Publikacja jest największym i najbardziej prestiżowym przeglądem aktywności firm społecznie odpowiedzialnych w Polsce. Premiera raportu odbyła się podczas uroczystej gali 31 marca 2016 roku w warszawskim Kinie Muranów.
Konkurs PORTA BY ME został wyróżniony w obszarze "Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej". Porta realizuje dobrą praktykę już od dwóch lat, a jej główną ideą jest wsparcie studentów oraz absolwentów kierunków architektonicznych, technicznych i artystycznych. Co ważne, zwycięskie pomysły młodych projektantów mają szansę zostać wdrożone do produkcji. Bardzo często konkurs jest pierwszym spotkaniem designerów ze światem biznesu. W tym roku projektanci tworzyli projekty w odpowiedzi na hasło "Ona i On", w nawiązaniu do różnic i podobieństw dotyczących płci. Laureaci otrzymali nagrody o łącznej wartości 15 000 tys. zł.
Społeczna odpowiedzialność to ważny element naszej biznesowej działalności. Konkurs PORTA BY ME jest nie tylko okazją do skonfrontowania teoretycznej wiedzy z praktyką, to również doskonały start w karierze projektanta. Wierzymy, że angażując się w inicjatywy społeczne możemy generować pozytywny wpływ na otaczającą rzeczywistość i tym samym budować realną wartość dla naszej firmy, mówi Renata Szymańska, Specjalista ds. Promocji w Porta KMI Poland.
Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" już po raz 14. został opracowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu - największą w Polsce organizację promującą aktywności odpowiedzialne społecznie. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa, ponieważ opisuje rekordową liczbę (811) przykładów działań społecznie odpowiedzialnych zgłoszonych przez ponad 130 firm. Tak liczny zbiór dobrych praktyk jest przykładem na to, że obszar CSR wciąż się rozwija - w ubiegłorocznej publikacji zaprezentowano 684 dobre praktyki.
Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" opisuje działania firm w 7 obszarach normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, prawa z zakresu - pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią raportu.
źródło i zdjęcie: PORTA KMI Poland
Komentarze