Polacy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie kupowanych produktów. W codziennych zakupach stale rosnąca grupa klientów stara się wkładać do koszyka te towary, które zostały wyprodukowane przez regionalnych dostawców. Moda na lokalność widoczna jest także w odpowiedziach ankietowanych w badaniach opinii społecznej. Według raportu społecznego "Otwartość Polaków"*, autorstwa instytutu badawczego NEUROHM Polska, aż 77% badanych chętnie kupuje polskie marki. Co z tymi zagranicznymi? Te cieszą się mniejszą popularnością - zaledwie mniej niż połowa badanych (46%) z chęcią kupuje produkty marek bez polskiego rodowodu. Na dodatek ochota na zakup produktów zagranicznych firm maleje wraz z wiekiem konsumentów - najbardziej chętni do ich zakupienia są osoby młode w wieku 18-24 lata.
Cieszymy się, że jesteśmy jedną z najsilniejszych polskich marek na rynku. Otrzymane statuetki traktujemy jako najwyższe wyróżnienie, przypadające akurat w 25. rocznicę powstania firmy PORTA DRZWI. Dziękujemy klientom za zaufanie, jakim darzą naszą firmę oraz nasze produkty, powiedział Artur Pęksyk, Dyrektor Marketingu w PORTA KMI POLAND.
Pomimo mody na lokalność w polskich sklepach nieustannie pojawiają się nowi zagraniczni producenci z szeroką ofertą swoich produktów. Którzy z nich najbardziej wpadają klientom w oko w dżungli sklepowych półek? Organizacja Superbrands Polska po raz 11. postanowiła zbadać, które firmy zagraniczne mają w Polsce najmocniejszą pozycję. Zbadano również polskie marki - najsilniejsze i najbardziej rozpoznawane przez klientów zostały nagrodzone statuetką Superbrands Created in Poland. Tegoroczne badanie Superbrands 2016/17 objęło 2 tysiące marek konsumenckich, na temat których opinią podzieliło się 50 ekspertów oraz ponad 15 tysięcy konsumentów. Marka PORTA DRZWI uzyskała dwa tytuły - Superbrands oraz Created in Poland Superbrands.
Superbrands to międzynarodowa organizacja, która działa od ponad 20 lat na całym świecie. Badanie konsumenckie Superbrands jest największym tego typu badaniem marek na rynku, a jego proces certyfikacji składa się z dwóch etapów. W ramach badania konsumenckiego na pierwszym etapie mierzony jest poziom rekomendacji oraz znajomość marki wśród konsumentów. W drugim etapie Rada Marek ocenia spójność komunikacji, przejrzystość oraz wyróżnialność marek. Tegoroczne badanie Superbrands Polska było XI edycją badania.
*O badaniu "Otwartość Polaków"
Badanie "Otwartość Polaków" przeprowadzone przez firmę NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI zostało wykonane w Polsce na grupie 1200 respondentów. Grupa ankietowanych była zróżnicowana ze względu na płeć (kobiety stanowiły 51,5%, mężczyźni 48,5%) wiek, zamieszkanie oraz wykształcenie. Badanie zostało przeprowadzone internetową metodą BIOCODE™, która opiera się na pomiarze czasów reakcji. Technologia ta polega na indywidualnym pomiarze czasu reakcji respondenta. Im szybsza odpowiedź "tak" lub "nie", tym większa pewność postawy. Odpowiedzi deklarowane są często wynikiem mody, oczekiwań społecznych bądź chęci ukrycia prawdziwych przekonań. Metoda BIOCODE™ pokazuje rzeczywiste poglądy badanych, dzięki czemu uzyskujemy informacje o emocjonalnej pewności postaw respondentów, a te lepiej tłumaczą późniejsze ludzkie zachowania.
źródło i zdjęcie: PORTA KMI POLAND
Komentarze