"Polska jest potęgą eksportu mebli, ale do tej pory nie mieliśmy własnego ośrodka analiz rynku meblarskiego. Teraz to się zmienia" - informuje OIGPM na temat współpracy z B+R Studio.
"GUS wskazuje na ponad 5% spadek wartości sprzedanej branży meblarskiej w 2010 roku. Jeśli uwzględnimy konsekwencje ostatnich zmian w statystyce GUS i oddzielimy od mebli produkcję foteli samochodowych, to z naszych analiz wynika, że meblarstwo wypracowało w 2010 roku wynik o ponad 4% wyższy niż w 2009 r. Kto, jeśli nie Izba, ma lepsze informacje o branży" - informuje dr Marek Adamowicz, dyrektor biura Izby.
Strategia działania OIGPM i B+R Studio jest już ustalona. Izba zajmuje się przygotowaniem i dystrybuowaniem raportów, Studio B+R koncentruje się na pozyskiwaniu danych, ich obróbce i analizie. Dodatkowo Studio przygotowuje bezpośrednio raporty na indywidualne potrzeby firm.
"Doświadczenia zbieraliśmy w ciągu 10 lat, w trakcie bezpośrednich badań rynku, w kontaktach z firmami oraz partnerami zagranicznymi. Każdy nasz raport był przyjmowany coraz lepiej, a firmy pytały o kolejne edycje. Teraz mamy w planie co miesiąc przygotowywać raporty interesujące różne grupy producentów, dostawców i handlowców" - mówi Tomasza Wiktorskiego, właściciela B+R Studio.
Raporty przygotowywane na zlecenie OIGPM kierowane są zarówno do dużych firmy, jak i nieco mniejszych, a przydatność opracowań jest natychmiast weryfikowana. "O tym, że są to użyteczne materiały, świadczą liczne zamówienia i referencje" - zapewnia OIGPM.
Na początku 2011 roku ruszyła promocja raportu "Polaków wydatki na meble". Na 81 stronach po raz pierwszy opisano preferencje zakupowe i kwoty wydatków na meble poszczególnych grup społeczno-ekonomicznych.
Dotychczasowe raporty dostępne są w biurze OIGPM oraz na stronie internetowej Izby.
źródło: OIGPM
Komentarze