Podsumowanie roku 2019 z firmą Vetrex

W roku 2019 firma Vetrex kontynuowała swój rozwój, tym samym umacniając swoją pozycję rynkową. Ubiegły rok był dla Vetrex okresem dalszego rozwoju i umacniania pozycji rynkowej. Jeden z kluczowych producentów okien PVC i drzwi z segmentu premium, należący do francuskiej Grupy Liebot, wprowadził na rynek nowe produkty, odświeżył identyfikację wizualną oraz wymienił większość floty transportowej.

Podsumowanie roku 2019 z firmą Vetrex

Wzrost przychodów dla Vetrex

W 2019 roku firma odnotowała ponad 14 proc. wzrost przychodów. Na rynek polski trafiło ponad 70% produkcji i w tym przypadku, wzrost ten wyniósł ponad 20 proc. Sumując przychody za rok 2019 osiągnęły 108 mln zł.

Jednak to drugi kwartał okazał się najlepszy, kiedy przychody były o 35 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku 2018.

„Miniony rok był dla nas bardzo dobry. Rosnące zainteresowanie produktami Vetrex potwierdza stabilną pozycję firmy na rynku stolarki otworowej PVC w segmencie premium. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju opartej z jednej strony na dostarczaniu produktów najwyższej jakości, a z drugiej na dopasowaniu oferty do potrzeb i oczekiwań klientów.

Pozytywny wpływ na sprzedaż miała też dobra koniunktura w budownictwie jednorodzinnym oraz zwiększone zapotrzebowanie ze strony osób przeprowadzających termomodernizacje i remonty domów. Polacy chętnie i świadomie inwestują w bardziej zaawansowane i droższe rozwiązania, traktując okna i drzwi jako inwestycję na lata.

Przywiązują dużą wagę zarówno do energooszczędności i funkcjonalności, jak i atrakcyjnego wzornictwa. W zeszłym roku rozbudowaliśmy nasze portfolio o kolejne produkty wpisujące się w aktualnie panujące trendy. Odświeżyliśmy również identyfikację wizualną oraz wymieniliśmy większość floty transportowej” – mówi Paweł Bielak, Prezes Zarządu Vetrex.

W ubiegłym roku oferta Vetrex została poszerzona o dwa designerskie i energooszczędne produkty. Pierwszym jest okno LUM’UP z węższymi ramami i większą powierzchnią szyb, wpuszczające do wnętrz do 27% więcej naturalnego światła niż standardowe modele. Natomiast drugi to stałe przeszklenie narożne bez słupka z szybami łączonymi na step. Nowości w ofercie został wprowadzone w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów na większe przeszklenia oraz na doświetlanie pomieszczeń światłem naturalnym.

Zmodyfikowane zostało także logo, opracowany został nowy standard wizualny dla salonów sprzedaży. Uruchomiono także nową odsłonę serwisu internetowego oraz zmieniono wygląd materiałów reklamowych. Dodatkowo zostało wymienione trzy czwarte floty transportowej. Wybrano nowoczesne samochody ciężarowe marki Mercedes, które są wyposażone w zaawansowane systemy oraz rozwiązania do przewozu stolarki okiennej.

Ich ładowność sięga 40 ton. Będą one dostarczać produkty zarówno w kraju, jak i za granicą. Posiadanie własnej floty transportowej, szczególnie samochodów o największej ładowności, jest istotne dla firmy ze względu na przewożenie konstrukcji wielkogabarytowych. Firma Vetrex koncentruje się na rynku krajowym, gdzie trafia ponad 70 proc. produkcji. Ich oferta skierowana jest do klientów indywidualnych.

Firma działa w dwóch obszarach. Pierwszy to nowobudowane domy, a drugi to domy i mieszkania poddawane remontom oraz modernizacjom. Vetrex jest jednym z pionierów sprzedaży sieciowej za pośrednictwem Autoryzowanych Salonów Sprzedaży. Obecnie posiada ponad 100 partnerów handlowych na terenie całego kraju. Poza Polską produkty Vetrex sprzedawane są w całej Europie. Najwięcej produktów trafia na rynek niemiecki i włoski. Firma eksportuje też do krajów skandynawskich, Luksemburga, Belgii, Szwajcarii, Francji i Holandii.

Źródło i zdjęcia: Vetrex 

Komentarze

FILMY OSTATNIO DODANE