Inteligentne budownictwo w stylu Velux

VELUX stał się w Polsce synonimem okien i akcesoriów najwyższej jakości. Dyrektor marketingu w firmie VELUX – Jakub Bogacz nakreślił naszym czytelnikom kierunek rozwoju firmy oraz przybliżył kilka nowinek technologicznych, które są przyszłością inteligentnego i ekologicznego budownictwa.

Inteligentne budownictwo w stylu Velux

Profesjonalne i innowacyjne rozwiązania okienne

Grupa VELUX funkcjonuje na rynku już blisko 30 lat – jak w kliku zdaniach podsumowaliby Państwo tę okrągłą datę?

Jakub Bogacz: Okna dachowe jakie wprowadziliśmy na rynek zmieniły obraz polskiego budownictwa, nie tylko mieszkaniowego. Liczba okien VELUX , których użytkowaniem cieszą się Polacy liczymy już w milionach. W 2018 roku obchodziliśmy jubileusz 20-lecia rozpoczęcia produkcji VELUX w Polsce. Zaczynaliśmy od produkcji okuć w Gnieźnie, a obecnie Grupa VELUX i spółki siostrzane są największym producentem i eksporterem okien dachowych w Polsce, a ich poziom obrotów wynosi 1,98 mld zł.

Zatrudniamy około 4300 osób, w tym większość w czterech zakładach zlokalizowanych w Gnieźnie (dwie fabryki), Namysłowie i Wędkowach koło Tczewa. Cały czas rozwijamy się i inwestujemy w nowe technologie, dbając jednocześnie o najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska. Ubiegłe lata minęły w Grupie VELUX i spółkach siostrzanych pod znakiem umocnienia pozycji w Polsce oraz inwestycji w zakładach produkcyjnych.

W ciągu ostatnich trzech lat zainwestowaliśmy w Polsce 220 mln zł w modernizację i rozwój fabryk, a na ten rok planujemy kolejne inwestycje o wartości około 80 mln na rzecz zwiększenia swojej efektywności. W tym czasie znacząco wpłynęliśmy na rozwój lokalnej i krajowej gospodarki, społeczności lokalnych w których funkcjonują nasze fabryki, jak również całej branży stolarki budowlanej.

Za rok będziemy świętować 30-lecie. Grupa VELUX umacnia swoją pozycję w Polsce, co jest dowodem na to, że wysokiej jakości, oferowane w dobrej cenie produkty i rozwiązania, konsekwentne przestrzeganie wysokich standardów prowadzenia biznesu i zasad społecznej odpowiedzialności, pozostają niezmiennie najlepszą receptą na rynkowy sukces.

Jak z perspektywy czasu Grupa VELUX ocenia zakup firmy JET-Group od spółki Egeria? Czy inwestycja była trafiona?

Jakub Bogacz: Decyzja o zakupie JET-Group, europejskiego lidera przemysłowych systemów doświetleń dachowych, jest spójna ze strategią rozwoju Grupy VELUX, a szczególnie z planami rozbudowy biznesu w segmencie komercyjnych systemów doświetlenia budynków. Przejęcie JET-Group było już drugą tego typu transakcją Grupy VELUX w ubiegłym roku.

Wiosną ubiegłego roku ogłosiliśmy zakup firmy Wasco Products Inc., amerykańskiego producenta świetlików. Od ponad 75 lat Grupa VELUX jest liderem rynku okien dachowych w segmencie budownictwa mieszkaniowego, a poprzez przejęcie JET-Group wzmacniamy naszą pozycję na rynku komercyjnym, co jest zgodne z naszą globalną strategią rozwoju firmy.

Rozstrzygnięcie sporu między FAKRO a VELUX – jak na wizerunek firmy wpłynęły te fałszywe oskarżenia?

