Rozmowa z dyrektorką sprzedaży i marketingu Armatury Kraków

O marce, trendach w branży i produktach rozmawiamy z Magdaleną Tokarczyk-Cyran, dyrektor marketingu i sprzedaży Armatura Kraków SA.

Rozmowa z dyrektorką sprzedaży i marketingu Armatury Kraków

Gdyby miała Pani opisać ofertę marki KFA Armatura w kilku prostych słowach, co by to było?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Komfortowe rozwiązania.

Komfortowe… czyli jakie?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Komfort to oczywiście wygoda użytkowania, czyli takie projektowanie produktów, aby były one funkcjonalne. Doskonale rozumiemy, że baterie muszą być ergonomiczne w codziennym korzystaniu, niezawodne i trwałe przez długie lata użytkowania, a także ekologiczne pod względem zużycia wody.

A grzejniki muszą być wysoce efektywne energetycznie i długowieczne w użytkowaniu. Ale komfort to również łatwość dopasowania do różnych potrzeb. Nasze szerokie portfolio baterii jest komfortem wyboru, który chcemy zapewnić naszym klientom - każdy znajdzie to coś dla siebie: o odpowiednim wyglądzie, potrzebnej funkcjonalności, w optymalnej cenie.

Produkując grzejniki, oferujemy natomiast wiele możliwości konfiguracji. Dla nas komfort jest też związany ze ścieżką zakupu - staramy się, aby nasi odbiorcy mieli możliwość zapoznania się z naszą ofertą w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. A żeby komfort trwał jak najdłużej udzielamy wieloletnich gwarancji na nasze produkty, chcemy zapewnić klientom poczucie bezpieczeństwa.

Armatura Kraków to marka znana od dziesięcioleci. Posiadacie Państwo w swojej szerokiej ofercie zarówno produkty dla klienta indywidualnego, jak również takie których odbiorcą są instalatorzy. Jak tworzycie produkty dla tak różnych grup docelowych? W których segmentach produktowych odnotowujecie obecnie największe wzrosty?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Tak naprawdę każdy odbiorca oczekuje podobnych cech: niezawodności i komfortu. Jasne, że komfort jest rozumiany inaczej przez instalatora, a inaczej przez klienta indywidualnego. Staramy się jednak, by nasze rozwiązania były odpowiednie dla każdej z tych grup.

Na pewno kluczowym produktem dla instalatorów w naszej ofercie jest grzejnik aluminiowy, do którego zalet udaje nam się przekonywać coraz większą grupę odbiorców. Wiemy, że doceniają oni jakość naszych grzejników, potwierdzoną najdłuższą na rynku, bo aż 20-letnią gwarancją.

Grzejnik to właśnie ten produkt z naszej oferty, na którym stale odnotowujemy wzrosty sprzedaży, co oczywiście bardzo nas cieszy. Z kolei klienci indywidualni to bezpośredni odbiorcy baterii. Stawiają oczywiście na design, ale też na wieloletnią, bezawaryjną pracę czy dostępność części zamiennych. Z myślą o użytkownikach finalnych wprowadzamy nasze nowości, takie jak antybakteryjny grzejnik z jonami srebra czy też nowe, ciekawe rodziny baterii.

Trend ekologiczny jest aktualnie obecny w każdej branży. Czy jest to widoczne również dla Was, czy rośnie sprzedaż produktów eco-friendly?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Bez dwóch zdań. Ekologia jest bardzo ważna, a oszczędzanie wody szczególnie. Warto uświadomić sobie, że zasoby wody w Polsce są na poziomie… Egiptu. Jesteśmy krajem z jednymi z najmniejszych zasobów wody w Europie. Naprawdę musimy ją oszczędzać.

Oprócz wprowadzania do naszej oferty produktów eco, między innymi serii baterii oszczędnościowych Mokait wyposażonych w specjalny napowietrzacz SLC RUB CLEAN, który mocno ogranicza zużycie wody, stawiamy na edukację.

