Celem konkursu jest wyróżnienie liderów polskiego eksportu oraz zwrócenie uwagi francuskich przedsiębiorców na polską ofertę eksportową. Najważniejsze kryteria decydujące o przyznaniu wyróżnienia to poziom sprzedaży do Francji oraz dynamika eksportu.
Francja jest jednym z najważniejszych rynków eksportowych DAKO, a warto wiedzieć, że nasza sprzedaż zagraniczna obejmuje ponad 20 krajów świata, począwszy od Europy Zachodniej i Północnej, poprzez kraje basenu Morza Śródziemnego i Bliski Wschód, aż po Meksyk i Japonię, wyjaśnia Joanna Ogorzałek, dyrektor Działu Eksportu Fabryki Okien DAKO, dodając że eksport DAKO obejmuje ponad 50% całkowitej produkcji firmy.
W działaniach na rynkach zagranicznych największym wyzwaniem jest dopasowanie się do ich indywidualnej specyfiki, zaznacza Joanna Ogorzałek. Oczekiwania wobec okien i drzwi w różnych krajach są odmienne, co wynika nie tylko z czynników klimatycznych ale też z charakteru lokalnej architektury oraz przyzwyczajeń mieszkańców danego regionu.
Uroczystość wręczenia nagród konkursowych z udziałem przedstawicieli francuskich firm odbyła się 24 czerwca 2014 r. w Ambasadzie RP w Paryżu. Podczas gali Ambasador RP we Francji Tomasz Orłowski podkreślał znaczące osiągnięcia polskich przedsiębiorstw na rynku francuskim oraz pogratulował przedstawicielom nagrodzonych firm, wręczając pamiątkowe statuetki.
W konkursie, zorganizowanym przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Paryżu, wyróżniono łącznie 7 firm.
źródło i zdjęcie: DAKO
Komentarze