Jakub Bogacz: Firma VELUX przez Polaków jest postrzegana jako marka odpowiedzialna społecznie, która od wielu lat produkuje wysokiej jakości, innowacyjne okna dachowe. Dbamy o transparentność naszych warunków handlowych i w oczach dystrybutorów jesteśmy firmą, która ich konsekwentnie przestrzega. Działania FAKRO wobec naszej firmy nie zmieniły tego choć nie mamy wątpliwości, że miały temu służyć.

Z naszych badań marketingowych realizowanych przez doświadczone firmy badawcze wynika, że odsetek klientów, którzy preferują naszą markę rośnie, a wskaźnik reputacji od kilku jest na podobnie wysokim poziomie. Obecnie koncertujemy się na dostarczeniu naszym klientom najlepszych produktów w konkurencyjnych cenach oraz na pokazaniu inwestorom jak nasze produkty mogą wpływać na komfort i warunki w pomieszczeniach, w których przebywają, jak wpływają na ich zdrowie i samopoczucie, a w skali makro – na zużycie energii i stan jakości powietrza.

Obecnie na czasie jest ekologiczne podejście, również w zakresie rynku budowlanego – jak podchodzi do tego firma VELUX?

Jakub Bogacz: Działamy w branży budowlanej, a ten segment ma szczególnie duży potencjał wpływu na środowisko, zmniejszania szkodliwych emisji, dlatego też nieustannie doskonalimy nasze produkty, tak aby zapewniały jak najszerszemu gronu odbiorców dostęp do energooszczędnych technologii. 2 lata temu wprowadziliśmy innowacyjną gamę, bardzo przystępnych cenowo okien 3 szybowych w szerokiej gamie typów i konstrukcji okien.

Od lat, w swojej globalnej strategii, przykładamy szczególną wagę do ograniczenia negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. Nasza polityka środowiska obejmuje cały cykl życia produktów VELUX – nie tylko etap ich produkcji, transportu i recyklingu, ale też użytkowania.

Nasze produkty wpisują się w trend zdrowego i energooszczędnego budownictwa, a dodatkowo dzięki ich dobrej jakości są trwałe i mogą służyć w nienagannym stanie nawet 40 lat. Jako firma staramy się także edukować naszych klientów w zakresie tworzenia zdrowych warunków do życia w pomieszczeniach i oszczędności energii w ich użytkowaniu.

Nowe technologie na dobre zawładnęły umysłami konsumentów, jakie nowinki w zakresie automatyzacji rolet, ma zamiar wprowadzić firma Velux?

Jakub Bogacz: Firma VELUX jako pierwsza na rynku polskim już w zeszłym roku wprowadziła inteligentny system VELUX ACTIVE, który potrafi samodzielnie otwierać i zamykać okna dachowe i rolety na podstawie danych z wewnętrznych czujników jakości powietrza oraz informacji o aktualnej pogodzie. Nasz produkt jest wynikiem połączenia dwóch zaawansowanych technologii: wysokiego standardu okien dachowych VELUX oraz wiedzy firmy Netatmo, która jest specjalistą w tworzeniu prostych i użytecznych produktów.

Aplikacja VELUX ACTIVE działa w systemach iOS oraz Android, dzięki temu można zdalnie zamykać i otwierać wszystkie produkty z aplikacji na smartfonie. Dodatkowo jako pierwszy spośród produktów do sterowania oknami dachowymi jest kompatybilny z Apple HomeKit, platformą do zarządzania domem inteligentnym firmy Apple. Dla naszych klientów istotne jest to, że działa w protokole io-homecontrol®, który jest wysoce bezpieczną technologią porównywalną do komunikacji między bankomatem a bankiem.

Technologie typu smart home to sygnał czekających nas zmian w budownictwie. Uwarunkowane są one nie tylko potrzebami komfortu i oszczędności czasu, ale też globalnym myśleniem o środowisku i wpływie domów na jego zanieczyszczenie. Elektryczne sterowanie sprzyja oszczędności energii, dlatego też jako firma odpowiedzialna społecznie będziemy promować i stale rozwijać tego typu rozwiązania.

