Schüco - historia sukcesu opartego na partnerstwie
25 lat temu, w kwietniu, czterech pierwszych pracowników Schüco International Polska, otworzyło biuro w pierwotnej lokalizacji firmy w Łodzi. Dzięki przemyślanej synergii działań w obszarach produktów z PVC i aluminium, a także oferowaniu rozwiązań wyprzedzających potrzeby odbiorców sprawiono że dziś firma posiada stabilne podstawy finansowe i niezachwianą pozycję rynkową.
Przyjmuje się, że rok 2010 był kamieniem milowym w jej rozwoju było. Wszystko za sprawą otwarcia nowoczesnej siedziby w Siestrzeni pod Warszawą, która do tej pory stanowi „namacalną" wizytówkę przyszłościowych technologii powłok budynków marki Schüco.
Dziś przedsiębiorstwo zatrudnia 57 osób będących najwyższej klasy specjalistami w swoich dziedzinach. W 2021 roku 9 z nich będzie współpracować z marką od 25 lat, a 31 – od dziesięciu. Za sprawą ich prawdziwego entuzjazmu i konsekwencji w realizacji obranej strategii rozwoju, firma tylko w ciągu ostatnich sześciu lat podwoiła swoją sprzedaż na polskim rynku.
Według słów managerów firmy – Schüco to coś więcej niż zaangażowani pracownicy. Prawdziwym DNA firmy są wszyscy ludzie, którzy wspólnie pracują nad kolejnymi, ambitnymi wyzwaniami projektowymi i z zaangażowaniem podchodzą do rozwiązywania problemów poprzez innowacje.
Każdy pracownik jest ważny
Ogółem firma Schüco zatrudnia 5400 pracowników, jednak prawdziwym „mechanizmem napędowym" przedsiębiorstwa jest sieć 12000 firm partnerskich, projektantów, architektów i inwestorów.
Codzienna współprac i przewidywanie trendów wpływa na powstawanie nowych technologii oraz rozwiązań, które stanowią odpowiedź na aktualne i jutrzejsze potrzeby branży.
Tę filozofię działania widać także na polskim rynku. - Nie osiągnęlibyśmy naszej obecnej pozycji, gdyby nie trwałe, wieloletnie relacje ze współpracującymi z nami producentami, biurami architektonicznymi i inwestorami, z którymi wymieniamy doświadczenia i wypracowujemy najlepsze rozwiązania.
Dzięki temu możemy dostarczać im nie tylko dobrej jakości produktów i technologicznego know-how, które pozwalają im stać się konkurencyjnymi, ale także niezbędnego wsparcia doradczego i szkoleniowego – mówi Andrzej Polijaniuk, Dyrektor ds. Marketingu i Produktu w Schüco International Polska.
Firma prowadzi szereg szkoleń, nie tylko w swojej siedzibie w Siestrzeni, ale również u klientów. Spotkania przygotowane zostały z myślą o producentach stolarki oraz architektach, obejmują zakres technologii produkcyjnych, ale także zagadnień projektowych i prawnych.
Specjaliści z marki Schüco, w ciągu ostatnich czterech lat przeszkoliła blisko 1000 osób w zakresie systemów aluminiowych i PVC. Przedsiębiorstwo inwestuje także w przyszłość firm partnerskich, czego przykładem może być akademia szkoleniowa dla managerów firm produkujących stolarkę z PVC i ich następców
. Schüco aktywnie współpracuje z architektami i inwestorami, stale rozszerzając swoje kontakty nie tylko poprzez doradztwo personalne, seminaria, konferencje czy webinaria, ale także współorganizację mistrzostw sportowych.
Stabilne filary firmy
Marka od 25 lat stawia na innowacyjność. Konsekwentnie udoskonala portfolio, zarówno w obszarze produktów z aluminium, jak i PVC-U. Przez ćwierć wieku technologie budowlane, wymagania prawne i oczekiwania rynku ulegały wielu zmianom, dlatego strategia firmy opierała się zawsze na przewidywaniu przyszłych potrzeb odbiorców i byciu o krok dalej niż inni.
- Działamy w dwóch różnych segmentach, jakimi są produkty z aluminium i PVC-U. To różne rynki i doświadczenia, które dzisiaj świetnie się uzupełniają. W obydwu tych segmentach podejście do rozwijania produktów i usług jest podobne.
Wciąż poszukujemy innowacji, ukierunkowanych nie tylko na poprawę komfortu i parametrów technicznych, ale też ułatwienie procesów produkcji i projektowania. Wszystkim naszym partnerom oferujemy kompleksowe platformy i rozwiązania cyfrowe na miarę obecnych czasów. Ta komplementarność daje nam solidne, stabilne podstawy rozwoju i pozwala patrzeć w przyszłość nawet pomimo kryzysów – podkreśla Andrzej Polijaniuk.
Dywersyfikacja portfolio i spójna strategia oparta na dostarczaniu sprawdzonej jakości, niezawodnych oraz innowacyjnych rozwiązań pozwoliły wypracować firmie przez wszystkie te lata ekonomiczną stabilność i samowystarczalność pod względem finansowym. Jeszcze w tym roku planowane jest wprowadzenie na rynek nowych systemowych rozwiązań Schüco w obszarze stolarki z aluminium i PVC-U.
Źródło i zdjęcia: Schüco
Komentarze