BAU 2025 w Monachium: Aluprof dyktuje trendy w budownictwie

W dniach 13–17 stycznia 2025 roku w Monachium odbyły się jedne z najważniejszych światowych targów branży budowlanej – Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU. W wydarzeniu wzięło udział 2 230 wystawców z 58 krajów, w tym czołowi europejscy dostawcy systemów aluminiowych. W gronie uczestników nie mogło zabraknąć lidera polskiego rynku w zakresie okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych z aluminium – firmy Aluprof.

BAU 2025 w Monachium: Aluprof dyktuje trendy w budownictwie

Na dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², wspólnie z firmą SELT, producent z Bielska-Białej zaprezentował nowoczesne rozwiązania wyróżniające się nie tylko wysoką funkcjonalnością i estetyką, ale także niestandardowymi, wielkogabarytowymi wymiarami.

Innowacyjne rozwiązania i produkty od lidera rynku

Tematem przewodnim Międzynarodowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU 2025 była ekologia i zrównoważony rozwój. W ten trend doskonale wpisała się oferta firmy Aluprof, jednego z czołowych europejskich producentów systemów aluminiowych dla budownictwa.

Wspólnie z przejętą w 2024 roku przez Grupę Kęty spółką SELT, marka zaprezentowała zarówno premierowe produkty, jak i znane już rozwiązania, które wyróżniają się wysoką funkcjonalnością, doskonałymi parametrami technicznymi oraz nowoczesnym designem.

Na imponującym, dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², usytuowanym tuż przy wejściu do hali B1, odwiedzający mieli okazję zobaczyć produkty w spektakularnych, niestandardowych wymiarach.

Wśród nich wyróżniała się nowa wersja wielkogabarytowych drzwi przesuwnych MB-SKYLINE TYPE S, prezentowanych w formacie 10 × 3,5 m. Dzięki całkowicie zabudowanemu szczelinowemu progowi umożliwiają one płynne połączenie wnętrza z otoczeniem, subtelnie zacierając granicę między przestrzenią domową a zewnętrzną.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także nowoczesne drzwi tarasowe podnoszono-przesuwne MB-82HS (6 × 2,3 m), charakteryzujące się wysoką izolacyjnością termiczną oraz szczelnością na powietrze i wodę.

Na stoisku zaprezentowano również fasadę MB-SR50N wyposażoną w innowacyjny system Redukcji Ugięć Rygla (RUR), pozwalający na tworzenie szerokich przeszkleń w ścianach osłonowych.

Nie zabrakło także drzwi zewnętrznych z przesuniętą osią obrotu MB-86N PIVOT DOOR o imponującej wysokości 3,5 m oraz drzwi MB-100GFT z przegrodą termiczną, przeznaczonych do zabudowy wejść w galeriach handlowych, urzędach i restauracjach.

Piętro stoiska zdobiła natomiast pergola tarasowa MB-OpenSky 140, wyposażona w całoszklaną zabudowę przesuwną MB-OpenSlide, screen SkyRoll SRS oraz rozwiązania marki SELT, takie jak system przesuwany Slide oraz markiza Corsica Awning.

Jedną z nowości, która szczególnie przyciągnęła uwagę zwiedzających, były dekoracyjne aluminiowe lamele elewacyjne EARTHLINE.

To innowacyjne rozwiązanie umożliwia tworzenie trójwymiarowych efektów na fasadach budynków, nadając im unikalny charakter i nowoczesny styl.

Na stoisku firmy Aluprof odwiedzający mieli okazję zobaczyć rozwiązania wyróżniające się nie tylko wysoką funkcjonalnością i estetyką, ale także niestandardowymi, wielkogabarytowymi wymiarami.

Prestiżowe wydarzenie w branży budowlanej

Międzynarodowe Targi BAU, organizowane co dwa lata w Monachium, niezmiennie przyciągają tysiące producentów i ekspertów z całego świata.

Tegoroczna edycja była wyjątkowo udana – zarówno pod względem liczby wystawców (2 230 firm), jak i odwiedzających (ponad 180 000 osób). Duże zainteresowanie wydarzeniem ze strony zagranicznych firm potwierdziło jego globalny prestiż.

Po raz pierwszy w ponad 60-letniej historii targów BAU, ponad połowę wystawców (52%) stanowiły firmy spoza Niemiec.

To ogromny sukces organizatorów, ale także dowód na rosnącą międzynarodową rangę wydarzenia. Najliczniej reprezentowane, obok Niemiec, były Włochy, Chiny, Turcja, Austria, Polska, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Grecja.

Targi BAU 2025 były nie tylko doskonałą okazją do zaprezentowania innowacyjnych produktów, ale także miejscem wymiany doświadczeń i nawiązywania międzynarodowych kontaktów, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju branży budowlanej na globalnym rynku.

Obecność Aluprof na międzynarodowych targach BAU to element naszej strategii, zgodnie z którą duży nacisk kładziemy na ekspansję na rynki zagraniczne. Od wielu lat regularnie uczestniczymy zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych imprezach branżowych. Dzięki temu mamy możliwość nie tylko zaprezentować nasze innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, ale też spotkać się z projektantami i architektami z całego świata i jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania, wymienić się doświadczeniami i nawiązać relacje biznesowe. Od samego początku naszej działalności staramy się nie tylko podążać za trendami, ale też wyznaczać nowe kierunki w budownictwie. Podczas wydarzeń takich jak targi BAU możemy zapoznać się z nowościami i ciekawostkami z branży i dzięki temu proponować naszym klientom produkty, które będą nie tylko designerskie i funkcjonalne, ale też dostosowane do ich potrzeb – podkreśla Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.


Źródło i zdjęcia: Aluprof

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT