E145 to wysoce czuły moduł wyposażony w innowacyjne rozwiązania wykrywania przeszkody oraz dostosowania szybkości ruchu, zgodne z normą DM 2006/42/WE. Każdy silnik zaopatrzono w dwa przekaźniki - jeden przeznaczony do otwierania, drugi do zamykania. Umożliwia to uzyskanie znacznie większej reaktywności i sterowalności systemu. Zastosowane Safe Codery z łatwością wychwytują przeszkodę na drodze skrzydła, zatrzymują je, chroniąc w ten sposób przed sforsowaniem oraz uszkodzeniami mechanicznymi.
Centrala została zaprojektowana tak, by pobierała jak najmniejszą ilość prądu, co zapewnia wysoką wydajność energetyczną. Ponadto E145 jest w stanie pracować w bardzo niskim poborze (Sleep) w trybie czuwania. Zgodnie z założeniami programu Green Tech system wyposażono w funkcję spowolnionego startu skrzydła, co nie tylko skutkuje wyrównaniem poboru mocy (nagły moment startu pochłania wiele energii), ale pozwala uniknąć nałożenia się na siebie dwóch skrzydeł i uszkodzenia bramy.
Tak, jak w przypadku centrali E045, system obsługuje mechanizm BUS - 2EASY, dzięki któremu możliwe jest podłączenie urządzeń pomocniczych. Moduł sterujący jest wyposażony w 2-kanałowy, wbudowany system dekodujący OMNIDEC. Pozwala on na zapisanie w pamięci, za pomocą dodatkowego odbiornika, pilotów pracujących na częstotliwościach 433 i 868 MHz. E145 może być także zaprogramowana z komputera PC/MAC i jest przygotowana do podłączenia do nowej FAAC GCOM, NetCom i modułów XCOM.
Centrala obsługuje wiele logik pracy, w tym krok-po-kroku, automatyczne zamykanie, automatyczne zamykanie po przejechaniu samochodu, logikę półautomatyczną, mieszaną i inne.
Centrala sterująca FAAC E145 - specyfikacja techniczna:
zasilanie silnika: 230 V
programowanie: wyświetlacz
logiki pracy: automatyczna, półautomatyczna, dead man
sygnalizacja wejść/wyjść: wyświetlacz
diagnostyka: tak
programowanie za pomocą PC: tak