Grupa Candy i Qingdao Haier planują ekspansję na europejskim i globalnym rynku AGD poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań dla domu opartych o ideę Internet of Things (IoT).
Kluczem do sukcesu ma być połączenie włoskiej technologii i designu z chińskim modelem biznesowym. Dla Qingdao Haier jest to szansa na budowanie swojej pozycji w Europie w oparciu o lokalne marki, które znane są Europejczykom od kilkudziesięciu lat.
Grupa Candy w wyniku połączenia firm zyskuje potężnego partnera do dalszego dynamicznego rozwoju. Jednak najbardziej na tej fuzji zyskają bez wątpienia klienci.
Na europejskim rynku AGD pojawił się bardzo mocny gracz, który w najbliższym czasie skupi się na personalizacji produktów i jeszcze lepszym dostosowaniu ich do rosnących oczekiwań konsumentów.
KONSEKWENCJE FUZJI GRUPY CANDY I QINGDAO HAIER
Przedstawiciele obu firm podkreślają synergie wynikające z połączenia: zróżnicowane marki o charakterze globalnym lub lokalnym oraz uzupełniające się portfolia produktowe.
Nie bez znaczenia jest potencjał produkcyjny i logistyczny Qingdao Haier umożliwiający Grupie Candy uzyskanie większej efektywności operacyjnej. Z kolei Grupa Candy jest jednym z europejskich liderów w zakresie produkcji inteligentnych urządzeń do domu i od lat inwestuje w rozwój technologii smart home.
- Dołączenie Grupy Candy do Qingdao Haier to kluczowy moment w rozwoju naszej grupy. Obie firmy łączy wspólna wizja rozwoju oparta na zrozumieniu potrzeb klientów i dostarczaniu coraz bardziej spersonalizowanych urządzeń wykorzystujących najnowsze technologie.
- Nasze marki Candy oraz Hoover zdobywają coraz większe uznanie klientów w Polsce, a planowane inwestycje w rozwój innowacyjnych produktów będą również pozytywnie oddziaływały na cały rynek AGD - mówi Daniel Malak, dyrektor generalny Candy Hoover Polska Sp. z o.o.
Zakończenie transakcji połączenia Grupy Candy i Qingdao Haier planowane jest na początek 2019 roku po uzyskaniu wymaganych zgód od regulatorów rynku.
Qingdao Haier to chiński koncern z listy Fortune 500, który ma w portfolio marki: Haier, GE Appliances, Fisher & Paykel, AQUA, Casarte i Leader. Według Euromonitora Qingdao Haier jest od 9 lat największym na świecie producentem AGD pod względem sprzedaży.
Grupa Candy to jeden z największych europejskich producentów AGD sprzedający produkty pod markami Candy, Hoover i Rosières. Zatrudnia około 5000 pracowników, posiada siedem zakładów produkcyjnych w Europie, Turcji i Chinach oraz 45 oddziałów i przedstawicielstw na całym świecie.
Źródło i fot.: Grupa CANDY
Komentarze