W tegorocznym Rankingu Firm Rodzinnych, Grupa Pruszyński zajęła drugie miejsce w województwie mazowieckim w kategorii dużych przedsiębiorstw. Organizatorzy wydarzenia 12 grudnia 2012 r. w warszawskim Hotelu Marriott wręczyli laureatom konkursu stosowne statuetki i dyplomy. Rozsądna dywersyfikacja działalności oraz szukanie nowych rynków zbytu zawsze prowadzą do rozwoju przedsiębiorstwa, tłumaczy przepis na sukces Krzysztof Pruszyński, właściciel i prezes Grupy Pruszyński.
Nie traci on też nadziei na rozwój w kolejnych latach. Uważam, że obecna sytuacja w gospodarce może się odwrócić już na przełomie 2013 i 2014 r. Natomiast wyraźna poprawa nastąpi w 2015 r.
Ranking tygodnika "Newsweek Polska" wyłania najbardziej dynamiczne firmy rodzinne. Podstawowym kryterium wyboru laureatów jest dynamika sprzedaży. W zestawieniu wzięły udział firmy, których obroty za rok 2010 wyniosły co najmniej 1 mln złotych i były wyższe niż w roku 2009.
Firma rodzinna, na potrzeby rankingu, definiowana jest jako przedsiębiorstwo, w którym przynajmniej dwóch udziałowców posiada powiązania rodzinne i jednocześnie kontrolują oni większość udziałów w przedsiębiorstwie.
Grupa Pruszyński funkcjonuje już od ponad dwóch dekad. Obecnie jest to rozbudowana struktura, której trzonem w Polsce są firmy Blachy Pruszyński, Extral, Punto i Metkol Pruszyński. Całą Grupę tworzą 22 spółki w kraju i za granicą (m.in. na Ukrainie, Litwie, Białorusi, w Rumunii i Czechach).
Marka Pruszyński kojarzy się głównie z blaszanymi pokryciami dachów i elewacji. Grupa jest liderem w tym sektorze na polskim rynku. Z wyprodukowanych przez nią materiałów wykonane są m.in.: dach stadionu Legii Warszawa, hali widowiskowej Ergo Arena w Trójmieście, a także terminale na lotniskach Okęcie i Modlin.
źródło: Blachy Pruszyński
Komentarze