Misja i wartości Aluprof
Misją Aluprof jest współudział w transformacji architektury miast i tworzenie rozwiązań przyjaznych środowisku. Firma realizuje to poprzez dostarczanie innowacyjnych, ekologicznych i niezawodnych rozwiązań dla budownictwa w obszarze okien, drzwi, fasad, rolet i bram aluminiowych oraz stały kontakt z partnerami biznesowymi – na każdym etapie realizacji projektu.
Branża budowlana ma duży wpływ na klimat – dlatego tak ważne jest zaangażowanie firm w zmiany i podjęcie wyzwania, które ma na celu ograniczenie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko naturalne. Statystyki nie kłamią: budynki odpowiadają za około 40% zużycia energii i 36% emisji CO2 w Unii Europejskiej. Obecnie aż około 35% budynków w Unii ma ponad 50 lat, a prawie trzy czwarte zasobów budowlanych jest nieefektywnych energetycznie.
Dodatkowo tylko niewiele ponad 1% z tych konstrukcji (w zależności od kraju) jest corocznie rewitalizowanych. Zmiany klimatu stawiają przed budownictwem i architekturą wyzwanie: od zastosowanych materiałów oraz technologii zależy nie tylko komfort społeczności i gospodarka, ale też przyszłość całej planety.
Naszą misję realizujemy poprzez tworzenie niezawodnych, trwałych rozwiązań, które mogą służyć przez wiele lat, a po skończonym cyklu życia produktu – wrócić do gospodarki obiegu zamkniętego poprzez recycling aluminium i pozostałych komponentów – podkreśla Aleksandra Baksik, Brand & Sustainable Development Manager w Aluprof SA – Niskoemisyjne wlewki aluminiowe naszego dostawcy, które powstały z wykorzystaniem złomu aluminiowego mają kluczowe znaczenie dla idei niskiego śladu węglowego wbudowanego w nasze w rozwiązania. Trzeba pamiętać, że odzyskując aluminium złomowe, oszczędzamy około 95% energii potrzebnej do wyprodukowania aluminium pierwotnego pozyskiwanego z boksytów, którego wytop jest bardzo energochłonny.
Inicjatywy Aluprof na rzecz ochrony środowiska
Wśród wielu aspektów odpowiedzialnej działalności Aluprof warto wymienić pracę na rzecz podnoszenia świadomości ekologicznej w branży budowlanej. Firma realizuje to poprzez współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Budownictwa Ekologicznego (PLGBC) – częścią Światowej Organizacji: World Green Building Council (WGBC), oraz inicjatywy podejmowane wspólnie z partnerami biznesowymi. Producent stolarki aluminiowej bierze też udział w tematycznych konferencjach i sympozjach organizowanych przez PLGBC min. Green Building Symposium.
Rozwiązania Aluprof zostały poddane wielostronnej weryfikacji środowiskowej – między innymi poprzez proces certyfikacji według filozofii Cradle to Cradle, czyli idei cyklu życia produktów, która w szczególny sposób przywiązuje wagę do aspektów ekologicznych. Firma posiada również system zarządzania środowiskowego: ISO 14001, który jest inspiracją do ciągłych udoskonaleń procesu produkcyjnego. Uzupełnieniem tych działań są Deklaracje Środowiskowe produktów Aluprof, czyli karty EPD, które zgodnie z założeniami programu, ukazują wpływ systemów producenta na środowisko naturalne.
Codziennym zadaniom producenta towarzyszy idea „budowania lepszej przyszłości” wyrażona w haśle „Let’s build a better future”. Aluprof podzielił się swoją strategią i filozofią między innymi podczas tegorocznej edycji targów BAU DIGITAL.
Firma może poszczycić się swoją obecnością na wielu wymagających inwestycjach certyfikowanych zgodnie ze standardem BREEAM oraz LEED. Wśród „zielonych budynków” można wymienić zlokalizowane w różnych lokalizacjach Polski, Europy i USA perły architektoniczne: jeden z najwyższych budynków z drewna i aluminium na świecie, czyli Sara Kulturhus w Skellefteå (Szwecja), Mennica Legacy Tower – nowy symbol Warszawy, czy nowojorski 611 West 56th Street – pierwsza realizacja Álvaro Sizy w Stanach Zjednoczonych.
Systemy Aluprof świetnie wpisują się w aktualny trend renowacji budynków i wydobywania ich dawnego piękna w nowoczesnej odsłonie. Takimi przykładami mogą być, chociażby Hamburg Port Authority, New Little Mill w Manchesterze, łódzka Manufaktura, czy warszawska Elektrownia Powiśle.
źródło i zdjęcie: Aluprof SA
Komentarze