Sanitec KOŁO, działając na niezwykle konkurencyjnym rynku, ma świadomość, że podążanie z duchem czasu nie oznacza jedynie wprowadzania nowych rozwiązań. W dzisiejszych realiach ważne jest nie tylko to, co firma produkuje, ale także w jaki sposób to robi. Przez nowoczesny proces wytwarzania i dystrybucji produktów rozumie się zarówno zaawansowaną technologię, jak i wpływ na środowisko.
Gaz zamiast węgla
Ekologia jest w modzie. Jednak niektóre podmioty, zamiast wprowadzić zauważalne zmiany w swojej strukturze, wykorzystują proekologiczną postawę jedynie w celach marketingowych. Zupełnie innym wartościom hołduje marka KOŁO. Tu znaczące modyfikacje wprowadza się już od ponad dziesięciu lat. Firma nie boi się odważnych zmian, nawet jeśli wymagają modyfikacji procesu produkcji i znacznego zaangażowania kapitału. Pierwszym kamieniem milowym na drodze ekologicznego rozwoju KOŁA było zlikwidowanie kotłowni opalanej węglem brunatnym. Zastąpienie surowca gazem i olejem w 2001 r. pozwoliło ograniczyć emisję zanieczyszczeń o przeszło 79 ton w skali roku. W kolejnych latach wybudowano także instalację odzysku ciepła (dzięki czemu zmniejszono także emisję CO2), ograniczono zużycie gazu ziemnego oraz wycofano freon z klimatyzatorów.
Świadome projektowanie
Sanitec KOŁO dało dobry przykład zaczynając od własnej produkcji, ale warto wspomnieć także o jego ekologicznych rozwiązaniach, stosowanych w produktach trafiających do końcowych odbiorców. Firma udowodniła, iż najważniejsze są dobre chęci i pomysł - dzięki niewielkim modyfikacjom urządzenia KOŁA pozwalają oszczędzać wodę, zużywać mniej środków czyszczących oraz łatwiej utrzymywać higienę. Podtynkowe stelaże z regulacją spłukiwania 3/6 i 4/2l, pisuary wyposażone w systemy automatycznego oczyszczania - to przykłady ekologicznych udogodnień dostępnych w ofercie. Po produkty te sięgają klienci indywidualni, ale przede wszystkim cieszą się one popularnością w miejscach użyteczności publicznej. Oszczędność wody, oszczędność pieniędzy, oszczędność środowiska - a do tego słuszny zamysł projektantów, otwartość na zmiany oraz dalekowzroczne spojrzenie pracowników KOŁA.
Warto być eko
Dla KOŁA ochrona środowiska nie jest tylko modnym sloganem, ekologia na dobre wpisała się w filozofię firmy. Świadczą o tym wybory podejmowane przez klientów, ale również tytuły i nagrody zdobywane przez markę. Wprowadzony w 2001 roku, pierwszy w branży ceramicznej, system zarządzania środowiskiem został uhonorowany w konkursie Panteon Polskiej Ekologii. W 2008 r. KOŁO zostało laureatem IX Konkursu Przyjaźni Środowisku (wzięło też udział w dwóch kolejnych jego edycjach), a rok później konkursu Firma Bliska Środowisku. Od 2011 r. KOŁO nazywać można Mecenasem Polskiej Ekologii, a choć rok 2012 jeszcze się nie skończył, firma już może się pochwalić Europejską Nagrodą Ekologiczną.
źródło: Sanitec KOŁO
Komentarze