Na naszym Instagramowym profilu prowadzimy cykl informacyjny pod hasłem LESS WASTE, a także uczymy dzieci w przedszkolach i szkołach na Podkarpaciu, jak każdego dnia oszczędzać wodę. A czy sprzedaż produktów ekologicznych rośnie? Tak i myślę, że ten trend będzie mocno przybierał na sile, bo coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jak ważna jest troska o środowisko.

Armatura to także design. Jaką rolę pełni on u Państwa?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Design to dla nas przede wszystkim funkcjonalność czyli komfort dla użytkowników naszych produktów. Myślę, że najlepiej oddaje to cytat Steva Jobs’a: Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works. Nie chodzi tylko o estetykę, ale o to, jak dany produkt działa – czy jest wygodny? Ergonomiczny? Spełnia swoje funkcje? Wprowadzając na rynek nowe baterie szukamy rozwiązań komfortowych.

I tak na przykład serii baterii Morganit: wygląda super, doskonale pasuje do wnętrz w stylu industrialnym i nowoczesnym, ale kubiczny kształt uchwytu to przede wszystkim ergonomia - nie ślizga się w mokrej dłoni. Innym przykładem jest innowacyjna bateria wannowa Angelit, w której wyeliminowaliśmy przełącznik natrysku.

Wpływa to znacząco na wygląd baterii, która bez tego dodatkowego elementu jest bardzo elegancka, a równocześnie znacznie łatwiejsza w czyszczeniu i wygodniejsza w użytkowaniu. Podsumowując, trendy są dla nas ważne i staramy się oczywiście śledzić je na bieżąco, ale wierzymy, że stałym trendem jest komfort użytkowania i dlatego zawsze jest on obecny w naszych produktach.

Armatura Kraków to niemal stuletnia historia. Jak zarządza się firmą z tak ogromnymi tradycjami?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Jak każdą dużą firmą - niełatwo. Ale faktycznie tradycja zobowiązuje, staramy się nawiązywać do dobry wzorców, korzystać z tego długiego doświadczenia. Są w naszej firmie osoby, które pracują ponad 40 lat! To wspaniałe słuchać historii o tym, jak Armatura się zmieniała i rozwijała. W tym roku obchodzimy nasze 97 urodziny, dlatego prosimy życzyć nam 200, a nie 100 lat.

Jakich nowości możemy się spodziewać? Jakie kolejne działania chcecie Państwo podjąć w najbliższym czasie?

Magdalena Tokarczyk-Cyran: Za nami duże, bardzo innowacyjne wdrożenie czyli grzejnik antybakteryjny. Jest to całkowita nowość na polskim rynku, która powstała we współpracy z firmą AkzoNobel oraz laboratoriami BioCote. Grzejnik jest pokryty specjalną powłoką Interpon AM produkowaną właśnie przez AkzoNobel.

Powłoka ta zawiera technologię przeciwdrobnoustrojową BioCote®. Jest to środek z aktywnymi jonami srebra który zapobiega rozmnażaniu się i przetrwaniu drobnoustrojów, takich jak bakterie, pleśnie oraz grzyby. Wierzmy, że ten produkt zostanie ciepło przyjęty w rynku. W planach mamy nowe rodziny baterii łazienkowych i kuchennych, a także dalszy rozwój produktów z obszaru armatury centralnego ogrzewania oraz zaworów.

Co ważne, jesteśmy w trakcie rebrandignu. Całkowitą metamorfozę przechodzą nasze opakowania: nowa wersja jest minimalistyczna, czytelna. Postawiliśmy na kolor granatowy, który w semantyce kolorów oznacza bezpieczeństwo i zaufanie - chcemy, aby użytkownicy naszych produktów czuli się z nimi komfortowo.

Dodaliśmy popielaty kolor kamienia/betonu, obecnie modny dodatek nowoczesnych wnętrz, symbolizujący ochronę i spokój. A dla fanów naszej kratki, która od lat była wyróżnikiem naszych opakowań zostawiliśmy jej fragment, ale również odświeżyliśmy jej wygląd nadając mu lekkości.

Źródło i zdjęcia: Armatura Kraków

Komentarze

FILMY PRZESŁANE PRZEZ FIRMĘ
FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT