Zaproszenie do udziału w konkursie kierowane jest do artystów plastyków i twórców murali. Przedmiotem konkursu jest projekt muralu o wymiarach określonych w specyfikacji na zdjęciu obok. Praca konkursowa musi zostać wysłana do Organizatora w formie pliku graficznego (format dowolny) oraz wizualizacji projektu muralu na ścianie Muzeum Narodowego w Poznaniu (plikTIFF, rozmiar minimalny: 2000 x 3000 px).
To szansa dla wszystkich miłośników street artu, którzy dzięki konkursowi będą mieli okazję do zaprojektowania i wymalowania murala własnego autorstwa. Akcja organizowana przez Muzeum Narodowe w Poznaniu jest z pewnością ekscytującym wyzwaniem i przygodą ze sztuką uliczną w tak niezwykłym miejscu.
Wybór prac zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria: projekt w stylistyce wybranej przez twórcę, powinien brać pod uwagę kontekst znaczeniowy i przestrzenny, tj. fakt, iż przez umiejscowienie zwiąże się z Muzeum Narodowym w Poznaniu, z jego tożsamością, rangą, tradycją, symboliką, zbiorami, a ze względu na widoczność w perspektywie Alei Marcinkowskiego jawiąc się w centrum zespołu architektonicznego Muzeum - stanie się akcentem skupiającym uwagę i "reprezentantem" instytucji. Oznacza to także, że główne składniki struktury malowidła powinny być czytelne ze znacznej odległości.
W przypadku wybrania przez komisję jednego z nadesłanych projektów, autor zobowiązany będzie do wykonania muralu na ścianie Muzeum Narodowego w Poznaniu. Autor wybranego projektu w przypadku jego realizacji otrzyma wynagrodzenie w kwocie 3000 zł (słownie: trzy tysiące złotych) brutto.
Oceny prac i wyboru zwycięskiego projektu w konkursie na mural dokonuje Komisja Konkursowa w składzie:
- Prof. Wojciech Suchocki - Dyrektor MNP
- Prof. Mirosław Adamczyk
- Alicja Hafke - Sekcja Marketingu MNP
- Ewa Hornowska - Galeria Sztuki Współczesnej
- Izabela Huszcza - przedstawiciel Stowarzyszenia Inner Art
- Agnieszka Lewandowska - główny Konserwator MNP
- Włodzimierz Nowaczyk - Galerii Sztuki Współczesnej
- Andrzej Okińczyc
- Marzena Prusińska - Sekcja Marketingu MNP.
źródło i zdjęcie: Selena
Komentarze