International VELUX Award 2020 to ogromne przedsięwzięcie, jakie znakomitości w tym roku, uświetnią swoją obecnością galę Grupy Velux?

Jakub Bogacz: Od 1 września 2019 roku studenci mogą zgłaszać swoje projekty. Już teraz zachęcamy do śledzenia informacji na stronie https://iva.velux.com/. Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem wśród studentów architektury na całym świecie i obecnie jest największym tego rodzaju wydarzeniem. Prace konkursowe oceniane są przez wybitne Jury i mogą być zgłaszane w dwóch kategoriach - „światło naturalne w budynkach” oraz „badania nad światłem dziennym”.

Za to w tym roku odbędzie się inne wydarzenie. W październiku już po raz ósmy organizujemy VELUX Daylight Symposium, które po raz pierwszy będzie połączone z konferencją „Healthy Buildings Day”. Wydarzenie odbędzie się w Paryżu i zgromadzi czołowych architektów, deweloperów i naukowców z dziedziny światła dziennego oraz zdrowych budynków.

Będziemy rozmawiać na temat znaczenia światła dziennego w budynkach i zaprezentujemy w jaki sposób i dlaczego zdrowe budynki są podstawą współczesnego budownictwa. Program spotkania dostępny jest na stronie https://www.velux.com/veluxdaysinparis/ds

Projektują Państwo unikatowe rolety z logo np. „Star Wars”, to krok w stronę wymagającego konsumenta. Jakich projektów możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

Jakub Bogacz: Już za chwilę trafi na rynek polski nasza nowa kolekcja rolet Colour by You VELUX. Jest to unikatowe rozwiązanie dla tych, którzy szukają rolet zaciemniających w nietypowych i spersonalizowanych kolorach w przystępnej cenie i bez długiego czasu oczekiwania na realizację zamówienia.

Klient będzie mógł wybrać kolor z 1800 możliwych według gamy NCS i sam zdecydować, w jakich odcieniach będzie jego poddasze. Kolekcja rolet Colour by You VELUX to kolejny produkt, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów poszukujących niestandardowych i dobrej jakości rozwiązań w przystępnych cenach.

Aplikacja mobilna „MyDaylight” to ogromne ułatwienie dla klientów. Czy poza tym rozwiązaniem oferują Państwo inne aplikacje umożliwiające „zwizualizowanie” sobie światła dziennego w pomieszczeniach?

Jakub Bogacz: Aplikacja „MyDaylight” to propozycja dla klientów indywidualnych, którzy zastanawiają się nad lepszym oświetleniem swojego domu, ale chcieliby przed zakupem okien dachowych zobaczyć, jak będą one wyglądały i jaką różnicę zapewni dodatkowe źródło światła w ich pomieszczeniu. Jest ona łatwa w obsłudze. Wystarczy wprowadzić odpowiednie parametry, takie jak wymiary pomieszczenia, wysokość ścian oraz kąt nachylenia dachu.

Za jej pomocą można eksperymentować z kolorami i materiałami na ścianach lub podłogach, a także dodać meble, okna oraz położenie geograficzne domu względem stron świata. Nazwa programu nie jest przypadkowa, ciekawą funkcją jest wizualizacja efektów świetlnych.

Po kilku minutach aplikacja generuje cyfrową symulację wnętrza dostępną do podglądu w widoku 360°. VELUX oferuje także rozwiązania wizualizujące światło dzienne w pomieszczeniach dla profesjonalistów.

Są to programy skierowane do architektów: VELUX Daylight Visualizer pozwalający na łatwe stworzenie symulacji rozkładu światła dziennego w pomieszczeniu w oparciu o rysunki CAD, oraz VELUX Energy and Indoor Climate Visualizer umożliwiający analizę energetyczną budynku już na etapie projektowania.

Opracowanie: Klaudia Tomaszewska, redakcja budownictwob2b

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE