Lafarge rozpoczął dostawę materiałów do budowy drogi ekspresowej S8 prowadzącej z Wrocławia do Białegostoku. Inwestycja obejmuje odcinek o długości 19,4 km i jest położona na terenie powiatu pabianickiego oraz łódzkiego.
Budowany obecnie fragment drogi będzie odpowiadać najnowszym wymogom oraz normom związanym z budową tras ekspresowych. Dzięki temu, z drogi będą mogły korzystać nawet najcięższe pojazdy, a jej nawierzchnia wytrzyma nacisk aż 11,5 tony na oś pojazdu. Inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2013 r.
W ramach swojej zintegrowanej oferty dla budownictwa infrastrukturalnego, Lafarge dostarcza do budowy odcinka nr 8 materiały: cement, kruszywa i mieszanki betonowe , a także kompleksowe rozwiązania technologiczne i logistyczne, począwszy od projektowania mieszanek betonowych, poprzez badania i testy jakości podczas całego procesu budowy aż do realizacji łańcucha dostaw. Materiały Lafarge są stosowane zarówno do budowy nawierzchni betonowej odcinka nr 8, jak i do wykonania obiektów inżynieryjnych, w tym mostowych.
Oprócz cementu CEM I 42,5 N - HSR/NA (ok. 50.000 ton) i kruszyw Lafarge użytych do wyprodukowania mieszanek betonowych na obiekty mostowe oraz nawierzchnie betonową, do stabilizacji gruntu i podbudowy, zostanie wykorzystany cement CEM II/B-V 32,5,R (ok. 25.000 ton).
Do wykonania warstw podbudowy tego odcinka drogi zastosowane zostaną kruszywa z Lafarge. Na potrzeby tej inwestycji Lafarge wykorzystuje mobilne wytwórnie betonu.
"Rozbudowa i modernizacja infrastruktury to podstawowe czynniki wzrostu gospodarczego Polski. Dlatego Lafarge kładzie szczególny nacisk na wspieranie rozwoju infrastruktury zapewniając kompleksową obsługę inwestycji budownictwa infrastrukturalnego. W ramach naszej zintegrowanej oferty staramy się znaleźć najlepsze rozwiązania spełniające oczekiwania klientów" mówi Jerzy Werbiński, dyrektor ds. Projektów Infrastrukturalnych w Lafarge.
Droga ekspresowa S8 będzie jednym z głównych węzłów komunikacyjnych w Polsce, łączących aglomeracje: wrocławską, łódzką, warszawską oraz białostocką. Trasa na odcinku Wrocław - Ostrów Mazowiecka stanowi polską część trasy E67, natomiast odcinek Warszawa - Ostrów Mazowiecka - polski odcinek trasy Via Baltica.
źródło i zdjęcie: Lafarge
Komentarze