Na dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², wspólnie z firmą SELT, producent z Bielska-Białej zaprezentował nowoczesne rozwiązania wyróżniające się nie tylko wysoką funkcjonalnością i estetyką, ale także niestandardowymi, wielkogabarytowymi wymiarami.
Innowacyjne rozwiązania i produkty od lidera rynku
Tematem przewodnim Międzynarodowych Targów Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU 2025 była ekologia i zrównoważony rozwój. W ten trend doskonale wpisała się oferta firmy Aluprof, jednego z czołowych europejskich producentów systemów aluminiowych dla budownictwa.
Wspólnie z przejętą w 2024 roku przez Grupę Kęty spółką SELT, marka zaprezentowała zarówno premierowe produkty, jak i znane już rozwiązania, które wyróżniają się wysoką funkcjonalnością, doskonałymi parametrami technicznymi oraz nowoczesnym designem.
Na imponującym, dwupoziomowym stoisku o powierzchni ponad 200 m², usytuowanym tuż przy wejściu do hali B1, odwiedzający mieli okazję zobaczyć produkty w spektakularnych, niestandardowych wymiarach.
Wśród nich wyróżniała się nowa wersja wielkogabarytowych drzwi przesuwnych MB-SKYLINE TYPE S, prezentowanych w formacie 10 × 3,5 m. Dzięki całkowicie zabudowanemu szczelinowemu progowi umożliwiają one płynne połączenie wnętrza z otoczeniem, subtelnie zacierając granicę między przestrzenią domową a zewnętrzną.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się także nowoczesne drzwi tarasowe podnoszono-przesuwne MB-82HS (6 × 2,3 m), charakteryzujące się wysoką izolacyjnością termiczną oraz szczelnością na powietrze i wodę.
Na stoisku zaprezentowano również fasadę MB-SR50N wyposażoną w innowacyjny system Redukcji Ugięć Rygla (RUR), pozwalający na tworzenie szerokich przeszkleń w ścianach osłonowych.
Nie zabrakło także drzwi zewnętrznych z przesuniętą osią obrotu MB-86N PIVOT DOOR o imponującej wysokości 3,5 m oraz drzwi MB-100GFT z przegrodą termiczną, przeznaczonych do zabudowy wejść w galeriach handlowych, urzędach i restauracjach.
Piętro stoiska zdobiła natomiast pergola tarasowa MB-OpenSky 140, wyposażona w całoszklaną zabudowę przesuwną MB-OpenSlide, screen SkyRoll SRS oraz rozwiązania marki SELT, takie jak system przesuwany Slide oraz markiza Corsica Awning.
Jedną z nowości, która szczególnie przyciągnęła uwagę zwiedzających, były dekoracyjne aluminiowe lamele elewacyjne EARTHLINE.
To innowacyjne rozwiązanie umożliwia tworzenie trójwymiarowych efektów na fasadach budynków, nadając im unikalny charakter i nowoczesny styl.
Prestiżowe wydarzenie w branży budowlanej
Międzynarodowe Targi BAU, organizowane co dwa lata w Monachium, niezmiennie przyciągają tysiące producentów i ekspertów z całego świata.
Tegoroczna edycja była wyjątkowo udana – zarówno pod względem liczby wystawców (2 230 firm), jak i odwiedzających (ponad 180 000 osób). Duże zainteresowanie wydarzeniem ze strony zagranicznych firm potwierdziło jego globalny prestiż.
Po raz pierwszy w ponad 60-letniej historii targów BAU, ponad połowę wystawców (52%) stanowiły firmy spoza Niemiec.
To ogromny sukces organizatorów, ale także dowód na rosnącą międzynarodową rangę wydarzenia. Najliczniej reprezentowane, obok Niemiec, były Włochy, Chiny, Turcja, Austria, Polska, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia i Grecja.
Targi BAU 2025 były nie tylko doskonałą okazją do zaprezentowania innowacyjnych produktów, ale także miejscem wymiany doświadczeń i nawiązywania międzynarodowych kontaktów, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju branży budowlanej na globalnym rynku.
– Obecność Aluprof na międzynarodowych targach BAU to element naszej strategii, zgodnie z którą duży nacisk kładziemy na ekspansję na rynki zagraniczne. Od wielu lat regularnie uczestniczymy zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych imprezach branżowych. Dzięki temu mamy możliwość nie tylko zaprezentować nasze innowacyjne, proekologiczne rozwiązania, ale też spotkać się z projektantami i architektami z całego świata i jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania, wymienić się doświadczeniami i nawiązać relacje biznesowe. Od samego początku naszej działalności staramy się nie tylko podążać za trendami, ale też wyznaczać nowe kierunki w budownictwie. Podczas wydarzeń takich jak targi BAU możemy zapoznać się z nowościami i ciekawostkami z branży i dzięki temu proponować naszym klientom produkty, które będą nie tylko designerskie i funkcjonalne, ale też dostosowane do ich potrzeb – podkreśla Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.
Źródło i zdjęcia: Aluprof
Komentarze