Jak wynika z badania na rzecz marki Beckers, 17% Polaków miało do czynienia z remontem czy rearanżacją wystroju przy zakupie własnego mieszkania. I to właśnie przy tej okazji najczęściej, spośród różnych ważnych momentów w życiu, mieszkańcy naszego kraju decydowali się na wnętrzarskie metamorfozy. Dalej w kolejności uplasowały się wspólne zamieszkanie z partnerem - 13%, ciąża i narodziny dziecka - 12%, a także ślub (8%). Znacznie mniej, bo zaledwie 5% Polaków odświeżało mieszkanie w związku z rozpoczęciem nauki szkolnej przez dziecko, po 4% zaś w wyniku zmiany bądź podjęcia pracy zawodowej czy powrotu do zdrowia po chorobie. Jeszcze mniej osób z tego typu pracami miało do czynienia przy okazji rozstania z życiowym partnerem (3%) czy awansu, założenia własnej firmy, urodzenia się wnuka, wyjazdu dziecka na studia czy choćby powrotu z wymarzonych wakacji (po 2%).
Ważne chwile zdecydowanie sprzyjają remontom. Niektóre, jak na przykład pojawienie się nowego członka rodziny, wręcz wymagają dokonania zmian w domowych wnętrzach. Z drugiej strony wiele osób, z wyboru, a nie z konieczności, kolejny etap w życiu podkreśla właśnie nową aranżacją mieszkania. Farby Beckers chcą towarzyszyć Polakom w tych chwilach, dodając im jeszcze więcej pięknych barw, tak by każdego dnia w kolorowym otoczeniu na nowo móc przywoływać związane z nimi emocje. Liczymy, że w ten sposób zainspirujemy też tych, którzy dotychczas unikali malowania, aby wprowadzili kolory do swoich domów, mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Choć zgodnie z badaniem dla marki Beckers 32% Polaków w ogóle nie przeprowadziła remontu czy nawet zmiany wystroju w swoim mieszkaniu, to znacznie częściej dotyczy to mężczyzn niż kobiet - 35% wobec 28%. Najlepiej sytuacja wygląda w centralnej Polsce, gdzie zaledwie 27% nie wykonywało takich prac. Na drugim końcu jest zachodnia część kraju - tu remontu nigdy nie robiło aż 37% respondentów. Niewiele lepiej prezentuje się pod tym kątem wschodnia Polska - 36% i północna - 35%. Na południu kraju prac remontowych nie prowadziło 29% mieszkańców.
Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez Kantar TNS metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1050 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 24-29 marca 2017 r.
źródło i zdjęcie: Beckers
Komentarze