Proszę opowiedzieć, jakie były początki działalności firmy i co z punktu widzenia tych 30 lat prowadzenia firmy w branży dachowej, było kluczowe dla osiągnięcie sukcesu?
Adam Zielonkowski: Początkowo firma zajmowała się projektowaniem architektonicznym. Jednym z pierwszych realizowanych projektów był pasaż handlowy w Gdańsku. Nasza propozycja zdobyła uznanie inwestora, dzięki innowacyjnym udogodnieniom niespotykanym na początku lat 90. Udogodnieniem tym był podjazd dla niepełnosprawnych. Innowacyjne pomysły i nowatorskie rozwiązania proponowane przez naszą firmę spotkały się z dużym uznaniem na rynku lokalnym. Klienci oczekiwali nie tylko projektu, ale również usługi wykonania budynku, a my rozszerzyliśmy ofertę, aby sprostać tym wymaganiom.
Kreatywność i innowacja towarzyszyły nam zatem od początku, jednak prawdziwym kluczem do sukcesu był szacunek dla drugiego człowieka. Od początku istnienia firmy dla nas najważniejsze były rzetelne rozliczenie budowy z klientem, terminowe płatności do naszych dostawców i rodzinna atmosfera wśród pracowników. Dzięki temu zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie naszych klientów w postaci rekomendacji swoim znajomym, przychylność dostawców oraz szacunek i odpowiedzialność naszego zespołu w każdych okolicznościach.
Przez ostatnie 30 lat, zarówno koniunktura, jak i trendy budowlane bardzo się zmieniały. Bywały też kryzysy w budownictwie, a ostatnio pandemia covid-19. Jak to wszystko wpływało na branżę dachową i Państwa firmę?
Adam Zielonkowski: Każdy kryzys czy nawet pandemia stanowiły dla nas okazję do wzmocnienia naszych fundamentów. W trudnych czasach klienci ostrożnie dobierają partnerów, u których dokonują zakupów. Dlatego wybierają firmy, którym mogą zaufać.
Zerwane łańcuchy dostaw spowodowały braki asortymentu oraz znaczne podwyżki cen towarów. Obserwowaliśmy rynek i dokonywaliśmy zakupów prewencyjnych, aby zachować ciągłość dostaw oraz dostępność towaru dla naszych klientów. Działamy perspektywicznie i długofalowo. Nie interesują nas chwilowe korzyści w postaci zwiększonych zysków z podniesionych cen czy zakupów spekulacyjnych. Dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu całego zespołu, udało nam się utrzymać możliwie niskie ceny towarów przy jednoczesnym zapewnieniu dostępności. Wspieranie naszych klientów w tych trudnych czasach sprawia nam niezwykłą satysfakcję. My budujemy trwałe dachy i silne relacje w każdych czasach.
Rok 2020 z pewnością nie był łatwy z uwagi na niepewność i niestabilność gospodarczą. Mimo to właśnie wtedy firma AMBIT stała się partnerem nowo powstałej grupy Zintegrowanej Sieci Hurtowni 4D. Czym była podyktowana taka decyzja o przystąpieniu do 4D?
Adam Zielonkowski: W biznesie kierujemy się wartościami na bardzo wysokim poziomie etycznym. Mają one wpływ na każdą decyzję i każde nasze działanie. Partnerów oraz dostawców dobieramy świadomie i kładziemy bardzo duży nacisk, aby kierowali się oni podobnymi wartościami. Taka właśnie jest Grupa 4D. Wspólne prowadzenie interesów w takim towarzystwie to prawdziwa przyjemność. Do działania motywuje nas satysfakcja z pomagania klientom, a nie czerpanie zysków kosztem partnera.
Partnerzy z grupy dają nam wsparcie zakupowe oraz negocjacyjne, a to bezpośrednio przekłada się na pozycję naszej firmy. W ten sposób wszyscy zyskują. Każdy z członków Grupy 4D reprezentuje jedność, a nie grupę jednostek. Jako grupa kreujemy naszą wspólną wartość, bo prawdziwa siła drzemie w pracy zespołowej. To zdecydowanie wyróżnia 4D Grupę na rynku pokryć dachowych.
Jakie korzyści z bycia członkiem 4D Grupy czerpie hurtownia dachowa?
Adam Zielonkowski: Uczestnictwo w Grupie to przede wszystkim dostęp do unikalnych produktów oraz specjalnych ofert przeznaczonych wyłącznie dla członków. Grupowe zakupy na wyjątkowych warunkach pozwalają każdemu z nas zaoferować produkty w atrakcyjnych cenach i być bardziej konkurencyjnymi.
Z finansowego punktu widzenia, uczestnictwo w grupie przy odpowiednim zaangażowaniu pozwala na podniesienie rentowności własnej firmy. Wartość dodaną stanowią liczne spotkania integracyjne i szkoleniowe, wymiana doświadczeń między właścicielami firm o zbliżonym profilu, wzajemne inspiracje i koleżeńska pomoc. To wszystko w znacznym stopniu poszerza możliwości rozwoju naszych firm.
4D Grupa to stosunkowo młoda, lecz prężnie rozwijająca się firma. Jakie warunki należy spełnić, aby stać się członkiem 4D?
Adam Zielonkowski: Krok pierwszy to przede wszystkim zrozumieć idee i cele Grupy 4D. Każdy potencjalny partner naszej grupy przechodzi prosty proces weryfikacyjny, w którym sprawdzane są m.in. potencjał firmy, zwyczaje płatnicze czy rekomendacje z branży budowlanej.
Grupa jest otwarta na współpracę i zainteresowana zwiększaniem potencjału. Stanowimy zespół firm o szczególnym podejściu do biznesu, dlatego partnerów dobieramy starannie. Tylko dzięki takiej weryfikacji obydwie strony mogą być zadowolone ze współpracy.
4D Grupa jako zintegrowana sieć hurtowni dachowych współpracuje również bardzo ściśle z najważniejszymi producentami materiałów dachowych. Jakie z kolei benefity z przynależności do grupy czerpią właśnie owi producenci?
Adam Zielonkowski: Specyfika naszej grupy, oparta na partnerskich relacjach sprawia, że podczas wymiany doświadczeń wielokrotnie rekomendujemy sobie nawzajem współpracę z dostawcami i nowymi partnerami. Dzięki temu budujemy z nimi trwałe relacje. 4D Grupa wypracowała także szereg rozwiązań w komunikacji i wspieraniu wspólnych projektów marketingowych. Skoordynowane akcje reklamowe dają dostawcy możliwość precyzyjnego dotarcia do nowych grup odbiorców. Działania te przynoszą korzyść, zarówno dostawcom, jak i partnerom. 4D Grupa zarządzana jest przez osoby o wysokich kompetencjach. Obserwując tempo rozwoju naszej grupy, jestem pewien, że marka 4D Grupa stanie się jakościowo niedoścignionym wzorem dla wszystkich hurtowni dachowych w Polsce.
Źródło i zdjęcie: 4D Grupa Sp. z o.o.
Komentarze