkich w przekonaniu, że zaufanie do naszej marki było słuszną decyzją.
Rok 2017 był czasem wymagającym dla branży budowlanej - jednak w Polsce powstaje wiele nowych inwestycji - zarówno mieszkaniowych, jak i komercyjnych Jeśli miałby się Pan pokusić o prognozę - czy ta tendencja pociągnie branżę chemii budowlanej także w 2018 r.?
Andrzej Koniusz: Dla Sopro rok zapowiada się naprawdę owocnie. Już dziś wiemy, w jak wielu inwestycjach będą zastosowane nasze rozwiązania. Rosnące zapotrzebowanie na realizacje w tym segmencie bez wątpienia wykorzystają również współpracujący ściśle z nami projektanci oraz wykonawcy, którzy, stosując produkty Sopro, z łatwością umocnią swoją pozycję i zaufanie na rynku budowlanym.
źródło i zdjęcie: Sopro
Komentarze