Czy firmy budowlane powinny w ogóle decydować się na pozycjonowanie?
Może się wydawać, że moc poleceń ma się całkiem dobrze w branży budowlanej. Choć nie tracą one na znaczeniu, głównie w przypadku firm działających lokalnie, to jednak coraz więcej klientów decyduje się na samodzielne poszukiwanie fachowców w internecie. Jeśli zrezygnujesz z pozycjonowania, to dotarcie do nich będzie wręcz niemożliwe – zamiast tego skorzystają z usług konkurencji. Co istotne, zwiększanie widoczności w wyszukiwarkach jest znakomitym rozwiązaniem nie tylko dla dużych firm, ale także dla mniejszych marek. Właśnie dlatego nie czekaj z pozycjonowaniem strony i jak najszybciej wykorzystaj potencjał tkwiący w skutecznych działaniach, które pomogą Ci w zdobyciu nowych klientów i zwiększeniu zysków nawet o kilkadziesiąt procent.
Prowadzisz firmę budowlaną? Zadbaj o wizytówkę Google!
Mówi się, że to strona internetowa jest wizytówką firmy. Owszem, jednak warto zadbać również o prawdziwą wizytówkę w świecie online, czyli tę wyświetlaną w Google. Dzięki temu potencjalni klienci będą wiedzieć, gdzie znajduje się siedziba Twojego przedsiębiorstwa, jakie są godziny otwarcia czy też bez problemu znajdą niezbędne dane kontaktowe. Wystarczy założyć bezpłatny profil Google Moja Firma i gotowe! Co istotne, wizytówka Google ma szczególne znaczenie w przypadku pozycjonowania lokalnego, o którym opowiadamy więcej poniżej.
Pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej
Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane firmom budowlanym, które skupiają się na świadczeniu usług na określonym obszarze lub zajmują się sprzedażą produktów w sklepie stacjonarnym. Działania te mogą pomóc Ci dotrzeć do klientów z wybranego miasta, gminy, a nawet województwa. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne jest najczęściej polecane na przykład firmom remontowym, które nie muszą wyświetlać się internautom z drugiego końca Polski.
W pozycjonowaniu lokalnym należy zadbać przede wszystkim o wspomnianą powyżej wizytówkę Google. Zakładając profil Google Moja Firma, nie tylko ułatwisz znalezienie klientom danych teleadresowych, ale także zbierzesz w jednym miejscu najważniejsze informacje na temat swojej firmy. Dodatkowo z pomocą wizytówki możesz dodać siedzibę swojej marki do Map Google. Nie bez znaczenia jest również pozycjonowanie na stronie internetowej. Jednym z jego najważniejszych elementów jest zadbanie o odpowiednie słowa kluczowe, na które witryna będzie wyświetlać się w wyszukiwarce Google. Nieodłączną częścią każdej frazy jest na przykład miasto lub dzielnica, czyli firma remontowa Milicz, firma budowlana Mokotów itp.
Prowadzisz sklep stacjonarny? Stwórz własną witrynę!
Jeśli sądzisz, że prowadzenie stacjonarnego sklepu budowlanego sprawia, że nie musisz martwić się o pozycjonowanie, to jesteś w błędzie. Wiele osób szuka najbliższego punktu online! Dzięki odpowiednio wypozycjonowanej witrynie dotrzesz właśnie do nich, zwiększając liczbę swoich klientów. W przypadku sklepów z materiałami budowlanymi czy narzędziami pomocne są frazy szczegółowe, w tym również te z długim ogonem (long tail).
Dobrym pomysłem jest także wprowadzenie możliwości zrobienia zakupów online, które dodatkowo wpłyną na zwiększenie sprzedaży. Uważaj jednak na efekt ROPO! Nie wiesz, czym jest? W takim razie przeczytaj ten artykuł: Czym jest efekt ROPO? Aby go uniknąć, zadbaj o to, aby każdy produkt miał szczegółowy i wyczerpujący opis oraz wyraźne, dobrej jakości zdjęcia. Nie bez znaczenia jest także intuicyjna nawigacja w sklepie internetowym oraz łatwy proces robienia zakupów.
Komentarze