Rok 2016 to czas dalszej, wzmożonej pracy w budowaniu oraz podtrzymywaniu pozytywnych relacji zarówno z dotychczasowymi partnerami, jak i z potencjalnymi dystrybutorami. Spotkania z nimi organizowane są m.in. we Francji, Szwecji i Niemczech.
Wspólny cel
Systematyczne spotkania z kontrahentami to działania realizowane przez DAKO w ramach budowania międzynarodowego zasięgu firmy. Podczas cyklicznych szkoleń prowadzonych pod okiem Dyrektora ds. Eksportu, uczestnicy poznają strategię działania firmy i możliwości wdrażania konkretnych, wspólnych działań, dopasowanych do specyfiki poszczególnych regionów. Kursom towarzyszą także nieformalne spotkania, podczas których uczestnicy mają możliwość wymiany opinii i doświadczeń. To także doskonała okazja do rozmów o kierunkach i perspektywach rozwoju branży stolarki otworowej.
Ważne rynki zbytu
Poznanie preferencji i potrzeb konsumenckich oraz zdobywana na przestrzeni lat wiedza, dotycząca specyfiki zagranicznych rynków, pozwoliły DAKO na znaczący rozwój tamtejszej sieci sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także systematyczna praca nad właściwym dopasowaniem oferty produktowej tak, by spełniała odmienne oczekiwania klientów z poszczególnych krajów. Szczególnie ważne dla firmy rynki sprzedaży to m.in. Francja oraz Niemcy. Tylko w 2014 roku sprzedaż we Francji stanowiła blisko 30% ogólnej sprzedaży eksportowej.
W tym samym czasie firma zdobyła tam także tytuł najlepszego polskiego eksportera w branży stolarki okienno-drzwiowej. Znaczącym partnerem nowosądeckiego producenta są także Niemcy, gdzie systematycznie rozbudowywana jest sieć dystrybucji. O istotności tego rynku świadczy też nawiązanie z początkiem 2016 roku współpracy sponsorskiej z niemieckim klubem piłkarskim Borussia Mönchengladbach. DAKO obecne jest w Niemczech także podczas najważniejszych europejskich targów branżowych Fensterbau Frontale, odbywających się co dwa lata w Norymberdze.
źródło i zdjęcie: DAKO
Komentarze