Smog nie jest już odległym problemem. Pomimo licznych wiadomości na ten temat w dalszym ciągu nie znaleziono sposobu na rozwiązanie sprawy. Coraz częściej władze ostrzegają, aby nie wychodzić na spacery z dziećmi. Niestety efekty są ciągle znikome. Może gdyby ludzie reagowali na widok czarnego, trującego dymu z komina sąsiada, byłoby inaczej?
Nie zaczynaj z sąsiadem
Nie truj sąsiada to nowy spot kampanii antysmogowej, którego celem jest walka ze społecznym przyzwoleniem na spalanie śmieci. Akcję wspiera wybitny aktor Franciszek Pieczka, wcielający się w rolę "sąsiada". W humorystyczny sposób pokazuje wpływ niskiej emisji na środowisko, zdrowie, a także stosunki międzyludzkie. W ten sposób Gmina z dobrą energią chce uczyć oraz uświadamiać. Pokazuje przyczyny i konsekwencje skażenia atmosfery oraz podpowiada metody zapobiegania temu procederowi.
Spot można obejrzeć na YouTube:
Pojęcie "dobrej energii”"odnosi się przede wszystkim do zdrowia, o które powinniśmy dbać w pierwszej kolejności, a także do pozytywnych wibracji: życzliwości i empatii wobec otaczającego nas świata. Dlatego właśnie Bolix został partnerem "Gminy z dobrą energią". Musimy wszyscy, jako społeczeństwo, zrozumieć, że nasze działania wpływają nie tylko na nas samych, lecz na naszych bliskich, rodzinę, sąsiadów, a także wszystkich, którzy przebywają w pobliżu. Bolix, dostawca technologii systemów ociepleń, intensywnie propaguje wiedzę dotyczącą efektywnego i racjonalnego wykorzystania energii dzięki osiągnięciu wysokich właściwości cieplnych budynku. Innymi słowy, im lepiej ocieplony budynek, tym niższe koszty ogrzewania, a co za tym idzie - mniejsza pokusa obniżenia rachunków za opał
w wątpliwy ekologicznie tudzież moralnie sposób. - tłumaczy Katarzyna Szatkowska-Marek z firmy Bolix, producenta materiałów budowlanych.
Dobra energia na Śląsku
Program obejmuje 25 gmin i 3 powiaty Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, mającego negatywną opinię obszaru o najwyższym stopniu zanieczyszczenia atmosfery. Gmina z dobrą energią zostanie zrealizowana w 3 etapach - działań świadomościowych w okresie grzewczym, promocji rozwiązań technologiczno-inwestycyjnych w okresie inwestycyjnym, oraz utrwalania przekazu.
Całość zostanie dostosowana do odbiorcy: dla dzieci i młodzieży przygotowywane są konkursy, warsztaty oraz akcje społeczne prowadzone za pośrednictwem Social Media i aplikacji mobilnych. Dodatkowo, w ramach współpracy z nauczycielami, stworzono scenariusze lekcyjne oraz broszury dydaktyczne. Dla dorosłych odbiorców, organizacji pozarządowych, radnych samorządów oraz wszelkich instytucji opracowano kalkulator efektywności i poradnik inwestora. Wsparciem w promocji będą również broszury, bannery, portale społecznościowe, audycje w mediach, a dla najbardziej zainteresowanych - wykłady i seminaria.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie: www.gminazenergia.pl
źródło: materiały prasowe Bolix
Komentarze