W budynku mieścić się będą biura oraz część wystawiennicza, w której eksponowane będą auta. Projekt inwestycji powstał na indywidualne zamówienie, wykonała go pracownia architektoniczna LKJ-BUD. Jest to budynek pasywny, wyposażony w panele fotowoltaiczne i pompę ciepła. Ma 37 metrów długości, 10 wysokości i 16 szerokości. Imponującym elementem konstrukcji są 7-metrowe, w całości przeszklone koła samochodu, gdyż we wnętrzu każdego z nich znajdują się gabinety pracowników, tłumaczy pan Tomasz Jurczak, inwestor.
Realizacja tak dużych przeszkleń wymagała zastosowania odpowiedniej stolarki. Inwestor wybrał rozwiązania firmy Vetrex w kolorach korespondujących z elewacją budynku - srebrnym i antracytowym. W inwestycji pana Tomasza zastosowany został system aluminiowy z izolacją termiczną YAWAL TM 62, dedykowany do wykonywania śmiałych przeszkleń o imponujących wymiarach.
W realizacji tak dużych konstrukcji okiennych kluczowa jest ich sztywność i stabilność. Systemy aluminiowe posiadają odpowiednie parametry użytkowe, pozwalające na bezpieczne wykonanie przeszkleń wielkogabarytowych, wyjaśnia Piotr Smoliński, Dyrektor ds. Produkcji aluminiowej w Vetrex.
W systemie aluminiowym wykonane zostały 2 gigantyczne koła o średnicy ponad 4 m, 4 okna półkoliste, 3 nieotwierane witryny w różnych kształtach: prostokątne, romboidalne i łukowe oraz drzwi do głównego wejścia także zakończone łukiem. Dodatkowo zamontowane też zostały 23 okna PVC, drzwi PVC i 3 drzwi aluminiowych oraz 22 parapetów wewnętrznych. Ponieważ cała inwestycja charakteryzuje się korzystnymi parametrami cieplnymi - przeszklenia zostały wyposażone w energooszczędne pakiety 3 szybowe z tzw. ciepłymi ramkami.
Montaż nietypowych przeszkleń zajął 3-osobowej ekipie firmy Omega, wspieranej przez serwisantów Vetrex, dwa dni i był wyjątkowo ambitnym projektem, ponieważ, ze względu na szklaną elewację, okna należało wysunąć od lica muru na odległość ok. 20 cm. W tym celu użyto specjalnych konsoli, podtrzymujących konstrukcje. Największym wyzwaniem był montaż witryn umieszczonych na dużej wysokości. Z racji imponujących gabarytów, konstrukcje zostały rozkręcone na czas transportu i przeniesienia na docelowe miejsce oraz ponownie zespolone podczas montażu. Dla podniesienia walorów termoizolacyjnych wszystkie przeszklenia uszczelnione zostały folią paroprzepuszczalną.
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość, podsumowuje pani Anita Rejniak, specjalista ds. obsługi klienta w OMEGA-PHU. Realizacja, którą wykonaliśmy w inwestycji Pana Tomasza to nasz pierwszy tak oryginalny i wymagający projekt, jednak, podczas naszej długoletniej działalności, zdobyliśmy liczne doświadczenia i wypracowaliśmy wysokie standardy usług, dzięki czemu chętnie podjęliśmy się wyzwania, jakie postawił przed nami inwestor.
Realizacja inwestycji rozpoczęta została w październiku 2013. Budynek-auto zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej w sierpniu tego roku.
źródło i zdjęcie: VETREX
Komentarze