Ekologicznie zaangażowani
Firma działa na rynku już ponad 95 lat, jak w kilku słowach podsumowaliby Państwo rozwój firmy oraz drogę jaką przeszli Państwo, aby znaleźć się na szczycie?
Katarzyna Pluta: Nasza długoletnia historia jest dla nas chlubą, ale też dużą odpowiedzialnością. Od zawsze na pierwszym miejscu stawialiśmy jakość produktu i zadowolenie klienta. Ta droga nierzadko była nieco kręta i wyboista, ale to sprawiło, że jesteśmy tu gdzie jesteśmy – i jesteśmy z tego niesamowicie dumni.
Jakie innowacje planują Państwo wprowadzić w najbliższym czasie? Czy firma zmierza w kierunku ekologii i oszczędności wody?
Katarzyna Pluta: Zdecydowanie tak. Staramy się edukować naszych klientów w temacie ekologii i oszczędzania wody, ponieważ uważamy, że w dobie dzisiejszych zagrożeń klimatycznych powinniśmy przykładać do tego szczególną uwagę. W myśl tego stworzyliśmy serię eco-friendly, która pozwala realnie zmniejszyć zużycie wody.
Nasza linia Mokait jest wyposażona w innowacyjny napowietrzacz SLC RUB CLEAN, który niezwykle efektywnie miesza wodę z powietrzem, nie zmniejszając komfortu użytkowania. Dla baterii umywalkowej i bidetowej Mokait zużycie wody wynosi zaledwie 6l/min.
Jest to rozwiązanie nie tylko pomagające zmniejszyć rachunki, ale również wspierające naszą planetę. Co więcej, w naszej fabryce w Nisku przetapiamy odpady aluminium, aby proces produkcji grzejników przebiegał według filozofii „zero waste”.
Wiemy, że jako przedsiębiorstwo mamy moc, by dotrzeć do wielu odbiorców, stąd na naszych social mediach pokazujemy jak prostymi sposobami oszczędzać wodę w domu. Prowadzimy też warsztaty dla dzieci o tej tematyce, bo przecież dobre i mądre nawyki u najmłodszych to inwestycja w przyszłość nas wszystkich.
Jakie są Państwa plany strategiczne dla rozwoju portfolio produktowego?
Katarzyna Pluta: Zdecydowanie stawiamy na innowacyjność naszych produktów. Niedawno na rynek wprowadziliśmy antybakteryjny grzejnik z jonami srebra, który powstał z myślą, by być wsparciem dla rodziców w walce z drobnoustrojami w domu.
Jest on pokryty specjalną niezmywalną powłoką Interpon AM firmy AkzoNobel i nie traci swoich właściwości przez cały czas jego użytkowania. Jest to pierwszy produkt tego rodzaju w Polsce. Oferujemy także grzejniki, który na pewno przypadnie do gustu fanom nietuzinkowych wnętrz.
Jest to grzejnik pokryty farbą w kolorze grafitowym, który idealnie wpasuje się w designerską, nowoczesną przestrzeń w każdym stylu. Stale rozwijamy nasze portfolio baterii i pracujemy nad nowymi, komfortowymi rozwiązaniami. Nasza seria baterii Angelit cieszy się ogromną popularnością i zadowoleniem klientów, co daje nam ogromną radość i motywację do pracy nad nowymi projektami.
Czy są Państwo zadowoleni z zakończenia roku 2018?
Katarzyna Pluta: Rok 2018 przyniósł nam wiele wymagających wyzwań, ale na tym to polega, prawda? Często powtarzam, że jeżeli jest ciężko to znaczy, że zmierzamy w dobrym kierunku. Zmiany, jakie wprowadziliśmy wpłynęły korzystnie na rozwój naszej firmy z czego jesteśmy bardzo dumni.
Rok 2018 był czasem przemian i modernizacji naszej fabryki w Nisku - udało nam się zakończyć kompleksowy remont ciśnieniowej maszyny odlewniczej w łańcuchu produkcji grzejnika aluminiowego, co pozwoli nam produkować go w jeszcze większej ilości rozmiarów oraz kolorów. Rozpoczęliśmy również kampanię Hydraulik 24. W ramach tej akcji nasi klienci otrzymywali darmowe ubezpieczenie PZU Assistance Hydraulik.
Wystarczyło kupić naszą baterię lub deszczownię i zarejestrować się na stronie. Takiej wartości dodanej nie było do tej pory na rynku. Akcja cieszyła się takim pozytywnym odbiorem, że postanowiliśmy kontynuować ją w 2019 roku.
Organizują Państwo różne szkolenia, jak czują się Państwo w nowej roli?
Katarzyna Pluta: Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zdecydowaliśmy się na organizację szkoleń. Jest to świetna okazja do spotkania wielu ciekawych ludzi i wymiany pomysłów. Szkolenia sprawiają, że możemy być bliżej naszych klientów, podzielić się z nimi naszymi rozwiązaniami w zakresie baterii, grzejników i zaworów, a także poznać opinię o naszych produktach. Jest to dla nas zupełnie nowe doświadczenie, które otworzyło nam kolejne drzwi do kontaktu twarzą w twarz z osobami zainteresowanymi naszymi produktami.
Wywiad przygotowała: Klaudia Tomaszewska, redakcja budownictwob2B
Komentarze