By otrzymać statuetkę laureata programu VIP Innowacyjna Stolarka 2012 trzeba było przejść procedurę weryfikacyjną. Polegało to na wypełnieniu odpowiedniej dokumentacji, udostępnieniu stosownych badań oraz poddaniu się ocenie kapituły składającej się z branżowych ekspertów, architektów oraz dziennikarzy. Firmy, które pomyślnie przeszły weryfikację i ocenę, otrzymały nagrody podczas uroczystej gali, która odbyła się 25 maja 2012 r. Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawowało Ministerstwo Gospodarki.
"To jest program nastawiony na konsumenta. Weryfikujemy producentów dostawców i salony, pokazujemy konsumentowi, że jest z czego wybrać. Wskazujemy na czym polegają różnice i co jest naprawdę ważne przy wyborze stolarki", mówił Grzegorz Cendrowski, organizator Programu VIP.
"Wcześniejsze edycje były przeglądem najlepszych energooszczędnych rozwiązań produktowych w różnych kategoriach. Teraz postanowiliśmy nagrodzić innowatorów, firmy, które wprowadzają autorskie rozwiązania, będące efektem badań i patentów", wyjaśniał Sylweriusz Dmochowski, wiceprezes Infookno.pl.
Nagrody przyznane w programie VIP Innowacyjna Stolarka 2012 odbierali przedstawiciele najlepszych na polskim rynku producentów stolarki. Nagrodzone firmy to: AdamS H. Pędzich, AMPOL-Okna PVC, Eurocolor Sp. z o.o., FAKRO Sp. z o.o., Halupczok Stolarstwo, Kostka i Paszkowski S.K.A., Oknoplast Sp. z o.o., OknoPlus Sp. z o.o., Podlaska Fabryka Okien i Drzwi "WITRAŻ" Sp. z o.o., POL-SKONE Sp. z o.o., PORTA KMI Poland SA, Pozbud T&R SA, Roto Frank Okucia Budowlane Sp. z o.o., Rutkowski Drzwi Drewniane, SAAW SYSTEM s.c., Stolbud Włoszczowa SA oraz VELUX Polska Sp. z o.o. Niektóre firmy otrzymały kilka nagród dla różnych zgłoszonych przez siebie produktów.
"Program pokazuje pewne trendy w branży, nagradzane są innowacyjne produkty i wskazywane są firmy, które je produkują", mówił Grzegorz Filipek, dyrektor ds. marketingu w Oknoplast Sp. z o.o.
"Takie nagrody znaczą wiele, ponieważ nagradzają naszą pracę, to co robimy, aby się wyróżnić. Widać, że budownictwo idzie do przodu, stawiamy na energooszczędne, zielone budownictwo, co bardzo wiele znaczy w naszych czasach. Byliśmy nominowani po raz trzeci i trzeci raz zdobyliśmy nagrodę. Bardzo się staramy, bo aby być trzy razy wyróżnionym to jednak trzeba coś w tym kierunku robić", dodał Adam Pędzich, dyrektor generalny firmy AdamS H. Pędzich.
Przyznano także nagrody w kategorii specjalnej - "Najlepszy Menadżer". Otrzymali je menadżerowie firm FAKRO Sp. z o.o i Oknoplast Sp. z o.o.
"Nagroda, która została przyznana mnie osobiście, jest dla mnie jest pewnym zaskoczeniem, bo instytucje raczej przyznają nagrody produktom i firmom, rzadziej menadżerom. Więc stąd przyjąłem ją z pewnym wzruszeniem i dumą, bo jest ukoronowaniem mojej dwudziestoletniej działalności. Swoją działalność zawodową rozpoczynałem z firmą FAKRO, prawie 20 lat temu, kiedy firma się tworzyła. Wtedy też powstawał marketing w Polsce, nie tylko marketing branżowy i wszystko trzeba było tworzyć od podstaw. Myślę, że w FAKRO się nam to udało, stworzyliśmy bardzo rozpoznawalną markę i to jest w dużym stopniu mój udział i ta nagroda jest tego ukoronowaniem", mówił Janusz Komurkiewicz, dyrektor marketingu FAKRO.
"Mnie osobiście bardzo cieszy, że po 10 latach pracy w tej branży otrzymałem nagrodę za prowadzone działania", mówił Grzegorz Filipek, dyrektor ds. marketingu w Oknoplast Sp. z o.o.
Oprócz innowacyjnych produktów nagrodzony został także specjalny system montażu. Wyróżnienie to podkreśla jego dużą rolę w zakresie energooszczędności okna.
"Montaż odgrywa decydującą role, jeżeli chodzi o ciepłotę, pasywność, energooszczędność. W Polsce mamy niestety do czynienia z montażem mało profesjonalnym. Odbywa się on na produktach, które nie są badane, certyfikowane, tylko tak się utarło, że jest to odpowiedni montaż. Naszym systemem, który jest w pełni przebadany i nie posiada żadnych metalowych elementów udowadniamy, że montaż może być ciepły, szybki i bardzo profesjonalny. Co więcej ciepły czy pasywny montaż nie musi być drogi", mówił Mateusz Pólkowski z SAAW System s.c.
W programie VIP Innowacyjna Stolarka 2012 przyznano także nagrody salonom stolarki. Wybrano je w oparciu o zobiektywizowane kryteria oraz badania przy pomocy metody Mystery Shopping. Laureatami III edycji Programu VIP - Najlepsze Salony Stolarki zostały firmy, które zapewniają najlepszą obsługę klienta.
Nagrody otrzymały dwa salony firmy Majasz, firma PATIO, dwa salony fabryczne firmy Empol, dwa salony firmy PRO-HOUSE, trzy salony firmy Innowacyjne Technologie oraz salon fabryczny POZBUD T&R. Najlepiej ocenione salony otrzymały statuetki SUPERVIP - są to salony firm: PRO-HOUSE Warszawa, ROLMET Jelenia Góra oraz Innowacyjne Technologie Legionowo.
"Ta nagroda to wyróżnienie na tle innych salonów. Wysoką jakość obsługi osiągnęliśmy bardzo ciężką pracą, traktowaniem każdego klienta, jakby był najważniejszy. Wciąż się szkolimy zarówno w zakresie sprzedaży, są szkolenia produktowe, a efektem jest ten laur", mówił Emil Kopaczel, właściciel firmy ROLMET.
Po uroczystej gali odbył się bal. Organizator Programu VIP, Grzegorz Cendrowski, podsumowując tegoroczną edycję powiedział: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, to jest spełnienie naszych oczekiwań, podsumowanie pięcioletniej, trudnej drogi. Dziś polska stolarka jest stolarką przyszłościową, ponieważ jest innowacyjna, energooszczędna i proeksportowa. Polscy producenci są bardzo mobilni, dostosowują się do zmieniających się warunków i stają się tuzami w tej branży w Europie i na świecie.
Więcej informacji na temat programu VIP Innowacyjna Stolarka znajduje się w serwisie internetowym organizatora: infookno.pl.
źródło i zdjęcia: infookno.pl
Komentarze